Bakhøytalere og sub til 4000-6500kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøytalere og sub til 4000-6500kr?

Hello, jeg har begynt å bygge ett hjemme kino annlegg. Jeg har Eltax Millennium 500 og Eltax AVR 800. Har tenkt til å bytte ut forsterkeren og front høyalerene med tiden men ikkje med det same.

Jeg har tenkt å kjøpe meg Sub og bakhøytalere til 4000-6500. Har sett litt på CERWIN-VEGA CLSC-12S og CERWIN-VEGA CLSC-15S.

Til bakhøytalere lurer jeg på om PSB Image B15 eller B&W DM303 er noe å satse på?

Etter hvert skal jeg også ha meg en center, tips?

Takker for tips og råd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg ville nok personlig gått for 12" til CV. Føler at 15" blir for mye. Subben skal jo i utgangspunktet kun konsentrere seg om de lave frekvensene. Føler at 15" kan bli for treg i hjemmekino!?! Bak høyttalere kan du egentlig velge og vrake som du selv vil. Begge de du foreslår er helt greie bak høyttalere. Er kun effekter som kommer bak. Har noen proson høyttalere bak (center+2bak for 700kr) Syns det funker helt greit :-)

Tenk litt på hvilke front høyttalere du har tenkt å kjøpe. Kan være lurt å kjøpe center i samme serie. Centeren er den viktigste høyttaleren i hjemmekino anlegget, etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipasa

Jeg veit ikkje helt hva jeg skal kjøpe av CV 12" eller 15", hadde tatt 12" hadde jeg skullet kjøpt dem nye men jeg har fått ett tilbud om en 15" som er brukt i 2 månder og fint spillt for 2500, og de er billi. Ny pris, ca 4000kr. 2 CV 15", kan det vere smart, eller holder det med en?

Viss det ikkje er så vikti hvilke bakhøytalere du har så tar jeg og kjøper meg noen eltax for ca 350kr og oppgraderer senere

Tar å legger litt penger i en center da, å så kjøpe nye front høtalere av same produsent. Tenkte på: B&W DM309 og B&W LCR60 S3, ser det bra ut? Var kanskje front høytalerene litt billige? Har ikkje tenkt å bruke so mye penger med det første så 9000kr er MAX!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W LCR600 er kåret til best i test av sentere i siste DVD & Hjemmekino.

Det er svært få, om noen, som kan konkurrere med sub'en SVS PB10-ISD i klassen rundt kr 5000. Svært god investering.

Kjøp billig surround til å begynne med og oppgrader etterhvert som du har råd. Det neste du bytter ut er frontene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •