Soundcare superspikes kontra dempe-puter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Soundcare superspikes kontra dempe-puter

God morgen folkens..

Jeg har testa litt fram og tilbake her og ting begynner og komme på plass, det jeg lurer på om her er noen i forumet som har testa overnevnte på en og samme høytaller og som virkelig kan si meg hva som hva som skjer med lyd bildet? ps di som ikke veit eller har testa trenger ikke og svare, dette er seriøst..

Noen av innleggene i tråden er slettet. Hold tema.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke dempeputer er det du tenker på da? Merke/mod?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skifta fra Soundcare spikes til Holfi dempeputer på mine gamle B&W 604. Forskjellen på de var at bassen ble strammere/mere presis, med Holfi putene.
    Er ikke sikker på hva de er laget av, men det finnes sikkert noe som er billigere, som i utgangspunktet ikke er beregnet for Hifi.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skiftet også fra Soundcare spikes til dempeføtter med samme erfaring som eyvind. Samtidig forplantet mindre bass seg i gulvet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme erfaring her. Jeg har hatt Soundcare (i flere versjoner..) og prøvde så Valhalla VTFeet dempeputer. Bruker 3 stk på hver høyttaler. Hos meg resulterte det i mindre forplantning av bass, og noe mer kontroll i bassen vs. Soundcare.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ultimate må være en kombinasjon av dempeputer, steinhelle og soundcare spikes.

Altså: Høyttaler -> soundcare spikes -> steinhelle -> dempeputer

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takker for raskt svar, skal teste dette fult ut, så du bruker bare 3? ja jeg skal skruve av Soundcare spiksene, fan og vesst det viser seg att det blir bedre med dempe puter di jeg har er helt runde, beregnet til høytaller opp til 35 kg stk, glatt på enen siden og ru på den andre..

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ja da har vi samme oppfatninga, skifta til dempe puter og di fungerer mye bedre enn s.s.spikes

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann..
    Jeg vil bare si att det enkle er som oftest det beste, jeg har en litt rystende erfaring og dele med deg jeg tok av mine soundcare superspikes og satt dempe puter under og prøvelytta til velkjente Yello..med dempe putene låt det faktiskt bedre men jeg var ikke ferdig med dette skal du høre..) fjerna demoerne og målte opp oversiden av høytalleren og klippet til 2 sytk biter av ei eske som jeg planta under hver høytaller.

RESULTATETR:
    Jeg er mildt sakt overgitt, men lyden ble av en helt annen karakter, så nå skal jeg lage meg underlag av rå gummi" slikt som blir brukt i vakumpumpeslanger, for nå er jeg overbevist om att det er det beste..men det skal koste og feile..

Newcomer Raimond sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    Heisann..
    Jeg vil bare si att det enkle er som oftest det beste, jeg har en litt rystende erfaring og dele med deg jeg tok av mine soundcare superspikes og satt dempe puter under og prøvelytta til velkjente Yello..med dempe putene låt det faktiskt bedre men jeg var ikke ferdig med dette skal du høre..) fjerna demoerne og målte opp oversiden av høytalleren og klippet til 2 sytk biter av ei eske som jeg planta under hver høytaller.

RESULTATETR:
    Jeg er mildt sakt overgitt, men lyden ble av en helt annen karakter, så nå skal jeg lage meg underlag av rå gummi" slikt som blir brukt i vakumpumpeslanger, for nå er jeg overbevist om att det er det beste..men det skal koste og feile..
    Tips: Ser du har postet mange ganger i denne tråden etter hverandre. Hvis du vil sitere noen så kan du jo bare trykke på den blå "quote" knappen, så vi forstår hvem du skriver til ;-)

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, nei det er det ikke, for her er det salgs triks og lureri og fanteri i fra ende til annen når det gjelder effekten og ikke minst prisen, send meg en pm så skal jeg fortelle deg noe artig
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det ultimate må være en kombinasjon av dempeputer, steinhelle og soundcare spikes.

Altså: Høyttaler -> soundcare spikes -> steinhelle -> dempeputer

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skjønner du ikke der??
    Sitat Opprinnelig postet av Raimond
    Tips: Ser du har postet mange ganger i denne tråden etter hverandre. Hvis du vil sitere noen så kan du jo bare trykke på den blå "quote" knappen, så vi forstår hvem du skriver til ;-)

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei++

ja jeg og, i går kjøpte jeg meg ei gummi matte til bilen, den klippet jeg til og plasserte den under hver loud speaker og vips ble lyden mye bedre enn me s.s.s og puter tilsammen, prisen da? 59kr,-jeg undrer meg litt over slike salgs triks?

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Samme erfaring her. Jeg har hatt Soundcare (i flere versjoner..) og prøvde så Valhalla VTFeet dempeputer. Bruker 3 stk på hver høyttaler. Hos meg resulterte det i mindre forplantning av bass, og noe mer kontroll i bassen vs. Soundcare.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Jeg skifta fra Soundcare spikes til Holfi dempeputer på mine gamle B&W 604. Forskjellen på de var at bassen ble strammere/mere presis, med Holfi putene.
    Er ikke sikker på hva de er laget av, men det finnes sikkert noe som er billigere, som i utgangspunktet ikke er beregnet for Hifi.
    Morn du, jeg veit om noe som er biligere og meire effektivt, en stk bilmatte til front dørken til kr 49,-og som er av gummi..:grin:

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Fikk et spørsmål av deg ang dempeputer på min hifi. Nå er ikke tweaks det jeg har mest interesse for, men har prøvd pulsar points, holfi puter og et par andre gummi puter som jeg desverre ikke husker navnet på. Jeg opplevde kanskje bassen som tilsynelatende raskere med pp, men alt over ca 300 hz ble mer rotete. Holfi putene synes jeg kanskje også strammet opp bassen. Mindre enn pp, men på en mye riktigere måte. Synes også at resten av frekvensområde og lydbilde generelt fikk et lite løft. De siste jeg prøvde (som jeg ikke husker navnet på) er nok favoritten på mange måter, men er desverre litt i mykeste laget, så høyttalerne står i overkant ustødig.
    Nå må det tilføyes at virkningen av slike ting er så marginale at jeg overhodet ikke står fullt inne for det jeg opplevde. Er ikke noe bedre enn andre, og ser slettes ikke bort fra at forskjellene ligger i psyken, og ikke i lyden.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også åpen for at det finnes alternativer som er både billigere og bedre, men som sagt er dette et område som ikke interesserer meg nevneverdig.
    Kjempebra at du gjør en innsats med dette og deler erfaringene. Takker for det.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først begynner å prate om gummimatter og biltema, Man kan jo få sånne tunge asfaltmatter til demping av biler til en billig penge. Klippe til en slik plate tror jeg jammen jeg skal prøve under subben min. Noen som har testet det?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wolfer: Skjønner ikke helt dette her. Du skrev til meg at du ikke kunne fatte hvorfor jeg synes putene var bedre enn spikes, men ser jo her at du har samme erfaring. Ombestemt deg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Bruker Holfi dempeputer. Er fornøyd......
    Til de som prøver billigere løsninger så vil jeg bare si at en gummiblanding ikke er som en annen gummiblanding. Tror ikke det bare er å kjøpe seg litt gummi å forvente samme resultat, men hvis dere gjør det så er det jo bare fint!

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, ja dette er ikke helt lett, men lyd er ett vanskelig emne..)men er her ikke noen som kan forklare hva som egentlig skjer med lyden når dempeputer\spikes etc settest under..?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •