Hvilken sub anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken sub anbefales?

Hei, Starter en tråd om dette for jeg er helt fjern innen subber.

Har b&w 603 S3 og H/K 3480 . Kjører stereo og er meget fornøyd med dette. Skal ikke ha surround for dette er i stua og vil ikke ha disse ledningene overalt , og er dessuten fornøyd med den VMAx funksjonen på forsterkeren.

Lurer på hvilken sub som spiller bra på musikk og som ikke henger etter, ser også litt på film men som sagt så er d en musikk sub jeg er på jakt etter. Trenger litt mere trøkk i den nedre delen

Hvilke subber anbefaler dere? (hører mye på metal og rock, mindre på tekno)

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisklasse ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!
    Det er en rekke tråder med samme tema her på forumet. Det er bare å søke litt og deretter lese til øynene blir røde. Du får ta del i mange erfaringer og ditto gode råd, men før du setter i gang; subene fra SVS får svært mye skryt (har en selv), og mange diskusjoner tar for seg sammenlikninger av disse mot andre merker. SVS måtte man inntil august 2005 importere selv (fra USA), men nå er skandinavisk importør på plass (i Norge). Deres nettadresse er www.lsound.no.

Dette var bare litt praktisk informasjon. Husk også å sette av tid til mangfoldige timer med lesing her på forumet. ;-)

Lykke til!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja fra 0-10 000 ca, men håper helst på å finne en under 7 000

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RoKo, takk for info Jo sitter i nordsjøen og skal være her på jobb til den 25.august så jeg får nok jaffal en uke her inne på forumet før jeg bestiller Får bare lese og lese da !!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio Subelectro 200 er en sub som spiller meget bra til musikk.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget imponert av Sony WX900.
    Snubler jeg over 7.000,- i nær framtid, så havner pengene på en WX900 faktura.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Henger meg på den. Er selv på utkikk etter sub og det blir enten denne eller patos lyric sub10. Faktisk eneste suben patos lager som duger, men så duger den skikkelig også.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    System Audio Subelectro 200 , skal kikke litt nærmere på den, den ser jo grei ut den.

Takker for svar !

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio Subelectro 200 vs b&w 675 ? system audio sin er jo 2 000 kr billigere men lurer på om den er bedre eller like god som b&w sin til 8995 kr,- . Som er toppmodellen i 600 serien for subber med en enormt kraftig forsterker. Noen som har erfaring med BEGGE disse 2 ? Og hva anbefales dersom pris ikke har noe å si ? Kan altids vente en måned til viss b&w subben er bedre. !

(husk, best til musikk spørr jeg om)

Newcomer Raimond sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    System Audio Subelectro 200 vs b&w 675 ? system audio sin er jo 2 000 kr billigere men lurer på om den er bedre eller like god som b&w sin til 8995 kr,- . Som er toppmodellen i 600 serien for subber med en enormt kraftig forsterker. Noen som har erfaring med BEGGE disse 2 ? Og hva anbefales dersom pris ikke har noe å si ? Kan altids vente en måned til viss b&w subben er bedre. !

(husk, best til musikk spørr jeg om)
    Selv på et b&w forum (uoffisielt) diskuterte folk at de ikke anbefalte hverandre b&w subber, fordi de er overpriset i forhold til konkurrentene, dvs får en bedre sub for samme sum hvis du kjøper et annet merke. Flere der som anbefalte REL til musikk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rel lager fabelaktige sub/bassere. Men er endel snadder der ute, du burde sjekke selv, er veldig individuelt på hva som er bra bass(som det er med lyd generelt).
    Selv syns jeg System Audio Subelectro 200 skuffet litt, ville heller titta på Velodyne 12". Spiller rimelig greit til 6000kr iallefall. Men kan være at du faller for SA sin da, mange som har gjort det.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hører jeg at denne Sub Elektro skal være bra til musikk. Anfield her på forumet er veldig glad i "musikk-bass", dvs. at subben ikke skal låte boomy e.l. Han har testet denne og etter hva jeg skjønner "godkjent" denne til musikk. Til film mente han på den annen side at den ikke var fullt så bra, men det er jo ikke hva du er ute etter heller som du sier.

ASW 675 har jeg hørt en del, og det er absolutt en sub som klarer seg ok til musikk, men i likhet med Sub Elektro ikke fullt så bra til film.

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt en titt på en av SVS-modellene, eller Velodyne CHT-xxR modellene. De Velodyne-modellene har jo fått en del skryt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar ) ! Kjempegreier dette. Da har jeg jaffal kommet ned til 4 merker, system audio, b&w , velodyne og SVS . ! Mye lettere enn å ha 20-30 forsjellige merker i hodet ! får titte på disse. har muligheter for å høre system audio vs velodyne siden hifi centert er i haugesund som er bare ett par mil fra meg. Så får vi da se

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •