Råd sub og kalibrering!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd sub og kalibrering!

Hei! Jeg har hatt mange hjemmekino anlegg igjennom tiden, men aldri mestret helt kalibreringen. Spesielt gjelder dette integrering av sub. Nå har jeg fått et høyttalersett jeg er veldig fornøyd med (Cabasse) og elektronikk som fungerer bra(yamaha), men fortsatt er jeg ikke fornøyd med sub`en. Har nå prøvd en mindre sub enn jeg har hatt tidligere. Denne var rask og presis, men den ga seg fort og ga litt lite dyp bass. Jeg er nå ute etter en ny sub og er villig til å bruke litt penger på dette. Kommer bare til å bruke den til film, da jeg synes mine fronter gir nok bass ved musikk og at jeg rett og slett ikke greier å integrere sub`en godt nok til at det hører noenlunde fornuftig ut ved lytting til musikk.

En lang innledning men her kommer spørsmålet:

Spm 1
    Kan noen anbefale en sub som er rask (ingen rummling) Som tåler litt i juling og har en god dybde. Er lei av å måtte spille så høyt før man merker at sub`en er der(om dere skjønner?) Har sinnsykt lyst til å prøve dynabel Antaios, men det er kanskje litt for mye for min lille kjellerstue(ca 20 kvm), vegrer meg litt også fordi det er selvbygg.
    Prisklasse rundt Kr 10 000,-

Spm2
    Jeg har innsett at mine kunnskaper i forbindelse med kalibrering er dårlige. Er det mulig å leie inn noen for å kunne gjøre denne jobben med skikkelige instrumenter osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du lest på SVS (teknisk) tråden. Er mange tips der angående kalibrering. SVS er kanskje ikke ett dårlig valg heller som ny sub.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •