Denon AVR 3805 + B&W 604 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 3805 + B&W 604 S3

Skal oppgradere mitt eksisterende annlegg litt.
    Har idag Nad T742 sammen med ett par B&W 602 S3. Tanken var å utvide dette, men ser at reciveren ikke er kraftig nok til noe særlig utvidelse (5x50 watt).
    Tenkte litt på dette oppsette :

Denon AVR 3805
    B&W 604 S3 Som Front
    B&W LCR600 Som Senter
    B&W 602 S3 Som Back

Har ikke råd til å kjøre 7.1 så tanken var å Biampe frontene ved hjelp av de 2 siste kanalene og få litt mer effekt i front.
    Håper også at eg vil klare meg uten sub (iallfall til å begynne med).

Ser dette ut som et "ok" oppsett som ett første HK annlegg som også kan fungere greit i stereo??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så bør du søke litt på kombinasjonen 604 og 3805 her på forumet. Så ser du om det er en lur match

Bi-amping mener jeg har lite for seg med en og samme forsterker. Dette fordi man fortsatt tar av samme strømforsyning. Hadde du hatt to like forsterkere kunne det hatt noe for seg, selv om jeg mener én kraftig er det beste, men dette er et annet tema.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kenti: Hvis du ikke allerede har gjort det, switch Pioneer receiveren din over i 6ohms modus. Den leverer da over 3x så mye effekt i 2ohm.

Jeg kjørte først min 2014 uten bi-amp, også i 6ohms modus, gjorde det bare i noen minutter før jeg la om. Resultatet var mye strammere bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg vil ikke anbefale deg å gjøre deg avhengig av valget med å bi-ampe denon 3805 for å få nok kraft til speakers. Selv bi-amper jeg samme forsterker i påvente av effekttrinn, det er ikke noen særlig god løsning spør du meg. Ganske enkelt fordi det blir så mye støy. Jeg hører nesten ikke lengre på musikk på grunn av dette, det er murring fra bass og diskant, KUN på grunn av biampingen. Kjører jeg vanlig er det knyst. Det er heller ikke fordi jeg har dårlige signalkabler. Heldigvis får jeg nok mer effekt i neste uke, så jeg holder nå ut.

Men som konklusjon, har du tenkt å kjøpe høytalere som egentlig krever mer effekt enn denon 3805 kan gi, finn en annen løsning. Kjøp for all del forsterkeren og ett effekttrinn i tillegg. Det er jo en god reciever, det skal jeg gå med på!!

hvis du vil ha mye for pengene, vurder import!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ kan være å kjøpe AVR 2805 + en 5 kanals effektforsterker av godt merke hvis du skal kjøre 604 i front... Samme forforsterkerdel i 2805 og i storebroren..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manic Miner: Jeg bruker kun forforsterkerdelen i Pioneeren nå. Bruker Midgard Audio på frontene. Får sannsynligvis center og bakhøyttalere i løpet av uken som Pioneeren skal få fra inntil videre.

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    Selv bi-amper jeg samme forsterker i påvente av effekttrinn, det er ikke noen særlig god løsning spør du meg. Ganske enkelt fordi det blir så mye støy.

Er støyen så merkbar og forferdelig at det ikke er verdt det?
    Hvis alternativet er biamping eller ingenting, hva er best?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 604 på 3805 før, ingen heldig løsning som jeg vil anbefale til noen.
    604 suger 3805 tørr og forsterkeren gir seg lenge før høytalerne gjør det.
    Du trenger ett effekttrinn til 604'ene dine om du velger å gå for 3805.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor stort rom har du? den eneste forskjellen mellom 602 og 604 vil vel være bassen?
    skal du bytte høyttalere bør du oppgradere alt...er du fornøyd med de du har allerede blir det vel litt bortkasta penger å kjøpe de større....du trenger en god ny amp isteden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BW 602'ene fungerte fint i den forrige stuen min som var rundt 30m2 ( savnet litt bass det var det eneste). Skal flytte inn i nytt hus og da blir stuen 45m2.
    Hadde heller ikke tenkte å bytte ut 602'ene, de skal fungere som bak høyttalere.
    Det eg sliter med er å finne høyttalere som gir litt trøkk og spiller noe lunde fint i min prisklasse.
    Har vurdert å kjøre ren stereo i stedet for HK, men har helst lyst til å ha HK mulighet også.

Er det når en gir full pinne at 3805 blir for liten for BW 604??
    I så tilfelle vil 3805 fungere fint inntil eg eventuelt får råd til egen forsterker til frontene??

Newcomer rodrik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3805 blir kanskje litt sliten ved høyt volum på 604.
    En kombinasjon jeg vil anbefale deg er 3805 sammen med lillebroren 603.
    Det låter knallbra, får skikkelig kontroll med bassen på de og får de til å yte maks. I tillegg er de smekre i størrelsen men stor i lyden.
    Om du blir tørst på mer bass så er det jo bare å supplere med en grei sub, feks B&W ASW600. I tillegg er vel 3806 rett rundt hjørnet.
    Sikkert mulig å gjøre gode bruktkjøp.
    Vurderer å selge min egen da jeg skal flytte til utlandet nå, er ikke vits i å la den støve ned på loftet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CustomH2000
    Er støyen så merkbar og forferdelig at det ikke er verdt det?
    Hvis alternativet er biamping eller ingenting, hva er best?

Jeg vil nok si at er tanken å ha en varig løsning, så ikke legg stor vekt på å gjør deg avhengig av å bi-ampe 3805! Helt klart. Om det ikke er musikk som spiller, eller i "stille" partier av filmer, hører du støyen godt.
    beklage noe sent svar....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •