Energy høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Energy høytalere

Hei alle sammen.

Trenger noen tips og råd her.

Har nett fått byttet ut de gamle,GAMLE "rocka" høytalerne mine fra før mileniums skiftet med Energy C9.

Angrer ikke ett sekund.

Det jeg lurer på er hva skal jeg putte som bak høytalere .
    Tenkte på i dur av enten C1 (med stativene til) eller C5, eventuelt C7 hvis jeg skal slå meg skikkelig løs. Jeg har CC1 som senter.

Nå er det vel mange som lurer på hvilke forsterker jeg bruker, og det er ikke bestemt enda.

Sitter nemlig å funderer sterk på hva jeg skal velge av enten Pioneer VSXD-1015 , eller Yamaha RXV-757 eller RXV-1500. ( Venter kanskje til nye RXV-1600 kommer ) ..

Om der er noen som har noen formeninger om hva som vil passe best sammen, og hva som er beste valg av de forsterkerne, så bare skrik ut.
    Trenge all den hjelp jeg kan få...

Med vennlig hilsen Andy!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Velkommen til forumet!

Hadde selv C-5 fram før-kjempe høytaler. Har hatt både Pioneer og Yamaha på C-5 og begge fungerte fint fint.
    Synes Pioneer er litt bedre når MCACC er kjørt enn Yamaha med sin YAPO men dette var på RXV650 har ikke hørdt RXV1500.
    Har C-9 to terminaler med mulighet for Bi-amping? Ville såfall gjort det med f.eks VSXD1015, lyden blir bedre med Bi-amping!
    C-9 trenger den kraftigste forsterkern du kan gi dem for å "sparke" sikkelig liv idem. Den beste løsningen ville være å kjøre seperate effektrinn på frontene. Ville også ha sjekket ut C-R3 som bakhøytaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for kjapt svar.

når det gjelder bi-amp så kan ikke C9 Bi-wires. Det er får såvidt ikke noe viktig for meg. det jeg foretrekker mer er at det er A og B høytaler utganger, så jeg får bruke de gamle til party musikk, eller plage/irritere naboen.

Jeg vet at yahama har det på sine, men er litt usikker på pioneer. Synes å se at det er noe med Surround back er merket med en stor B. , og front er merket med en stor A.

Effekt messig er jeg litt usikker også. Pioneer måler sin til 150Watt i 6 Ohm, mens yahama måler sin 757 til 150Watt i 4 Ohm og 1500 til 180Watt i 4 ohm.
    Hvem vil gi meg mest guffe til mine C9 som har en nominal 8 Ohm,Mininmum 4 Ohm !?

Tanken min var og bruke C5 som bakhøytalere og C-R1 på siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har mulighet for Bi-amping på VSXD1015 og AX5ai ihvertfall A+B. Kobler surround back+front da på høytalerne. Har gjort dette i mitt oppsett og det funker meget bra. Hvem som gir mest effekt er vanskelig å si av Yamaha og Pioneer. Synes Pioneer er litt bedre på musikk men smaken er forskjellig... Du får ca 100 watt av VSXD1015 og RXV757 i mer "normale" målemetoder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •