Monitor Audio Silver RS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monitor Audio Silver RS

Noen som har erfaringer med den nye Silver RS serien til Monitor Audio? RS6 og RS8 får iallefall mye ros ute i Europa, og sammenlignes med langt dyrere høytalere. På areadvd.de får RS8 stempelet "prisklasse referanse" for høytalere opp til 1600 euro selv om den ikke koster mer enn 1300, og etter hva jeg kan se(står jo på tysk) matcher de høytalere til over 2000.
    Hi-fi Musik Magazine(Sverige) testet RS6, de var fulle av superlativer og hadde aldri hørt noe bedre i denne prisklassen(10000.- s.kr).
    På et svensk forum var RS6 også testet opp mot Audiovector sin nye K3 super og spilte visst den under bordet.
    Er på jakt etter nye høytalere i den prisklassen og det hadde jo vært fint om man kunne "skyte gullfuglen" :-).
    Det som er litt dumt er at jeg ikke kan finne noe om disse høytalerne i Norge og heller ingen som forhandler dem.

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifihuset forhandler MA i norge. Sjekk hifihuset.no!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Ja, var der og tittet nå, men de har jo bare den gamle modellen Silver S serien på websiden deres iallefall. Får ta en telefon og høre om de har tilgang på Silver RS også. RS skal visst være en stor oppgradering i forhold til S serien.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå, er det blitt noen lykkelige eiere av nye rs-serien her på formuet?
    Virker som om disse ikke har fått så mye fokus i Norge som det de har fått i Sverige og tildels Danmark.
    For all del, Hifi huset er jo totalt ubrukelige når det kommer til markedsføring, men allikevel.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi Huset er en bra butikk, men har nok glemt at de har websider...

Så de som ønsker å kjøpe RS serien må nok ta en telefon. Selv kjøpte jeg 'selvsagt' den forrige Silver serien like før RS kom ut... Men for all del; jeg er fornøyd med den også jeg.

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at Besthifi har denne modellen. Ingen som har gått til innkjøp enda? =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Ser også at Besthifi har denne modellen. Ingen som har gått til innkjøp enda? =)
    jo, jeg har (RS6, med sub,senter og bakhøytalere altså)
    jeg liker mine veldig godt, men må nok forske litt for å få alle bitene til å falle på plass. har bl.a et vanskelig rom å ha dem i. med riktig musikk er de engasjerende og rocka med flott diskant, og byggekvaliteten er formidabel til prisen. gjennomført kvalitet hele veien, fra finish til terminaler.
    absolutt verd å sjekke ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over 1 år gammel tråd så han har kanskje skaffet seg nye høyttalere allerede

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over 1 år gammel tråd så han har kanskje skaffet seg nye høyttalere allerede

Nei ikke mange som snakker om MA i Norge. Jeg for min del likte dem godt, spesielt mellomtonen, men avskrev dem fordi de manglet stramheten i bassen som er viktig for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at høytalere som blir så mye nevnt og snakket så varmt om i Europa knapt blir snakket om i Norge.

MrG

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrG
    Merkelig at høytalere som blir så mye nevnt og snakket så varmt om i Europa knapt blir snakket om i Norge.

MrG
    Akkurat DET skal vi få endra på

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker, men noe sier meg at importøren er glad i å selge fransk.

Har vært helsides annonser for MA i Hjemmekino i det siste, kan ikke klage på det da?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    jj

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Kanskje det hjelper med litt klipp og lim fra diverse reviews?
    Stereophile:
    Summing up
    When John Atkinson suggested that I review the Monitor Audio Silver RS6, I never expected the level of realism I ended up hearing from this loudspeaker. There's nothing much more I can say—the flawless and exceptional Silver RS6 gave me more listening pleasure than any other loudspeaker I have reviewed for Stereophile. In my more than 20 years of reviewing, I have not reviewed an audio component that produced greater sound quality per dollar than Monitor Audio's Silver RS6.
    What Hi-Fi Sound and Vision - Feb 2007
    Silver RS6

'The RS6s are some of the best all round speakers we know of at this price...you'll see the care taken over the smallest things...finish is top class...detail resolution is impressive...the RS6s can walk the line between total revelation and class entertianing very well...speed resolution and strong dynamics!'
    http://www.monitoraudio.co.uk/cms/up...%20review1.pdf
    http://www.monitoraudio.co.uk/cms/up...V%20review.pdf

Årets høyttaler i Hifi & musik 06, og "Best oavsett!" i nyeste blad, sammenlignet med hva som er tilgjengelig i prisklassen, 12 par høyttalere utkonkurrert.
    Årets høyttaler også i 2006, "What hifi?"
    og fortsatt sterkt anbefalt i nyere nr. av dette bladet...
    edit, 1 til :Home Theater: Monitor Audio Silver RS 6 Speaker System
    Overall Rating: 94
    There are some speaker manufacturers who truly get it, and Monitor Audio is one of them. The new Monitor Silver series picks up right where the old one left off, delivering warm, natural sound in a package that is much smaller, and much less expensive, than it sounds.
    RS6en får jo absolutt toppkarakter i alle utenlandske blader jeg har lest! Har den vært testet i L&B eller HK? noen som kan opplyse om hvordan det gikk?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat inn døra etter å ha hatt broderens kamerat på "demo". Spilte litt musikk i 2 kanaler for ham og han bemerket hvor fint subben spilte med. "Subben som står der med kontakten liggende på gulvet?" Utrolig fyldig, fin bass. Er vanvittig godt fornøyd med dem - spesielt med tanke på prisen.

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare godord å si om Monitor Audio! Har sittet i et par tre time nå og hørt på mine ny(brukt)innkjøpte GR20. De spller fantastisk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •