Proson reality 666 SA vs Audio pro focus SA-5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson reality 666 SA vs Audio pro focus SA-5

hei!
    eg har eit par audio pro focus sa-5 ( www.audiopro.se )
    specs her

lurte på om desse høgtalerene er bedre?:
    Proson Reality 666 SA ( www.proson.se ) specs her

savner litt mellomtonen på focus sa-5

anlegget brukes både til musikk og film.

takk for alle svar

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt litt om SA-5 fra Audio Pro, men mellomtonen har da ikke vært den største svakheten til denne? Hvilken forsterker og kilde bruker du?

Virker som Proson spiller høyer og har mer lyd, men om den er bedre???
    Til ca 5000 kan det være en fordel med 2 dyrere og bedre elementer en 4 dårlige elementer. Spørsmålet er også hvor mye arbeid det er lagt i kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til høgtalerene bruker eg en panasonic SA-HE200 forsterker.
    synes lyden ikkje er _helt_ klar når eg spiller med focusene. eg innrømmer at eg er newb når det kommer til hifi pga dette er mitt første sett høgtalere men trur ikkje eg har kobla feil. Har ikkje benytta meg av biwiring av to årsaker : er ikkje 100% sikker på korleis eg gjer det, og er ikkje så sikker på om lyden vil bedre seg for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikkje sikker på om focusene passer til bruket mitt: masse film masse rock`n`roll music
    men er veldig opptatt til mest renest lyd mulig, og en ryddig tone slik at det ikkje blir slitsomt å høre på musikken.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke den Panasonic receiveren du har, men av de jeg kjenner fra Panasonic er det ikke så mye å skryte av. Helt greit, men uten å utmerke seg på noe spesiel måte.

Audio Pro SA-5 skal etter det jeg har lest passe fint til moderne musikk, pop, rock, RnB osv. De er ganske lette å drive for middels forsterkere.

Jeg kan ikke tro Proson spiller bedre muligens høyere, men ikke bedre. Det sies at SA-5 trenger bra elektronikk for å yte maks. Jeg hadde forsøkt å teste høyttalerene med litt bedre elektronikk.

Skal du få bedre lyd tror jeg nesten du må bytte ut den Panasonic receiveren din. Den var testet av EYEFI og kom på siste plass på lyddelen.

Jeg hadde nok kjøpt SA-5 fra Audio pro.

Dette kan virke som kjøpe press, men det er bare ment som info.

Marantz har rimelige receivere som låter meget bra kontra pris. Du bør også ser på Yamaha RXV-440RDS eller RXV-640RDS. Harman Kardon har også rimelige receivere som er bra.

Om du ikke har tenkt å kjøpe surround kan du få pent brukte 2 kanals forsterkere som spiller bra. Jeg kjøpte en 1,5 år gammel Marants PM-7000 for 2500,- pent brukt den låter meget bra kontra den prisen. Tror den kostet rundt 5000 ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Proson Reality 666SA som fronthøyttalere. De fungerer veldig bra og spiller etter min mening bra lyd for pengene, mitt problem er at rommet er alt for lite for de store høyttalerne. Til det bruket som du nevner er de imidlertid veldig gode(film og rock). Ville nok heller byttet ut forsterkeren hadde jeg vært deg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •