Dali Concept 8,B&W DM603 S3, CV CLSC-215 eller CV CLSC -15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Concept 8,B&W DM603 S3, CV CLSC-215 eller CV CLSC -15

Hei, har planer om å kjøpe nye høytalere og ny reciver...

Høytalerne skal brukes til musikk, spille dataspill, filmer etc. Ganske alsidig bruk.Høytalerne må kunne dra på litt..og tåle en støyt.

Har tenkt på Dali Concept 8,B&W DM603 S3, men også CV CLSC-215 eller CV CLSC -15. De ligger på cirka 7-8000kr

Cerwin Vega er kraftige, men har hørt de ofte kutter ned sangen, altså ikke spiller helt rent. F.eks at de ikke egner seg til musikk med gitar soloer etc..fordi de ikke er så teknisk gode.

Er det noen flere kandidater jeg burde se nærmere på..eller noe jeg burde luke vekk?

Newcomer ketil torset sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBL Nortridge E90 kan jo være en kandidat, de spiller engasjerende og morsomt "amerikansk lyd", fine å se på er de og prisen ligger vell midt i budsjettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg er jo betatt av B&W selv. Så hvis du er glad i et nøytralt og åpent lydbilde uten masse fargelegging er B&W et naturlig valg, synes jeg.
    Med en kombo av elektronikk med samme egenskaper kan det bli flott

CV er vel ikke akkurat kjent for masse detaljer og musikalitet. Men vil du spille HØYT er CV tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Var det meg ville jeg klart ha gått for dm 603.Har lyst på disse selv.Kjempe morro til kino.CV er vel en mer party høytaler med høy morro faktor, men den blir du karnsje fortere lei av den. Lykke til
    V Hilsen B B

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 603S3 selv og er veldig veldig fornøyd.
    CV gir litt mer party faktor og spille hakket dypere i hjemmekino men B&W`ene spiller veldig åpent og fint synes jeg og får den en skikkelig forsterker trives den veldig godt.

Går også bra sammen med ikke fullt så bra hjemmekino recivere da jeg bruker dette selv, NAD`en klarer ikke akkurat og tyne 603 til det fulle

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du på hva du får, og tror at CV classic 215 er i nærheten av bw 603 i å spille rent så tror jeg du har bomma litt ... disse er på forskjellige sider av skalaen. CV er BRUTAL i lyd, og grusom for audiofile(men et kupp for de som liker denne typen høyttalere, som mener dette er "HIFI" nok). BW 603 har ikke noe som kan betegnes som trykk, men har en utrolig fin mellomtone, men diskanen er litt "stikkende" til tider, bassen som er der er meget bra, men det er ikke mye av den, og langt ifra dyp.

Dali Concept 8, disse tok meg skikkelig på senga. Aldri likt Dali sin lydfilosofi, aldri passa MEG. Men dette var en meget god allrounder må jeg si. Som nok heller mer mot CV enn BW, men er langt ifra dårlig lyd i disse.

Men 1 ting skal du ha klart for deg, Dali'ene trenger ganske stort rom for å ikke få romlebass. 603 har utrolig fin bass i små rom!.

Og en siste ting, elektronikken har alt å si. CV krever så sinnsykt med effekt, NAD sin største forsterker på 2x150 (skikkelig watt) blir alt for lite. Her må du oppi en kombo på 400-600watt (av den strømsterke sorten).
    Dali krever også sitt, men du kommer langt med 100-150watt'er. Samme gjelder BW 603 som greier seg med 80-120watt...

Håper dette hjalp litt. Det lureste du gjør er å stikke til hifiklubben å sjekke ut selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innlegg!Føler jeg hvertfall er litt klarere i valget. Står vell egentlig mellom Dali'n og B&W, men må vell stikke ned til HiFi klubben og teste.

Er fremdeles litt usikker på valget av forsterker. Er usikker på om jeg skal ha surrond eller bare ha stereo. Rommet er cirka (L:4.70,B:3.90)20Kvm. Men tenker at det kanskje er greit i tilfelle...Er liksom lysten på skikkelig trøkk i høytalerne, men også at de skal spille rimlig rent. Er ikke audiophil(alt for kresen på lyd), men liker at gitarriff,soloer og ellers alle innslagene i musikken skal spilles riktig...men jeg liker å dra på anlegget litt...ved fester etc...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch kan være en mellomting mellom "rent og trøkk". men de koster vel litt mer.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei !

Kjøper du bw 603 S3 på hifklubben og h/k 3480 Stereo receiver (120Wx2) på hificenter.no så får du en kjempepakke Har dette selv og er så fornøyd jeg kan bli . og dette spiller med nok trøkk for et mye større rom her !

Det som er bra med den receiveren er att den har en funksjon som kalles VMAx , som gjør at lyden i filmer blir myyye bedre en vanlig stereo, . Effekter blir mye høyere og slikt. Denne funksjonen kan du skrue av og på. ! Husk å slå den av igjen når du skal høre på musikk

Ville uten tvil gått for dette, angrer ikke ett sekund selv, og dette spiller HERLIG på guitar musikk åpent !

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje HK 970 forsterker istede ?! Den låter rimelig bra. 2x80watt ( som holder godt til BW 603). Dali concept 8 krever endel mer krefter (NAD 372 eller lignende).

Lykke til.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, h/k 970 er jo bra den . Men 1000 kr dyrere. Tror heller ikke det er VMAx på den, men det vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •