2 Stk SVS PB10 eller 1 PB12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 Stk SVS PB10 eller 1 PB12

Er litt itvil hva jeg skal gå for her. Har et rom som er 4M bredt og 3.60 dypt. Bruker nå en Yamaha SW-1500 som puster en del når jeg drar på litt. Kan kun plassere suben foran, men her kan jeg til gjengjeld plassere 2 stk. 1 på hver side av rack. http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Plasmaboy

Yamahaen puster mindre når jeg setter den mot veggen, eller om jeg setter den påsiden av der jeg sitter så får jeg merkbart mere utbytte av den. Frister med 2 stk PB10. Noen som har noen kloke inspill her?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk PB10-ISD vil være omtrent som en stk PB12-Plus ifølge svs. En stk PB12-ISD vil ha ca 75% mer "output" enn en stk PB10-ISD (i følge svs).

Jeg har bare hørt yamahaen i en butikk, men det jeg merket best med den var pustelydene... Aldri opplevd det med PB12-Plus i allefall

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Men vil det ha no for seg med 2 enheter da det ikke er optimalt å sette 1 stk sub på det stedet jeg KAN sette den?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diabolito: Er du helt sikker på de tallene for PB12-ISD? Det vil jo si det samme som at en PB12 Plus kun har 25% mere output enn enn en PB12 ISD? Og jeg tror det var Tom som sa at en ISD/V har en del mere output enn en vanlig ISD, og da vil jo den Kanskje spille like høyt som en PB12 Plus?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sjølv ha gått for 2 subbar om økonomien tillet dette. Regnar med eg sjølv kjem til å gå for ei slik løysing etter kvart.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, Plasmaboy. Du trenger mer bass og mindre "pust og pes" i kinoen din, ja....;-) He he....

Send en PM til Flageborg, kanskje han har noen mer eksakte data til deg.

Ellers så var det kanskje en sammenligning med de modellene som Lsound kommer til å ta inn du tenkte på? PB10 ISD og PB12Plus og Plus/2?

I et rom på den størrelsen du har, så har vel SVS ofte sagt at også kun en PB10 ISD vil klare seg veldig bra. Tror også at den vil kunne ta kampen ganske bra opp med din YST-1500. Med to vil det nok være grei skuring.

Jeg lurer bare på, er venstre foran kun den eneste posisjon du kan ha subben? Mulig at det blir lettere å få spredd lydtrykket dersom du har to i nogenlunde samme posisjon på hver side av racket. Men jeg har en liten mistanke om at PB12Plus (og ihvertfall PB12Plus/2) kommer til å trekke det lengste strået her.... Har ingen "bevis" for dette, så ta det for det er, kun min lille mistanke...;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart gått for 2 PB10 fremfor en PB12. En PB12 kommer ikke i nærheten av opplevelsen du vil få fra to ganger "lillebror".
    Rommet mitt er ikke så veldig langt unna ditt i mål Plasmaboy, og jeg har totalt forelsket meg i PB10. Denne "lille" SVS'en er et fantastisk godt kjøp, og to slike må bli helt sinnsykt (for å quote Jorunn).
    Når det gjelder plassering, er nok hjørnene å foretrekke fremfor mellom rack og høyttalere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg ville helt klart gått for 2 PB10 fremfor en PB12. En PB12 kommer ikke i nærheten av opplevelsen du vil få fra to ganger "lillebror"
    Tenker du da på to PB10 ISD mot en PB12 ISD? Eller Plus utgaven?

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å spore av, men jeg kunne ikke finne det i noen andre tråder !

Hvordan vil en PB10 jobbe vs. en CerwinVega CLSC12s ? Jeg kunne godt tenke meg en SVS PB10 istedet for CVen jeg har nå, men gir den like mye Punch ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tenker du da på to PB10 ISD mot en PB12 ISD? Eller Plus utgaven?
    Det var ISD'er jeg snakket om. Det var vel 10-ISD kontra 12-ISD tråden startet med?
    Plus er jo i en annen liga, med sin PEQ og kraftigere forsterker.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Ikke for å spore av, men jeg kunne ikke finne det i noen andre tråder !

Hvordan vil en PB10 jobbe vs. en CerwinVega CLSC12s ? Jeg kunne godt tenke meg en SVS PB10 istedet for CVen jeg har nå, men gir den like mye Punch ?
    Mindre punch men MYE bedre og dypere bass vil jeg tro (bassert på tubene som jeg har hørt på).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jasså, Plasmaboy. Du trenger mer bass og mindre "pust og pes" i kinoen din, ja....;-) He he....

Send en PM til Flageborg, kanskje han har noen mer eksakte data til deg.

Ellers så var det kanskje en sammenligning med de modellene som Lsound kommer til å ta inn du tenkte på? PB10 ISD og PB12Plus og Plus/2?

I et rom på den størrelsen du har, så har vel SVS ofte sagt at også kun en PB10 ISD vil klare seg veldig bra. Tror også at den vil kunne ta kampen ganske bra opp med din YST-1500. Med to vil det nok være grei skuring.

Jeg lurer bare på, er venstre foran kun den eneste posisjon du kan ha subben? Mulig at det blir lettere å få spredd lydtrykket dersom du har to i nogenlunde samme posisjon på hver side av racket. Men jeg har en liten mistanke om at PB12Plus (og ihvertfall PB12Plus/2) kommer til å trekke det lengste strået her.... Har ingen "bevis" for dette, så ta det for det er, kun min lille mistanke...;-)
    Har plass til en på hver side av racket ja, det er ikke noe problem. Problemet er at jeg føler at kanskje med en sub på venstre eller høyre side så er det den minst optimale possisjonen i rommet.Føler at jeg får en god del mere ut av subben når jeg setter deni en av hjørnene bak. Derfor tenker jeg at 2 enheter her kanskje kan kompensere bedre enn om jeg kjøper hvilken som helst anna sub og setter i værste posisjon. Bare en teori, burde vel kanskje prøves i praksis ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det var ISD'er jeg snakket om. Det var vel 10-ISD kontra 12-ISD tråden startet med?
    Plus er jo i en annen liga, med sin PEQ og kraftigere forsterker.
    Det er nok plusen jeg tenker på. Den som ligger hakket under plus /2.
    Eller er det slik at 2stk PB10 ikke er i nærheten av 1 PB 12 plus? selv om den står alene i dårligste posisjon? Grunne til at jeg messer om dette er at det faktisk har nå gått opp for meg rent fysisk hvor mye plassering har og si )

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har bestilt meg en PB10, men jeg har jo ikke hørt den enda. Er det noen her som har prøvd den en stund som kan komme med litt lytteinntrykk?
    Har heller ikke sett noe om den her eller (bortsett fra i denne tråden da...)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nytt DVD&Hjemmekino om ikke alt for lenge, og der finner du en test av nevnte subwoofer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Eller er det slik at 2stk PB10 ikke er i nærheten av 1 PB 12 plus?
    Som jeg skrev oppe så vil 2 stk PB10-ISD gi omtrent det samme som 1 stk PB12 Plus (ifølge Ron hos SVS)

Manic Miner: Dette var hva Ron skrev til meg...

Sitat Opprinnelig postet av SVS - Ron S
    The PB12-ISD will provide nearly 75% more output than a PB10-ISD. Not more depth, just more power. Power is what makes your sound dynamic and natural.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men bare omtrent regner jeg med. Du mangler de siste 25 prosentene i forhold til to PB10-ISD vil jeg tro.
    Sitter og lytter til PB10 akkurat nå, og må bare si at den gjør en fantastisk jobb. Jeg har ikke hørt PB12+, men jeg tror jeg ville foretrekke to PB10 fremfor min gamle PB12-Ultra/2. Ikke i hjemmekinosammenheng kanskje, men definitivt ved musikkavspilling.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du kommer til å teste PB12+ etterhvert også?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er fokuset musikk = to PB10 ISD. Dersom du ønsker mer bulder og brak på film = PB12 Plus. Er dette nogenlunde nærme det du mener, Gorm?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er spm? Vil 1 PB12+ dårlig plassert spille bedre enn 2 PB10 ISD som tilsammen står litt bedre plasser? he he, ikke lett dette

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •