Høytallere til Yamaha RX-V1500 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Ja det virket jo ganske oppløftende. Dette er mitt første ordentlige anlegg (sitter nå med et creative surround sett til 1400 kroner :P), så jeg tviler på at jeg kommer til å bli misfornøyd.

Har skikkelig tro på black diamond v.2.
    Jeg har også tro på Audio Pro Black Diamond/Pearl V.2. Får jeg nok areal i min kommende hjemmekino er dette en av favorittene.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg vært på butikken å hørt på AP Black Diamond v.2.

Utrolig hvor fin lyd det var i dem. Kanskje litt spiss i diskanten, men har mistanke om at det var forsterkeren sin feil. Det var en marantz av noe slag.

Det var ikke veldig mye bass, men var nok. Det som slo meg mest, var at lyden bare var så utrolig deilig, selv om det ikke sto på drit høyt. Med en sub så blir dette meget bra. Can't wait

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er innspilling av høyttalerene som skal til. Marantz skal være en god forsterker. Dessuten betyr plassering av høyttalerene mye. Tror du vil få mye glede av disse. Fint om du poster dine erfaringer etter hvert. Jeg er nysgjerrig på disse selv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Mulig det er innspilling av høyttalerene som skal til. Marantz skal være en god forsterker. Dessuten betyr plassering av høyttalerene mye. Tror du vil få mye glede av disse. Fint om du poster dine erfaringer etter hvert. Jeg er nysgjerrig på disse selv.
    Ja det er mulig de ikke var nok innspilt. Du skal selvfølgelig få full rapport når alt ankommer

Er det noen som har testet denne suben:
    http://prisguide.hardware.no/h%F8ytt...nfo/28708.html

Får som sagt yamahaprodukter meget billig

Edit: Han fyren på butikken mente at det ikke hadde noe å si at de høyttalerne sto inne mot veggen, i og med at basskanalen(?) gikk mot gulvet.
    Vet ikke helt hvor mye jeg stoler på han da.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mulig de ikke var nok innspilt. Du skal selvfølgelig få full rapport når alt ankommer

Er det noen som har testet denne suben:
    http://prisguide.hardware.no/h%F8ytt...nfo/28708.html

Får som sagt yamahaprodukter meget billig

Edit: Han fyren på butikken mente at det ikke hadde noe å si at de høyttalerne sto inne mot veggen, i og med at basskanalen(?) gikk mot gulvet.
    Vet ikke helt hvor mye jeg stoler på han da.
    Mange som mener den sub'en "blåser" en del. Overlater kommentarer til de som har hørt denne.

Sikkert lurt å ikke stole for mye på selgere! Tror høyttaleren med fordel kan trekkes litt ut på gulvet, men det er nok ikke tvingende nødvendig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Diamond var jo ikke så fryktelig store, så tror jeg skal klare å trekke de uansett. No stress

Ja jeg også har hørt at den "blåser". Ikke det at jeg vet hva menes med det. Har også hørt at man kunne få fjerne den blåsinga ved å plassere den riktig. Men tror nok jeg bare safer og kjøper den SVS subben.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking annbefales...

har selv nå komplett sett med audiopro black diamond, og syntes de er helt glimmrende. Ikke vær så redd for plassering mot vegg, sørg heller for att du har det litt åpent rundt bunnen på høytalere...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    har selv nå komplett sett med audiopro black diamond, og syntes de er helt glimmrende. Ikke vær så redd for plassering mot vegg, sørg heller for att du har det litt åpent rundt bunnen på høytalere...
    Glimrende. Takk for den
    Hva synes du om bassen?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking bassen....

På musikksiden har jeg forløpig spillt mye country musikk. Syntes att høytalerene gjengir bassen meget godt.Det er ikke noen problem for meg å få dypbass i og med att rommet kun er 13 kvadrat. på film bruker jeg en sub for å nå de laveste frekvensene. at det trykker godt....det syntes i alle fall jeg.

Har nå black diamond, black pearl & får black vektor denne uken.. har også besluttet å kjøpe inn 10" suben dems om ikke så lenge. ny forsterker står øverst på innkjøpslisten akkurat nå. I og med att jeg ikke er noen selverklært
    audiofil/skribent med mange flotte ord å uttrykk så håper jeg att du har fått litt klarhet i svaret. det er i alle fall ett forsøk på å være ærlig.. prøvde å bli litt klokere av å lese meg til en løsning her på forumet før innkjøp men det blir for mange kokker = mye søl.. det beste er og dra å høre på det du har lyst på
    eventuellt høre om du kan få høytalere på hjemlån. Jeg er i alle fall meget fornøyd med høytalerene fra audipro.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for vurderingen din. Fin hjemmekino du hadde forresten
    Jeg må vel få bytta ut min Nokia 28" tv jeg også. Men det får bli til neste år.

Nå står det bare i mellom SVS og yamaha som hub. Og så trenger jeg et billig stereo rack. Gidder ikke betale de 2000+ som hifiklubben skal ha.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Bump*

Hei Arnis! Hva skjer'a?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Bump*

Hei Arnis! Hva skjer'a?
    Hei. Fikk forsterkeren min i dag

Høyttalerne bestile jeg fra fyndborsen onsdag forrige uke, har enda ikke fått dem. Skal vel komme snart.

Sitter å leser igjennom manualen til Yamaha RX-V1500. Det står at du bare kan stille inne impedansen til enten 6 eller 8 ohm?

Press SPEAKERS A or SPEAKERS B to select the impedance of your speakers.
    You can select either 6 ohms or 8 ohms.
    Har jeg kjøpt helt feil høyttalere nå? i og med at Black Diamond v.2 er 4 ohm?
    Eller skal jeg bare stille inn på 6 ohms og det funker fett nok?

Og så er det høyttalerkabler som mangler. Noen anbefalte?

http://www.hifiklubben.com/no/produk...el.htm?id=5927
    slik kanskje?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hei. Fikk forsterkeren min i dag

Høyttalerne bestile jeg fra fyndborsen onsdag forrige uke, har enda ikke fått dem. Skal vel komme snart.

Sitter å leser igjennom manualen til Yamaha RX-V1500. Det står at du bare kan stille inne impedansen til enten 6 eller 8 ohm?

Har jeg kjøpt helt feil høyttalere nå? i og med at Black Diamond v.2 er 4 ohm?
    Eller skal jeg bare stille inn på 6 ohms og det funker fett nok?

Og så er det høyttalerkabler som mangler. Noen anbefalte?

http://www.hifiklubben.com/no/produk...el.htm?id=5927
    slik kanskje?
    Tjohei. Gratulerer med nye høytalere & Forsterker. Kan du ikke skaffe meg en 2500 billig he-he:-) Ingen problemer med disse høytalerene på yamaha. kjør på 8 ohm. dersom du har tenkt å spille drithøyt i lang tid så kan det i noen tilfeller hende att forsterkeren slår seg av men det er lite sannsynlig da audiopro er av den litt snille 4 ohmsen. Kjører selv 8 ohm på mine og har ingen problemer med det.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Noen som foresten veit om Proson Stratego Top 10 SA fra fyndbørsen kan spille bra på en RX-V1500 ?
    Har det for meg at en dag vil jeg gå lei av lyden i CV og jeg har hørt at proson visstnok har en del bedre lyd...

Jeg har et par Proson Stratego Top 10 SAH mkII som jeg foreløpig driver med en gammel kenwood KRV9090 receiver på ca 5*100 watt, og det lager iallefall liv...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli utolmodig. fyndbørsen sendte høyttalerne torsdag forrige uke og de har enda ikke kommet. Hvor lang tid tar dette vanligvis?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kontaktet DHL? Jeg så et eller annet sted her at DHL vanligvis vil ha forhåndsbetalt mva før utlevering av varer ved verdier over $1000. Kanskje du bør ringe dem?

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Yamaha

Får du Yamaha til innkjøpspris er der ingen tvil om at du får mest for pengene ved å kjøpe yamaha! Glem hele denne diskusjonen..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kontaktet DHL? Jeg så et eller annet sted her at DHL vanligvis vil ha forhåndsbetalt mva før utlevering av varer ved verdier over $1000. Kanskje du bør ringe dem?
    Takk for tipset. JEg ringte de på lørdag, og da fikk jeg bare kontakt med svensk kundeservice. De sa at pakken burde ha kommet fram og at jeg skulle ringe Norsk kundeservice på mandag og da fikset de det. Ja så i dag ringte jeg norsk kundeservice, og det var ikke akkurat oppløftende. Etter sånn 20 minutter på telefonen klarte de endelig å finne ut hvilken pakke det var. Så fikk jeg bare beskjed om at "de skulle ringe".

Og jeg som hadde gledet meg SKIKKELIG :-|.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yeah!. Da har jeg fått høyttalerne. Skal koble opp nå. Men hvordan kobler jeg opp høyttallerne? Det er 2 tilkoblinger bak. Altså de vanlige + - men det er 2 sett.

slik:
    + -
    + -

Og i manualen står det bare du skal koble fra + (høytaller) til + (reciever). samme tricks for -,,

Edit:
    Har kobla opp alt nå. Det kommer lyd ut. har volumet på -20, men syntes ikke det var noe høyt. er litt redd for å ødelegge noe. :???: . Er det vanlig at det ikke er noe særlig høyt ved -20 ?

Edit 2:
    yppa meg opp til - 10 :P .. Lyden er klar og fin, men bassen er der nesten ikke. Slik jeg har kobla opp nå: + på høyttaler til - på forsterker. Kobla inn i den nederste tilkoblinga på høyttalleren.. Som sagt. Har 2 plasser for å koble inn høytaller kabel.

Edit 3:
    hehhehe. Tror jeg vet hvor bassen ble av. Den endte opp i 1.etasjen. Merkelig greier. Alt av skap osv ristet som bare det i etasjen over. (jeg er i kjellern).
    Jeg syns jeg hører basen "langt inne". Men den kommer liksom aldri fram til lytteren. Merkelig... tips? Skal prøve å flytte litt på de nå. Det er god plass bak til veggen.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •