dali concept 6. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Styr laaaangt unna Gale Subben på hifiklubben. Den er ikke verdt 500,- en gang. Lekker som en sil og høres ut so om den er bygd av eggekartong.

En skudd langt ut i det blinde. Du spiller vel ikke av musikk i Surround? Du setter vel forsterkeren over i Stereomodus når du spiller musikk?

Kjenner noen som har tabba seg ut der )

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Styr laaaangt unna Gale Subben på hifiklubben. Den er ikke verdt 500,- en gang. Lekker som en sil og høres ut so om den er bygd av eggekartong.

En skudd langt ut i det blinde. Du spiller vel ikke av musikk i Surround? Du setter vel forsterkeren over i Stereomodus når du spiller musikk?

Kjenner noen som har tabba seg ut der )
    Høres ut som du snakker av erfaring, Plasmaboy. Da stryker jeg Gale fra lista over budsjett-subber det er verdt å prøve.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonnis
    Er det flere som er enig med at dali swa12 er en kjedelig sub??
    Eg hadde tenkt å kjøpe den...
    Jeg har lyst på en sub som funker bra til musikk og film.
    Men prioterer musikk høyest...
    har dali 8008 fra før
    Vet ikke om de er å få lenger, men etter at SVS kom på banen er Sony SA-WX900 falt ut litt. Mulig det er en utgått modell?
    Jeg tror likevel at det kan være en riktig subwoofer for mange. Den har ihvertfall nok av krefter og trøkk, og for Dali 8008 kan det være et alternativ til dem som av en eller annen grunn skulle ønske å velge bort SVS. Synes generelt at slavebass-avstemmingen til Sonyen spiller ganske tight og fint, selv om den mangler det lille ekstra i kontroll i forhold til en Velodyne. Tror den digitale 1000W forsterkeren i SA-WX900 er nøkkelen til at den spiller såpass bra. Gode Velodyne-subber koster jo skjorta i forhold.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Vet ikke om de er å få lenger, men etter at SVS kom på banen er Sony SA-WX900 falt ut litt. Mulig det er en utgått modell?
    Jeg tror likevel at det kan være en riktig subwoofer for mange. Den har ihvertfall nok av krefter og trøkk, og for Dali 8008 kan det være et alternativ til dem som av en eller annen grunn skulle ønske å velge bort SVS. Synes generelt at slavebass-avstemmingen til Sonyen spiller ganske tight og fint, selv om den mangler det lille ekstra i kontroll i forhold til en Velodyne. Tror den digitale 1000W S-master forsterkeren i SA-WX900 er nøkkelen til at den spiller såpass bra. Gode Velodyne-subber koster jo skjorta i forhold.
    Neida, den selges hos flere butikker, både på nett og vanlig. Skal ikke si noe om det siden denne tråden ikke omhandler P/P jakt, men send gjerne pm, så kan jeg tipse deg,

Newcomer ftz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

jeg har selv dali concept 6 høytalerne ( kjøpte og komplett hjemme kino hos hiklubben )

syntes og at disse spilte litt svakt i di lave regionene i begynelse , brukte en nad l70 som forsterker , men når jeg måtte lever denne inn på verksted pga defekt laser så koblet jeg disse opp i stereo med en DOXA 70 , da ble det andre saker .

nå har eg god punch i høytalerne , di går jo ikke så himla dypt , men det er trykk i di det er det ikke tvil om , nå skal det jo sis at doxa forsterkeren er svær ( ca 30 kg) og noe overkill til disse høytalerne , men den tar ut alt av egenskaper som finnes i høytalerne .

så det kan jo være at hvist du forere dem med mere effekt så blir du litt mere happy .

btw er ikke concet 1 litt små til bakhøytalere ?? , jeg kjøpt concept 2 , som nå bare er til pynt , klubben har brukt over 2 mnd på og repparer reciverne min , som jeg garanter ikke skal bruke etter på , den har for lite effekt , må nokk ha meg noe med pre out så jeg kan bruke doxan til og drive frontene , di hadde godt av masse power

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Concept2 høyttalere som jeg syntes låt bra i HiFi klubbens godt dempede lokaler.

Hjemme ble de derimot for lyse i toppen og ble aldri helt venn med diskanten som jeg syntes var for skarp/påtrengende. De avslørte mange detaljer sånn sett (pusting til vokalist osv), men det ble for mye av det gode etter min smak.

Innspilling bedret bassen endel og myknet diskanten noe - men fortsatt "slank" i lyden, så det ble til at jeg solgte de etterhvert. Det står vel også i testen til C2 at de krever et godt dempet rom og jeg kan tenke meg at C6 kan ligne hvis de er bygd etter samme lyd-ideal.

Newcomer shaolin99 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

concept 6... ikke skuffende!

hmmm... jeg har visst tatt feil av concept 6 høytalerne.. det bor mye mer i disse høytalerne enn det jeg hørte da de var helt nye. De er nå spillt inn og det ble en stor forskjell! Bassen har kommet mye mer fram. Jeg merket det spesiellt på rock/metal...

Jeg avventer derfor subb kjøp intill jeg får nok penger til å kjøpe en i høyere prisklasse.

Så hvis DU vurderer å kjøpe høytalerpakken som jeg kjøpte på hifiklubben så vil jeg si følgende:

Til film???? Jeg har ikke hatt surround tidligere og har vel mer eller mindre fått en revolusjon på hjemmekinofronten Jeg har gått fra et 8 år gammelt stereoanlegg til oppsettet som er beskrevet i starten av denne tråden.. I tillegg kjøpte nylig svigerfaren min en prosjektor som jeg kan låne. Kunne ikke blitt bedre! Så Fifth element med dette oppsettet hjemme og brukte ikea tupplur rullegardin som lerret. Anlegget presterte supert! Jeg gleder meg til jeg får råd til den subben

Til musikk??? Det var jo på dette området jeg var skuffet i starten... Nå derimot har jeg lært at en høytaler må spilles inn før man kan uttale seg om den. Ihvertfall når det gjelder concept 6. De har utviklet seg stort på musikkfronten og jeg har nå en lyd som er mye bedre enn det jeg hadde på mit gamle anlegg. For 10 000 spenn kan du sikkert få bedre lyd en dette i stereo, men ønsker du en surround pakke mener jeg dette er en god deal. Jeg synes anlegget nå spiller bra på for eksempel goa techno, men i denne typen sjanger vil nok en subb i tillegg til concept 6 høytalerne hjelpe på.

Alt i alt er jeg fornøyd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KONGE at det endte godt... Dali Concept tok iallefall meg på senga, aldri likt dali. Men Concept syns jeg er verdt hver eneste krone.

Utenom Concept 10, som jeg syns er for dyr iforhold til Concept 8. Heller ikke hørt centeren i denne serien (hørt den kan være litt tam?!).

Newcomer ftz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes nå at concept CT er en ok senter høytaler , ikke det at jeg har fått brukt den så mye pga nevnt ventetid på reciver

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du skulle endret overskriften litt nå?

Newcomer shaolin99 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd å endre tittel, men finner ikke ut hvor jeg skal gjøre det... Om en admin leser dette så kan du gjerne forandre tittelen på tråden til 'dali concept 6'...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metall
    jeg har hørt den subben der.. å den blir for kjedeli..
    Hva med Concept suben? Den syns jeg er veldig bra. Jeg har Concept 8, Concept Center og C2 bak og det låter veldig bra. Concept suben syns jeg har en god stram bass som egner seg godt til musikk.

Newcomer ftz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    subben vil nå jeg si er en stor skuffelse , men det kan jo bare være at jeg ikke kalibrerer og plaserer den rett .

jeg klarer ikke og finne et nivå på den som passer til alt , og da må eg konstant fikle med instilingene , så den er bare av

den "peaker" og på enkelte frekvenser noe som gjøre at plutselig spiller den mye høyere på bare den frekvensen , noen som er plagsomt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept subben er ikke mye å skryte av. Suite subbene er derimot helt ok (iallefall endel bedre enn concept sin)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg si at det kan jeg ikke skjønne. Er godt fornøyd jeg....

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Da må jeg si at det kan jeg ikke skjønne. Er godt fornøyd jeg....
    Prøvd mye annet?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være sagt at det har jeg ikke, så er kanskje der det ligger. Hadde noen Jamo 12" for noen år siden. Concept suben er mye bedre, men er jo noen hakk opp i klasse. Er nok jeg som ikke har hørt så mye annet. Har hatt den en uke nå og er fornøyd, men bedre kan det vel tydeligvis bli. Hva er det som er en bra sub da i ca denne prisklassen?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan er denne bedre?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Det skal være sagt at det har jeg ikke, så er kanskje der det ligger. Hadde noen Jamo 12" for noen år siden. Concept suben er mye bedre, men er jo noen hakk opp i klasse. Er nok jeg som ikke har hørt så mye annet. Har hatt den en uke nå og er fornøyd, men bedre kan det vel tydeligvis bli. Hva er det som er en bra sub da i ca denne prisklassen?
    For all del. Det med subwoofere er et spørsmål om smak, det også. Og jeg kan skjønne at den som har hatt en slapp sub tidligere blir imponert over den tighte lyden fra en lukket subwooferkonstruksjon. Det er likevel meget sannsynlig at for å få den ned i 29Hz på -3dB, så er det brukt en viss bass boost i forsterkeren. Og med bass boost på en 160W forsterker blir det ikke så mye reserver igjen.

Vil anta at den gir deg mye på musikk, men tviler på at den får buksebeina til å flagre på heftige LFE-spor på film. Alternativer i prisklassen. Tjah... Regner med at du får forslag om et trebokstavsmerke snart. Edit: det var kommet allerede, ja...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •