SVS PB10, er denne bra??? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 152
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke helt sikker, men det er vel meningen L-sound skal ha de nordiske landene + noe av eouropa.Så da tror jeg du må skynne deg.L-sound kommer jo med Pb-12 og pb-12/2 senere. Husk at viss du bestiller fra USA er ikke subbene CE godskjent.
    V hilsen B B

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er bestilling unnagjort :-)
    Regner med dagene blir lange fremover! Men trøsten er vel at om ikke alt for lenge så står en bronze PB-10 i stua

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BAKER BOY
    Er ikke helt sikker, men det er vel meningen L-sound skal ha de nordiske landene + noe av eouropa.Så da tror jeg du må skynne deg.L-sound kommer jo med Pb-12 og pb-12/2 senere. Husk at viss du bestiller fra USA er ikke subbene CE godskjent.
    V hilsen B B
    Det som er bra for oss "sørlendinger" er at SVS KUN leveres fra www.lsound.no og det betyr at det IKKE lenger er mulig å bestille direkte fra USA. ALT salg til Norden er kanalisert gjennom www.lsound.no . Ikkeno' er som en lokal leverandør;-)

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper lsound kjapper seg med å få de andre modellene i salg og. PB10-ISD er en favoritt for meg, men med et rom på 25 kvm. kan jeg jo og vurdere større modeller?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble egentlig litt skuffet når jeg leste at denne ikke hadde inebygget delefilter, hadde sett for meg en slik koblet til centerkanalen....

Jaja, vi får finne på noe annet smart der da.

Forøvrig er det vel viktig å påpeke for de som ikke vet det at det ikke er innebygget filter på den, så du er avhengig av en Sub out på din fordelingskilde.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    ..............Forøvrig er det vel viktig å påpeke for de som ikke vet det at det ikke er innebygget filter på den, så du er avhengig av en Sub out på din fordelingskilde.
    Er det virkelig noen som IKKE har fått dette med seg.........ENNÅ??????? Er det mulig ?????????;-) Hallooooooooooo..................

Ellers er vel situasjonen slik at 99% av alle SUB-kjøpere benytter denne i en hjemmekino-løsning med egen PreOut for x.1 kanalen.

Det kan ikke anbefales, det er direkte feil å bruke egen SUB på senterkanalen, for det er IKKE det som mangler i lydbildet. Du må enten kjøpe senter med STØRRE elementer, eller koble til en ekstra høytaler med STØRRE elementer og/eller egen forsterker og bruke passiv/aktiv deling. Det som vanligvis mangler i senter er jo øvre bass og nedre mellomtone, nettopp fordi senterhøytaleren er for "pinglete".

Husk:
    Stor høytaler..............STOOOOR lyd
    (PS! resten av ordtaket kan dere utenat.....;-) )

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Er det virkelig noen som IKKE har fått dette med seg.........ENNÅ??????? Er det mulig ?????????;-) Hallooooooooooo..................

Er det mulig å være så arrogant som deg...
    Alltid kommer du med slike svar.
    Og ja....
    For de som ikke er like opphengt i ett produkt slik som du er så er det fortsatt mulig å ike vite alt om det før man faktisk leser det i feks en test.

i mitt vedkommende så er svs bare en av flere subber jeg vurderer og svs bølgen har aldri fanget meg så innsikten er ikke størren en som så. Forøvrig kommer det daglig nye medlemmer toil forumet som også kan være slik som meg "intetvitende" i dine øyne. Synes bare det var rett å trekke det frem i denne tråden!!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil om at en subforsterker uten delefilter begrenser bruksområdet en smule. Dette er altså en subwoofer beregnet på utstyr som har ferdig aktivt delt pre out for subwoofer. Ikke noe galt i det, men for dem som foretrekker et godt stereo-oppsett, så er dette et mindre hendig produkt for dem som ønsker det lille ekstra i bassen, og når tester tyder på at dette er en sub som egner seg godt for musikk, så er det jo greit å trekke det fram i lyset.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Jeg ble egentlig litt skuffet når jeg leste at denne ikke hadde inebygget delefilter, hadde sett for meg en slik koblet til centerkanalen....
    Takk for det geiri, jeg hadde ikke fått det med meg! (leser ganske mye på dette forumet også....)

Selv kjører jeg med ganske stor senterklyse (dobbel KEF Q35.2) disse som small, og lar sub ta seg av det under 80Hz. Mye mer fylde og dynamikk i bånn da. Og trykk selvfølgelig

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er neste SVS modell over PB10-ISD som har aktivt delefilter?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hva er neste SVS modell over PB10-ISD som har aktivt delefilter?
    Hvis det er snakk om boksmodell, så er det vel PB12-ISD (som jeg har).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tralallala... Gorm sa at subben er best til musikk, men da egner den seg iallefall ikke til stereoanlegg da... Med mindre du har filter på preout utgangen din... hihi. Må si jeg lo litt første gangen jeg så det på SVS selv :P. Heldigvis skulle den brukes på en hjemmekinoreciver, og der funker den knall.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil den fungere på musikk med gulvstående fronter dersom bass management begrenser seg til deling på 80Hz?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvordan vil den fungere på musikk med gulvstående fronter dersom bass management begrenser seg til deling på 80Hz?
    Vil nok funke meget bra det. Er tross alt der de fleste deler.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det vil vel fungere bra. Du risikerer muligens å miste litt stereoperspektiv, men ikke mye, siden de aktive delefilterne i surroundprosessoren er ganske bratte. Største ulempen er kanskje at man faktisk ikke utnytter hva de gulvstående høyttalerne er gode for under 80Hz, men det er vel et mindre problem så lenge sluttresultatet tilfredstiller.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Største ulempen er kanskje at man faktisk ikke utnytter hva de gulvstående høyttalerne er gode for under 80Hz, men det er vel et mindre problem så lenge sluttresultatet tilfredstiller.
    Jeg har litt den følelsen nå for tiden. Bruker SVSen sammen med Helicon 400, og deler ved 80hz. Det fungerer veldig bra synes jeg, selv til musikk. Men føler kanskje at Heliconene går litt på tomgang.. Fordelen er at jeg jo kan spille en del høyere i tillegg

Uansett så må det forskes enda litt til før jeg bestemmer meg for hva som er "best". Kommer sikkert ann på humøret også. Når man har fått seg ny sub vil man gjerne bruke den for det den er god for.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som vet når de kommer....

Det var snakk om at første runde med PB10 skulle annkomme 31 aug. , og være på døra 2,3 sept.

Noen her som vet noe mere, begynner og bli utålmodig...... eller ivrig som noen kaller det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker med preout for sub men uten delefilter???

Jeg har bestilt meg en PB10, men etter de siste innleggene i denne tråden har jeg begynt å tvile litt på hvordan denne egentlig går sammen med min surroundforsterker, en god "gammel" Marantz SR6200.... Så jeg kaster meg inn i forumet her for å få litt hjelp fra "proffene" her.

Forstekeren har innebygd Dolby Digital dekoder og egen preout for sub. Og i utgangspunktet tenkte jeg at det var tilstrekkelig. Og at en PB10 ville gå greitt å koble til selv om jeg var klar over at den ikke har delefilter.

Men i oppsettet i forsterkeren har man kun 2 muligheter til skru på sub-parametere: Sub yes/no. Og Channel Level +-db.

Er det sansynlig at forstekeren min sender HELE registeret ut på sub-utgangen??? Og den satser på at delefilter i sub'en (som ikke PB10 har...) gjør fordelingsjobben? Eller er det sansynlig at preout subutgangen deler på et fast frekvens (80hz/100hz/120hz etc) Bruksanvisningen til forsterkeren har jeg selvsagt ikke, og jeg har ikke klart å finne noe om dette på nettet.

For 5.1 materiale vil det muligens uansett gå bra (.1 sporet er vel bare "sub-lyden"??), men i stereomodus vil det vel bli full skjæring hvis forsterkeren sender ut hele registeret på sub utgangen...????

Jeg frykter jeg har et problem....

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du kan sette front som small? I stereo vil det da funke bra. Receivern deler default (sikkert på 100 eller 80hz) slik at sub spiller kun der front kutter. Har selv ingen mulighet til å stille delefrekvens og det funker bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    Regner med at du kan sette front som small? I stereo vil det da funke bra. Receivern deler default (sikkert på 100 eller 80hz) slik at sub spiller kun der front kutter. Har selv ingen mulighet til å stille delefrekvens og det funker bra!
    Puhh.. Godt å høre.

Og ja: Front kan settes som small.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •