Audiovector M3 Signature VS Dali Helicon400 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da jeg valgte BW703, var valget mellom AV signatur og Dali H400... For meg havna Dali på siste plass av de 3. AV signatur og BW 703 slet jeg veldig med om hvem som var best... Jeg valgte BW pga fotryllende bra mellomtone og tildels god diskant. Og med greit bassdriv. Men AV signatur er en kjempehøyttaler jeg kan anbefale på det varmeste om valget står mellom Dali og AudioVector. Dali ser dog utrolig mye fetere/finere ut.
    Her må jeg si meg helt fundamentalt uenig med deg. H400 spiser de to andre alternativene til frokost, og det på alle områder. Spesielt 703 faller helt igjennom under en direkte sammenligning. Og det sier jeg ikke fordi jeg selv har H400, men fordi det ble resultatet av all testingen jeg gjorde før jeg kjøpte dem

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en smak sak.. derfor jeg prøver å få frem at det var min mening. Ikke noe som skal stå i en bok om hva som er rett. Men da jeg drev på å testet mellom de 3, så var det faktisk Dali med sort baffel som sto på lista (dvs nærmere 10000kr rimligere enn den som er nå).. Og jeg angrer fortsatt ikke på at jeg valgte BW 703, det er den høyttaleren som gir meg mest. Var faktisk å hørte på Helicon 400 når jeg fikk demostrert Tact SDA2200 før de byttet til 703(var helicon som var koblet opp ifra før der). H400 låter jo bra, men for meg er de ikke verdt penga, iallefall ikke nå siden den med sort baffel er borte(fortsatt mener jeg at 703 er min smak).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. Du skriver som om jeg ikek skal ha testet høyttalerene før jeg falt for B&W jo. For å si det slik, dette er den første BW høyttaleren i den nedre prisskalaen jeg virkelig har fallt for. Serien føre 700serien ga meg ikke på langt nært så mye som 700 gjør (jeg mener også 703 er bedre enn BW 804 og 803). (og den er ikke akuratt noe designperle heller).

Hadde også JM Lab 926 på hjemlån, gode de og, men ble litt for kjedelig lyd. Jeg brukte nærmere 3mnder på å velge høyttaler.
    Men jeg er også en av få som brukte nærmere like lang tid på å finne de beste kablene for meg og mitt system.
    Valget der ble silk mk2 som signal kabler og infinity resolution HT kabler(på ytelse og pris var disse de jeg syns var best). Begge skal byttes ut i år, etter å hatt PSaudio resolution kablene på hjemlån i snart 1mnd så skal jeg endelig få lånd T+A eight kablen ifra en kamerat som skal være bortreist i 2uker... PMaudio skal også få et nytt besøk.

Så ja, jeg tester MYE før jeg handler.

EDIT: Det at Helicon spiser 703 til frokost, tilsier vel bare at helicon har god smak , kanskje enda bedre enn eieren selv!?!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så så, gutter.....;-)

Er enig i at det er personlig smak ute og går her. Selv foretrekker jeg både Mi3 Signatur og B&W 703 fremfor H400. Ene og alene fordi jeg synes at H400 blir for "fet" i lyden. Sier jeg noe feil om H400 da? Tvert imot kanskje, at det "bor mer" i H400 enn de to andre. Men for min egen del oppleves de to førstnevnte mye mer oppløste og detaljerte, på H400 tar "det mørke" litt fokus.

Så smakssak må nok taes med i betraktningen, vi har jo ikke de samme ørene alle sammen, og heller ikke lik musikksmak......;-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    jeg synes at H400 blir for "fet" i lyden. Sier jeg noe feil om H400 da? Tvert imot kanskje, at det "bor mer" i H400 enn de to andre. Men for min egen del oppleves de to førstnevnte mye mer oppløste og detaljerte, på H400 tar "det mørke" litt fokus.
    Det har jo utelukkende med matching av elektronikk å gjøre. Forøvrig er det jo som dere sier at dette er en smaksak.

Skorob: Nå har ikke jeg hørt den nyeste versjonen av 703 (det skal visst ha kommet en helt ny en nå), men den som har vært et år eller to. Men at den skal være bedre enn 800-serien blir vel en ganske drøy påstand?

Etter det jeg har erfart så får man sammenligne H400 med 804S og ikke 703, hvis man først skal sammenligne med B&W. Da ligner i alle fall prisen, selvom klangen er ganske forskjellig.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •