Cayin 252B -Nye høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer berg-e sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cayin 252B -Nye høyttalere?

Jeg har akkurat byttet ut Hegel H1 meg Cayin 252B, og er forsåvidt meget godt fornøyd med den avgjørelsen. For øvrig bruker jeg Rotel RCD 1072 og System Audio 1550. Lyden er jeg egentlig veldig bra fornøyd med, og synes virkelig at det låter mye bedre enn med H1. Det jeg lurer på er om forsterkeren egentlig er litt for kraftig for disse høyttalerne. Det spiller salig høyt og uten forvrengning helt til det kommer et tydelig "knitr" i høyttalerne under mer krevende musikkpartier. Går jeg et lite hakk ned på volumet uteblir dette, men det rare er som sagt at lyden er veldig bra bortsett fra dette "knitret" (høres ut som et lite smell fra diskanten, faktisk). Problemet inntreffer når knotten står i posisjon kl 10, ca. Så hva mener dere? Er det høyttalerne som kneler litt, eller ligger feilen et annet sted? Bør jeg se meg om etter nye høyttalere, evt noen tips til hva som låter bra? (<10.000,-) Takk på forhånd.

Newcomer Raimond sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Jeg har Cayin selv, har ikke dette problemet. Kanskje du kan spørre pent en kompis om du får låne et annet par høyttalere som du kan teste med?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Takk for svar. For å presisere så mistenker jeg ikke forsterkeren. Den spiller for pent til at det kan være noe gale med den. Lyden som kommer høres absolutt ut som en mekanisk ulyd i høyttalerene. Jeg ser også at du har høyttalere som er mer tungdrevne en mine, og nok tåler litt mer "juling".

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er høyttalerne som slår i bunn høres det ut som. Men så kraftig forsterker så er det bare å løpe å kjøpe patos 402. Når disse får mer enn 130w så våkner de så sinnsykt, og spiller på høyde med det meste av høyttalere under 25-30000,-. Får de for lite er det ingen god høyttaler, men med cayins 150w bare må det bli utrolig.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    h1 mot 252? var ikke h1mk2 vel? hvordan spiller den bedre...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    h1 mot 252? var ikke h1mk2 vel? hvordan spiller den bedre...
    Vanlig H1, ikke mkII. Spiller mer åpent med bedre bass og diskant. Mellomtonen er ganske lik, men det har jo alltid vært noe av det H1 har vært best på. Også er det selve lyden. Uten at jeg klarer å sette fingeren på akkurat hva det er, så liker jeg lyden mye bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •