Valg av høytalere Dali Evidence 470SE vs. SA 1750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høytalere Dali Evidence 470SE vs. SA 1750

Er for tiden på jakt etter nye høytalere til anlegget i stua. Og har egentlig festet mitt blikk på enten Dali Evidence 470SE eller System Audio 1750 høytalerene. Begge høytalerene er jo riktig så estetisk vakre.. så skulle få innpass hos fruen med et par slike

Bruken er som baken, men det blir sett MYE film i denne stua. Så det er viktig at høytalerene passer bra til det. Videre så høres det jo en god del på musikk og.. da mest i Pop / Rock sjangeren, men er ganske altetende.

Jeg var og testet SA 1750 på Hi-Fi Centeret i Molde. De står i et knøttlite rom som ikke egner seg så bra til lydtest. I tillegg så er nesten hele rommet i ren mur.
    Likevel følte jeg at høytalerene klarte seg utrolig bra. Var veldig klar og fin. Det virket som om høytalerene hadde stålkontroll sammens med McIntosh forsterkeren de var koblet til. Bassen var jo ikke så overbevisende, da i mangelen på dypbass. Men dette kompenseres for med bruk av subwoofer.

Dali Evidence 470SE har jeg ennå ikke fått hørt på, men tenkte meg en tur til Ålesund for å få testet disse høytalerene til helgen. En bekjent var å testet 470 modellen for et par år siden og var veldig begeistret.

Det jeg er ute etter er tanker om begge høytalere. Gjerne sett opp i mot mitt bruk. Og om noen har testet begge så er det ekstra bra om en liten for / mot kommentar.

mvh

Torgeir

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Personlig så var jeg ikke så begeistret for 1750. 470 har jeg ikke hørt, men var å hørte 870 i forrige uke, og den var fæl.Sinnsykt mye bass, men forferdelig udefinert. Prøv patos 402 eller krix lyrix gold. Sistnevnte er helt utrolig, men ikke så pen å se på. Patosene trener godt med strøm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •