Nye fronthøyttalere - hvilke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye fronthøyttalere - hvilke?

Er det noen som kan komme med gode tips til meg på dette.

Jeg har hittil hatt en Denon PMA 655 forsterker koblet sammen med Dali's 5005. CD-spilleren er en DCD 755 AR.

Da jeg gikk til innkjøp av dette for fem år siden var jeg ganske fersk, men har vært veldig fornøyd med lyden jeg fikk ut av dette.

Etter at interessen økte fra bare å gjelde musikk til også å kunne nyte film på en skikkelig måte, gikk jeg nylig til innkjøp av Denon 2805, Concept senterhøyttaler, Concept 1 bakhøyttalere, Concept 12" sub og Denon 1910 DVD-spiller.

Fremdeles er jeg veldig fornøyd med lyden. Samspillet mellom høyttalerene er veldig bra.
    Stua mi er ca. 5,5 x 3 meter med fronthøyttalerene stående på den ene kortveggen. Bor i blokk så det er stort sett betong rundt hele rommet.

Det jeg vurderer er å bytte ut fronthøyttalerene.
    Ikke nødvendigvis på grunn av behov. Mer fordi jeg har lyst til å fornye meg på dette området.

Det sies jo at høyttalerene i et surround-anlegg bør være av samme produsent (pga. klang osv.), så jeg er usikker på om f.eks. B&W (eller en annen produsent for den saks skyld) ville passe som fronthøyttalere.

Tips tas imot med takk.

Hilsen en helt vanlig entusiast.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes masse flotte høytalere der ute ! Skal du ha et surround oppsett er det helt klart å foretrekke like høytalere, ihvertfall med samme type elementer.
    Uansett er det første du bør gjøre er å sette opp et budsjett !!
    I hvilken prisklasse er du klar for å handle ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at dette ikke bare blir en fornying men at jeg også samtidig har lyst til å oppgradere, må jeg nok inn i klassen 5-10.000.

I og med at jeg nylig kjøpte senterhøyttaleren hadde jeg ikke tenkt å bytte den, men er inneforstått med at fronthøyttalerene kanskje bør være av samme modell/merke som senter. At jeg da alternativt kan bruke Concept senter som bakhøyttaler i et 6.1 oppsett og evt. gå til innkjøp av ikke bare nye fronthøyttalere men også senter er også en tanke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •