for store høÿtalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

for store høÿtalere.

Hei!

Kan ikke dette, derfor spør jeg:-9

Jeg har Mission M74 som jeg kjører som fronter. Har en Pioneer VSX-609 rds forsterker. Problemet er at når jeg prøver å skru opp så kutter forsterkeren ut og går i standby. Antar at dette er pga. mine mission M74 har nominal imp. på 8 Ohm og forsterkeren ikke klarer levere nok pulver til dette engang
    Tror den er på 5x 50 w eller noe slik.

spm. Bak på høytalerne er det el slik "Lask" mellom portene. hvis jeg fjerner denne, kobler da feks. den ene 8 tommeren ut så høylalerne krever mindre??

eller. på min sub er det "high level out" porter, kan disse kobles til det ene paret bak på høytalerne?

Eller. skru opp høytaleren, fysisk koble fra ett element i hver kasse og teste dette. hente det extra pulveret fra subben?

jeg veit at jeg nok burde hatt en kraftigere forsterker, men ligger ikke i budsjettet nå

Alf K.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har flere muligheter.. Jeg viille uten tvil satt høytalerne til "small" i innstilingene på receiveren din. Det gjør at receiveren kutter vekk alle frekvenser under delefrekvensen. Vet ikke om det er mulig å stille den på receiveren din ,men det finner du nok fort ut av. De kan også kobles på "high level out" på subben din ,men da gjør subben jobben. Dette er ofte at mye dårligere filter enn i receiveren ,men hvis det ikke er filter i receiveren så er dette verdt å prøve

Lasken er biwire.. Har du multimeter så ville det vært en fordel å målt impedansen.. Men du kobler da ut store deler av frekvensområdet (8" pleier ofte å gå ganske høyt.. Mye høyere enn subben din vil). Så alle elementene i høytaleren spille og sett dem til small. (evt via høynivå på subben)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Du har flere muligheter.. Jeg viille uten tvil satt høytalerne til "small" i innstilingene på receiveren din. Det gjør at receiveren kutter vekk alle frekvenser under delefrekvensen. Vet ikke om det er mulig å stille den på receiveren din ,men det finner du nok fort ut av. De kan også kobles på "high level out" på subben din ,men da gjør subben jobben. Dette er ofte at mye dårligere filter enn i receiveren ,men hvis det ikke er filter i receiveren så er dette verdt å prøve

Lasken er biwire.. Har du multimeter så ville det vært en fordel å målt impedansen.. Men du kobler da ut store deler av frekvensområdet (8" pleier ofte å gå ganske høyt.. Mye høyere enn subben din vil). Så alle elementene i høytaleren spille og sett dem til small. (evt via høynivå på subben)

Takker og bukker!

stilte inn på Fs Cs Ss, og ser ut til å funke så meget bedre!! Tusen takk!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker!!

Funket ikke så bra alikevel. kan spille litt lenger før forsterkeren kobler ut, men problemet er der enda.

Noen som kan gi meg noen gode råd her? har ikke kapital til de store investeringene for tiden. bør jeg selge missionene og kjøpe noe mer lettdrevet? andre muligheter? åpen for forslag.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det pre out på den? Billigt effektrinn i fra fyndbørsen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Er det pre out på den? Billigt effektrinn i fra fyndbørsen.
    Nope...... typisk min flaks......ikke noe pre out.

Andre forslag?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sikkert åpenbart, men har du sjekket at det ikke er kontakt mellom høyttalerkablene ? Dette er som regel det siste jeg tenker på når sånne ting oppstår.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Dette er sikkert åpenbart, men har du sjekket at det ikke er kontakt mellom høyttalerkablene ? Dette er som regel det siste jeg tenker på når sånne ting oppstår.
    Hei, har sjekket det nå ser ikke ut som det er kontakt mellom dem hverken på høytalerne eller på reciveren. hadde samme problemet på de forige høytalerkablene. byttet for 2 uker siden.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flere forslag?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt høyttalere, receiver eller spill lavere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •