Sony=wanna-be-B&W?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony=wanna-be-B&W?

Jeg var innom en expert-butikk og så et par snærtne høyttalere som ligna litt på B&W 704. Jeg lurte på om sånne sjapper hadde begynt å selge B&W, men når jeg tok av "lokket" så jeg det gule elementet og den lignet bare mer på en B&W med diskanten på toppen, men når jeg så på "lokket" sto det "SONY", og da tenkte jeg at Sony er en wanna-be-B&W...
    De hørtes helt forjævlig ut etter min mening :s

Er sony noe tess i bunn og grunn??

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk Sony som kom først med det designet. Det finnes minst et par tråder om dette fra før.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke de låter noe dårligere enn bw til samme pris heller.
    sony har ubegrensa resurser som en av verdens største og mest kjente selskap .. som bw bare kan drømme om wannebe`s? neppe.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kosta 6000 kr og den hørtes ut som CV, men kunne ikke spille like høyt :s

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok bare det er dårlig elektronikk du hørte den på.. sikkert en sorroundreceiver elr noe sånt...

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    sony har ubegrensa resurser som en av verdens største og mest kjente selskap .. som bw bare kan drømme om wannebe`s? neppe.
    Og alikevel klarer de ikke og lage høyttalere som er bedre enn 700 serien
    Og B&W har 800 serien oppå der igjen, nei det hjelper ikke bare og ha penga.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå produserer vel Sony en del flere typer produkter enn B&W også da... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Sony har ubegrenset m resurser hvorfor har dem da levert røde tall i d siste?? Sony like bra som B&W? Aldri i livet..

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ta den tonen der gutt! Det er ikke noe poeng å sammenligne B&W med Sony. Slutt å tulle med en gang!

Fy skamme seg!!! Det er jo det samme som å si at en japansk sykkel ligner på en Harley. Og det vet man er tull.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ikke ta den tonen der gutt! Det er ikke noe poeng å sammenligne B&W med Sony. Slutt å tulle med en gang!

Fy skamme seg!!! Det er jo det samme som å si at en japansk sykkel ligner på en Harley. Og det vet man er tull.
    Sonys SA-WX900 subwoofer leverer vanvittig mye bedre bass for pengene enn tilsvarende prisede B&W subwoofere, bare så det er sagt.

B&W har heller ikke bare laget glimrende høyttalere, selv om de er inne i en god stim med 703 og den nye 800-serien med diamantdomer.

I det hele tatt er det tullete å sammenligne merker. Det blir for generelt. Men hvis man sammenligner enkeltmodeller, så kan man sammenligne.

Og for å ta parallellen til MC. Selv om en Harley har sjarm, så er det virkelig en del japanske MCer som dunker Harleyen både på komfort, kjøreegenskaper og krefter (har jeg hørt, kjører ikke MC selv). Dessuten er parallellen elendig, siden Harley er en amerikansk sykkel, mens B&W er engelsk.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er ironi kjære Roffe, ikke engelsk og ikke amerikansk. Men når det gjelder MC må du nok sjekke litt dypere.
    Sakens kjerne er vel noe så enkelt som smak, behag og øret som hører. Jeg har B&W hjemme, men synes ikke de passer på en MC-klubb eller diskotek. Der er det vel andre ting enn detaljert lyd som gjelder. Passer kanskje bedre med CV, JBL eller kanskje Sony.
    Tror det er veldig vanskelig å bli enig om lyd. Det tyder vel dette forumet om. Og takk for det, for det må sies at det er mange meninger her. Heldigvis så er vi ikke enige om alt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er ironi kjære Roffe, ikke engelsk og ikke amerikansk. Men når det gjelder MC må du nok sjekke litt dypere.
    Sakens kjerne er vel noe så enkelt som smak, behag og øret som hører. Jeg har B&W hjemme, men synes ikke de passer på en MC-klubb eller diskotek. Der er det vel andre ting enn detaljert lyd som gjelder. Passer kanskje bedre med CV, JBL eller kanskje Sony.
    Tror det er veldig vanskelig å bli enig om lyd. Det tyder vel dette forumet om. Og takk for det, for det må sies at det er mange meninger her. Heldigvis så er vi ikke enige om alt.
    AMEN!!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, saken er ikke BARE smak. Saken er også overgeneraliserte bastante meninger. Blir som å si at Audi er bedre enn Toyota. I mange tilfeller er det kanskje det, men sammenligner du en Audi A2 med en Toyota Celica, så blir kanskje historien en annen. Det er det jeg mener med at man må sammenligne modeller. De fleste B&W-høyttalere er sikkert bedre enn de fleste Sony-høyttalere, men det er ikke det samme som at alle B&W-høyttalere er bedre enn alle Sony-høyttalere.

Greit nok at du har ironi, men din ironi er noen andres ærlige mening. Derfor tar jeg like godt diskusjonen. Merkesnobberi som "B&W er bedre enn Sony" er som regel overgeneralisering, noe som hindrer en fornuftig debatt. Det blir rett og slett for enkelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes dette ble en tullete tråd. sony høres ikke ut som cerwin wega iallfall, da har det vært noe hakkende gale. de er heller mye snillere i lyden og spiller ganske pent spør du meg. å sammenligne disse med b&w blir også feil, det er forskjellige lydfilosofier og ergo har man forskjellige høyttalere som passer forskjellige menneskers behov. sony har mye bra og noe dårlig, og det har jammen b&w også. spørsmålet er, hvem har ikke det, og som dere sier så er hver enkelt's smak som avgjør dette.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde sony hatt intensjoner om å lage high end høyttalere, så hadde de gjort det uten problemer...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Nei, saken er ikke BARE smak. Saken er også overgeneraliserte bastante meninger. Blir som å si at Audi er bedre enn Toyota. I mange tilfeller er det kanskje det, men sammenligner du en Audi A2 med en Toyota Celica, så blir kanskje historien en annen. Det er det jeg mener med at man må sammenligne modeller. De fleste B&W-høyttalere er sikkert bedre enn de fleste Sony-høyttalere, men det er ikke det samme som at alle B&W-høyttalere er bedre enn alle Sony-høyttalere.

Greit nok at du har ironi, men din ironi er noen andres ærlige mening. Derfor tar jeg like godt diskusjonen. Merkesnobberi som "B&W er bedre enn Sony" er som regel overgeneralisering, noe som hindrer en fornuftig debatt. Det blir rett og slett for enkelt.
    Min bastante mening er også min absolutte smak. Det må det gå an å skjønne. Å sammenligne biler med høytalere er idioti. Det er vel det samme som HT og MC det vel?
    Ellers enig med tidligere taler at dette tullete temaet finner vi på andre tråder...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •