Audio Pro Black Pearl V.2 på veggfeste?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Pro Black Pearl V.2 på veggfeste?

Jeg vurderer denne høyttaleren, men ser mange anbefaler minst 0.5 meter til bakvegg pga bassrefleksporten. Er dette definitivt, eller kan jeg vurdere å slenge denne på et veggfeste 10 cm fra veggen? Hva er konsekvensen?

Har fremdeles ikke noe kinorom ennå, så jeg vet ikke helt hva jeg går for før jeg har det. Vil bare vite litt om alternativene mine. I et litt mindre rom kunne jeg tenkt meg 6 satelitter + center og sub i 7.1. Blir rommet større satser jeg på større fronter.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort sagt blir det dårligere "rom" lyd og dårligere bass respons! Men du trenger vel ikke nøvendigvis så mye bassrespons fra bakkanalene heller da hvis du bruker sub i tilegg...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være lurt å se etter en høyttaler med bassrefleksporten foran eller kanskje en med lukket kasse? Tenker feks. på Kef Q1, JBL E30 eller SA505?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir helt klart bedre med porten foran hvis de skal henges på vegg! Du kan også ta med B&W 601 og 602 på listen din

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Blir helt klart bedre med porten foran hvis de skal henges på vegg! Du kan også ta med B&W 601 og 602 på listen din
    Jeg har hørt B&W 602 S3, og syntes igrunn den var litt svak i bassen, men jeg må dra å høre den en gang til. Sist jeg hørte den var det meningen å kjøpe satelitter først og vente litt med sub. Da var jeg nok litt mere interessert i bass og hang meg opp i det. S3 har i alle fall bassporten foran.

Har tro på JBL til hjemmekino, men er litt tvilende til musikkvalitetene. Kef Q1 og SA505 er gode på mellomtone/diskant. Q1 kan til og med basse litt. Black Pearl V.2 har jeg ennå ikke hørt, men har tro på at de skal gi god lyd. Bare ergelig de er så plasseringsuvennlige, men det er vel slik det er.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer de andre kandidatene, vil jeg anbefale kef q1.
    Den spiller veldig bra, og har forbausende kontroll på bassen.
    De egner seg nok bedre enn pearl til veggmontering.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dipole høyttalere er jo også et godt alternativ for bedre spredning av surround lyden..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant gale har en billig modell: http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=6885

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Hvis du vurderer de andre kandidatene, vil jeg anbefale kef q1.
    Den spiller veldig bra, og har forbausende kontroll på bassen.
    De egner seg nok bedre enn pearl til veggmontering.
    Kef Q1 er en favoritt, men det er spennende og lærerikt å vurdere andre kandidater også. Med et stort nok rom tror jeg det er mye lyd i Black Pearl på stativ feks. Blir det veggmontering er Kef Q1 favoritten foreløpig. Har tenkt på et 5.1 oppsett til å begynne med slik at jeg kan bestemme meg for om Q1 funker som front eller om jeg må ha noe større.

Nå står 45000 til hjemmekino i banken og venter på at jeg skal finne meg hus. :???:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Det er sant gale har en billig modell: http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=6885
    Kanskje fin å kombinere med denne Dali Menuett II?

Men passer den i et 7.1 oppsett som surround back?

Edit: Hmmm... Var det ikke linken til en Suite 0.7 du først la inn da eller er jeg blitt smårar? http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=225

Har ikke helt troen på Gale, men jeg har jo ikke hørt Gale da.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Black Pearl V.2

Jeg kjøpte selv disse høytalerene for å bruke de bak i annlegget,men da jeg pakket de opp å så de store refleksportene ble jeg nysjerrig på hvordan de klarte seg som fronter.. Satte de med en avstand på 5 cm fra vegg å spellte country med mye bass på ett normalt volum..ble fraktisk sjokkert over golyden som kom ut. masse trykk... begynte da å vri på volumet og følte vel att bassen bda ble litt vel "rommlette" hvis det går ann å si det. Men for ett trykk det ga...disse kan trykt annbefales som bak høytalere da de gir skikkelig trykk men de bør vel ha en avstand på 10-30 cm. men dette du selv teste ut
    personlig har jeg ca 25 cm fra vegg

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Jeg kjøpte selv disse høytalerene for å bruke de bak i annlegget,men da jeg pakket de opp å så de store refleksportene ble jeg nysjerrig på hvordan de klarte seg som fronter.. Satte de med en avstand på 5 cm fra vegg å spellte country med mye bass på ett normalt volum..ble fraktisk sjokkert over golyden som kom ut. masse trykk... begynte da å vri på volumet og følte vel att bassen bda ble litt vel "rommlette" hvis det går ann å si det. Men for ett trykk det ga...disse kan trykt annbefales som bak høytalere da de gir skikkelig trykk men de bør vel ha en avstand på 10-30 cm. men dette du selv teste ut
    personlig har jeg ca 25 cm fra vegg
    Det var det jeg fryktet. Med veggfeste kommer de ikke mere enn 11 cm fra vegg. Kan bli litt i minste laget. Hvis hjemmekinorommet blir 20 kvm eller større har jeg plass til dem på stativ, men da har jeg sannsynligvis også plass til noen større fronter istedet for å bruke 6 satelitter.

Takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •