Spørsmål om bruk av by-wire

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer CFosse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om bruk av bi-wire

Når det er mulighet får by-wire på høytalerne, men ikke skal bruke det, hvilken av kontaktene skal jeg bruke da. Det øverste eller nederste paret? Det stod ikke noe om det i bruksanvisningen annet enn de øverste kontaktene var for høye frekvenser, og de nederste for lave frekvenser ved bruk av by-wire.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt meg bekjent så heter det bi-wire og ikke by (håper jeg ikke dummet meg ut og sa feil nå :P )

og nå til spørsmålet ditt; det blir litt hipp som happ om du bruker de øverste eller nedreste terminalene, det er i hvertfall min erfaring. jeg bruker de øverste selv uten å ha tenkt så voldsomt mye igjennom akkurat den biten.

fikk høre her på forumet at de metall platene greiene som sitter imellom terminalene er no herksom hvis du har mulighet burde bytte ut med en kabel stump istedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    så vidt meg bekjent så heter det bi-wire og ikke by (håper jeg ikke dummet meg ut og sa feil nå :P )
    bi-wire ja..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    fikk høre her på forumet at de metall platene greiene som sitter imellom terminalene er no herksom hvis du har mulighet burde bytte ut med en kabel stump istedenfor.
    Jeg hørte at høyttalerene fra fabrikken ble tunet og konstruert med de metallplatene og at et bytte ikke hadde mye for seg.

Newcomer CFosse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heter bi-wire ja... Fant også ut i bruksanvisningen at de øverste kontaktene skal brukes.
    Min unnskyldning får være at jeg var svært trett i går etter å ha montert opp nytt anlegg...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis har det ekstremt lite til ingen verdens ting å si... Hvorvidt bi-wiring i det hele har noe for seg kan jo også diskuteres, med mindre man øsnker å bi-ampe eller kjøre aktiv deling. Husk at noen av de råeste høyttalerkonstruksjonene som finnes IKKE har bi-wire. En forhandler jeg snakket med her forleden sa at det langt på vei var gjenlevninger etter en motegreie for mange år siden da det "skulle" være biwiring, og det er en enkel måte og gi litt inntrykk av kvalitet, siden mange har fått det for seg at biwiring er et must, samt at man kan selge noen meter ekstre sykt priset kabel i tilegg. Kanksje er det mulig å tune delefilter osv til biwirng, men jeg stiller meg i utgangspunktet litt skeptisk til det også. Muligens noen av de tekniske guruene har kan komme med relevant info i den sammenheg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •