Trenger litt tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt tips

Hei,

Jeg har kjøpt LCD-TV nylig, og driver å funderer på om jeg skal kjøpe surroundforsterker og en bråte med høyttalere... Eller om jeg kanskje bare skal bruke min NAD C320BEE Integrert forsterker og kjøpe nye høyttalere.
    Hele opplegget må koste en god del under 10.000. Jeg vet at jeg kan få rimelige "surround-pakker" for dette, men jeg får kanskje mer "kvalitetslyd" for pengene om jeg kjøper 2 bra høyttalere og spiller stereo, enn om jeg kjøper en billig-pakke - selv om jeg da får surround.

Vanskelig, om ikke umulig vurdering....
    Men har dere noen høyttalere dere kan foreslå, som også kan bli front-høyttalere i et mulig fremtidig surroundsystem?

Det er vel slik dere pleier å gjøre det; Bruke fronthøyttalerene + ev. sub når dere spiller CD'er (og ikke sitter i "sweet spot"), og ellers bruke alle når dere ser film?

Når det gjelder hva jeg hører på, så blir det vel en god del film og xbox. Av musikk, så liker jeg jazz/funk/soul best. Både høylydte, og lavmælte innspillinger...

Og... det er best hvis høyttalermerkene finnes i et sted i Oslo, slik at jeg kan lytte på dem enklest mulig.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativ eller gulv høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så farlig, men jeg vil foretrekke gulvhøyttalere. Ting på stativ blir lettere veltet av kattene mine

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange å velge mellom her, men BW 602.5 (gulhøyttaler) spiller rimelig bra på den NAD forsterkern.

Edit: Dali concept 6 er også et kurrant valg til den forsterern, er veldig smak og behag dette.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde også sjekke ut disse hos hificenteret (ligger ovenfor Gunerius i oslo).
    Proson R63MkII
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,73&id=729

Disse spilte overraskende pent til prisen iallefall, aldri prøvd å spille skikkelig høyt med de.

Eller så har du jo også BW 602 og 601 hos hifiklubben som stativhøyttalere da . Systern har samme forsterker som du har på sine 602, spiller rimelig bra sammen.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil angre om du kun går for 1 par høyttalere. B&W, Patos, JMlab, AudioPro, SA, har bra alternativer i prisklassen opp til 10k.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar!

Så greit å vite hvor jeg skal finne de forskjellige høyttalerene! Ser jeg for mange typebetegnelser of ukjente navn blokker hjernen helt ut.
    Nå gjenstår bare den selvransakelsesperioden som slutter med at jeg bruker mye mer penger enn jeg egentlig har råd til!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du burde også sjekke ut disse hos hificenteret (ligger ovenfor Gunerius i oslo).
    Proson R63MkII
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,73&id=729

Disse spilte overraskende pent til prisen iallefall, aldri prøvd å spille skikkelig høyt med de.
    Bra til prisen, men diskant og mellomtone blir litt innestengt. Vurderte samme systemet selv, men har nå Kef Q-series som favoritt. Du kan finne Kef på www.fyndborsen.se eller på nærmeste Expert.

Har du plass kan kanskje Black eller Blue Diamond være et alternativ.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AP blue og black trenger mer power enn hva den NAD'en kan spytte ut.. spessielt Blue er kravstor på krefter.. merkelig nok . siden den er aktiv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyttet på Proson, JBL, Dali og B&W nå.

Har bestemt meg for å kjøpe to bra "fronthøyttalere" istedenfor et komplett surroundsystem.

Likte B&W best, og merket "dessverre" ganske stor forskjell fra 3-4000 kr klassen til 7-8000. *sukk* Jeg får vel ikke så mye penger for et par Snell-høyttalere der et element er "sprengt"? Tror de heter K1 eller noe, antagelig den rimeligste modellen - 2000,- for 10 år siden.

Skal ta med egen musikk på neste runde, og så må jeg sjekke Oslo hi-fi center (den i Vika).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •