Har kjøpt meg XTZ Class A-100, og trenger tips til høytallere..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Har kjøpt meg XTZ Class A-100, og trenger tips til høytallere..

Prisklasse inntil 12000,-

Størrelse har litt å si, gjerne så lite som mulig.. (men ikke så lite at det går på bekostning av lyd)

Hører mye på hip-hop, og litt bass er derfor å foretrekke.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW! endelig noen som har den! hva synes du om den? har du bestilt elr kjøpt i norge? holder på skaffe penger til den selv, så om du synes det er et bra kjøp til den prisen, er det greit med svar...

og hvor mye betalte du for den?

Mvh
    Norpimp

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SYSTEM AUDIO SA 1750!!! men den klasse a forsterkeren som er innebygd, tror jeg hadde funket kjempe!!! elr sonus faber sine modeller... men ville kanskje sett på disse:

http://www.oslohificenter.no/t.html

der er det to modeller...

AUDIO PHYSIC SPARK

T+A Talis TLS

tror kanskje disse skal være litt bra...

KEF Q11

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter på å få den levert..

Prisen ble i underkant av 5000,- ferdig levert. Skal sjekke ut anbefalingene dine, spesiellt Audio Physic frister, skal dra ned å prøve lytte..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Tror du/dere at Klipsch RF35 vil duge? Og noen som vet hvor man kan prøvelytte i Oslo området..?

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så mye power ville jeg uten tvil kjøpt patos L402.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsenlars
    Prisen ble i underkant av 5000,- ferdig levert. Skal sjekke ut anbefalingene dine, spesiellt Audio Physic frister, skal dra ned å prøve lytte..
    Du må få lagt ut bruker erfaringer, og bilder når du får den !
    Mange her, meg inkluders som er intresserte i den ;-)

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har du fått forsterkeren? noen tilbakemeldinger?

Finnes det norske forhandlere av denne?

Alf Kåre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Niks..

Faktisk ikke fått den enda, snakket med Fyndbørsen i dag, og de har etterlyst den til DHL, skulle visst bare tatt noen dager, har ventet litt mer enn det nå..

Har kjøpt QLN604 høytallere til..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer'a?

Nysgjerrig på denne forsterkeren. Den kunne kanskje være fin å drive noen bra fronter med i et surround-opplegg?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er en spennende forsterker. Regner med at det er et brandet "kinaprodukt". Testet nylig Xindak XA6950 (som også er et kinaprodukt), og ble slått ut av hvor mye det ga for pengene (veil 7990,- kr). XTZ er jo i Sverige kjent for svært aggressiv prising, så XTZ Class A-100 kan være en vinner. Tipper du vil ønske å kjøre den med noe som har litt mer dybde og headroom i bassen enn de rimeligste Audio Physic, men det kommer an på smaken. Andre alternativer kan være AudioVector, Canton eller Patos. Nye AudioVector K3 Super er en spennende budsjetthøyttaler som kan være verdt å sjekke ut. Du bør ihvertfall ha noe gulvstående til en slik kraftig sak. Det er utrolig mye å velge i. Du skal sikkert ikke utelukke Dali eller B&W heller. Jeg vil anbefale at du tester den ut på ulike høyttalere før du bestemmer deg. Ta gjerne med deg forsterkeren til butikken for en preview før du deponerer og sleper store gulvståere hjem til testing hjemme. Du bør egentlig ikke kjøpe en høyttaler før du har hørt den i eget rom eller i det minste i et rom av noenlunde samme størrelse.

Og til slutt, for å komme i forkjøpet: Hvis noen nevner Cerwin Vega i denne sammenhengen, så ikke hør på dem. En konstruksjon som dette fortjener en mer nøytral høyttaler enn det, uansett basskrav.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Genexxa fordi det er knall...... *se på roffe*.....

Har du nevnt A, så får du jaggu meg komme med resten også... men men, du syns tydeligvis at alt uten om CV duger.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke Genexxa. Grunnen til at man bør styre unna CV er at den farger lyden på en måte som ihvertfall ikke yter en klasse A-konstruksjon rettferdighet. Vet at du kan kjøre XTZ'en i AB-modus også, men uansett er det min overbevisning at CV ikke står kvalitetsmessig i stil hvis denne XTZen representerer det jeg tror den gjør.

Hva er det jeg ikke nevner?

Nei, alt utenom CV duger ikke. Jeg ville styrt unna Gale, Eltax, System Audio (for lite bass, trenger sub) etc. etc. Men det er jo kjøperens preferanser som gjelder. Jeg kommer med råd ut fra min smak og det faktum at trådstarter liker bassterk musikk. Det er det.

Det er også en del konstruksjoner som jeg er usikker på i sammenhengen, f.eks. QLN, AE, Proson, XTZ, Audio Pro (kanskje Audio Pro Black Diamond er en god ide?), Infinity, Tannoy, PSB, KEF, Monitor Audio, Klipsch etc. Det er som sagt mye å velge blant, og vanskelig å være konkret når man ikke kjenner forsterkeren ut fra annet enn spesifikasjonene.

Eller hvis man er klar for DIY, så kan jo en BEL 2.5 være en glitrende ide.

Edit: Kom på denne nå: Focal.JMlab Chorus 726 S. Muligens en vinner!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på denne nå: Focal.JMlab Chorus 726 S. Muligens en vinner!
    Er nok en bra høyttaler, men spiller ikke så mye bass..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Er nok en bra høyttaler, men spiller ikke så mye bass..
    Gjør den ikke? Hmmm.... Den burde flytte en del luft, ihvertfall. Men jeg vet jo du har erfaring, så.... Da er Focal.JMLab ute i denne prisklassen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt QLN604 høytallere til..
    Ser trådstarter har bestemt seg, men jeg lurer på om denne forsterkeren kan være noe å trekke litt større B&W'er med? Evt Electra 926 eller noe?

Tenker i de baner at jeg kanskje skal kikke etter noen brukte høyttalere for å få grom lyd i hjemmekinoen som også kan spille bra musikk eller omvendt.

Vil gjerne også høre trådstarters mening om forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sånn..

Da er forsterker og høytallere i hus. Valget falt på QLN 604 MKII. Har hørt på en del forskjellig, Dali Concept 8, B n' W 604, Audio Pro Black diamond etc..
    Cerwin var ikke aktuellt, et sted får genser'n gå...

QLN høytallerne falt godt i smak, og sparker saftig fra i dypbassen. I tillegg er de lekre å se på, i mørk grå metallic.

Forsterkeren er robust og lekker, virker som den er satt godt sammen. Lydmessig veldig bra, men kan være litt skarp i diskanten når man drar på...
    Mer enn nok av overskudd, og spiller meget kontrollert. (Vil sammenligne den litt med Cayin 252B)

Det følger med en enkel fjernkontroll, ikke så veldig bra, de har fortsatt aluminiumslooken, jaja, smak og behag..

prisen kom på 4000,- ferdig sendt fra sverige, VELDIG billig. Mye kraft, lekker design, og knall god bass for en billig penge. Anbefales!!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lovende ut!

Jeg var også å hørte på QLN 604 MKII, og det er god lyd i den. Selv falt jeg litt for lyden i System Audio 1550, men denne trenger litt hjelp til dypbassen.

Skal du bruke oppsettet som front i en hjemmekino eller som ren stereo? Jeg har tenkt litt på det første. På den måten kan jeg drive noen store fronter og kjøpe en Pioneer VSX1015 til senter og surround.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da er forsterker og høytallere i hus. Valget falt på QLN 604 MKII. Har hørt på en del forskjellig, Dali Concept 8, B n' W 604, Audio Pro Black diamond etc..
    Cerwin var ikke aktuellt, et sted får genser'n gå...

QLN høytallerne falt godt i smak, og sparker saftig fra i dypbassen. I tillegg er de lekre å se på, i mørk grå metallic.

Forsterkeren er robust og lekker, virker som den er satt godt sammen. Lydmessig veldig bra, men kan være litt skarp i diskanten når man drar på...
    Mer enn nok av overskudd, og spiller meget kontrollert. (Vil sammenligne den litt med Cayin 252B)

Det følger med en enkel fjernkontroll, ikke så veldig bra, de har fortsatt aluminiumslooken, jaja, smak og behag..

prisen kom på 4000,- ferdig sendt fra sverige, VELDIG billig. Mye kraft, lekker design, og knall god bass for en billig penge. Anbefales!!
    ja men da bestilles det vel en sånn en i nærmeste uke elr to!!! =)=)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ren stereo, har byttet ut hjemmekinoen. Til å ta seg av den dypeste bassen på film, har jeg Sony SA-WX900 sub. Heftig sammen med QLN'ene... Savner ikke surround et sekund

Det tok 3 virkedager å få den sendt hit, (terminalen på skedsmo, DHL) men DHL rotet i 5 dager til, før jeg etterlyste den. Fyndbørsen svarer veldig raskt på alle forepørsler, og har fulgt opp veldig bra.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •