SVS vs. B&W - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63

Tråd: SVS vs. B&W

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Og plutselig når man ikke har noen flere argumenter, så kommer det: I forhold til pris....

Jeg ler meg skakk av og til....
    Får ta igjen litt, da bwa.

Har du noengang hørt meg argumentere med skylapper for SVS uansett? Nei! Nå tillegger du meg påstander og argumenter jeg aldri har stått for. Har du virkelig lest SVS-tråden så finner du fort ut at jeg er en av de som har stått på "motstandersiden" i kuleregnet fra SVS-menigheten jeg og.

Jeg anser meg selv for mer nyansert enn som så. Men at min 25-31 PCPlus er bedre til filmbruk enn Yamaha YST-1500 og Sony 900 eksempelvis (til eksakt samme pris) er det ingen tvil om. Og det har ingenting med SVS-propaganda å gjøre, det er rene fakta.

Det jeg har skrevet i denne tråden er det samme jeg har ment hele tiden, uansett av hva "yppersteprester" sier. Og siden det var jeg som kom med argumentet "i forhold til pris", så regner jeg med at det var meg du siktet til......

Jeg kvitter meg med min SVS med en gang noen kan vise meg en sub som gir meg mere, for samme pris jeg betaler for tuben.

Edit: Enig med Manic Miner; Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har !

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Får ta igjen litt, da bwa.
    Du trenger ikke å ta igjen. Jeg har jo ikke tillagt noen som helst en mening, så jeg har jo derfor ikke beskyldt noe for noe som helst. Jeg har selv ikke noe erfaring med SVS ut over et par imponerende film demoer. Jeg oberserverer derimot at de aller fleste SVS eiere har så enormt behov for å forsvare sitt eget valg. Nesten til det latterlige, men OBS jeg har aldri pekt på en enkelt person, det er viktig. Jeg har ingen interesse av å drite ut noen, dette er jo bare meningsytringer, husk det karer...

Husker selv da jeg anskaffet mine JMLab SW900, Gorm var helt rystet da han var på besøk. Taksteinen klirret i kinoen min, svært hyggelige omtaler, det. Men jeg gikk aldri til det skritt å si at mine SW900 spiser den og den suben til frokost, for noen år siden gjorde den sikkert det, men jeg brukte aldri det argumenetet, og det er her at SVS-eierne hisser på seg litt folk rundt omkring på dette forumet. Tror ikke dette tjener SVS brukerene, både nåværende og fremtidige.

Tror at mange synes at SVS-gutta er bare opptatt av dB og det er ikke slik jeg kjenner de av mine venner som har SVS. Det er litt synd, for det er nok å skrive: Jeg er kjempefornøyd med min SVS og stoppe der.

Og for ordenssyld, uttalelsen overfor har ingenting å gjøre med SVS eierne i denne tråden, og de kan derfor ikke kan tillegges den uttalelsen. OK?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Men jeg gikk aldri til det skritt å si at mine SW900 spiser den og den suben til frokost, for noen år siden gjorde den sikkert det, men jeg brukte aldri det argumenetet, og det er her at SVS-eierne hisser på seg litt folk rundt omkring på dette forumet. Tror ikke dette tjener SVS brukerene, både nåværende og fremtidige.

Tror at mange synes at SVS-gutta er bare opptatt av dB og det er ikke slik jeg kjenner de av mine venner som har SVS. Det er litt synd, for det er nok å skrive: Jeg er kjempefornøyd med min SVS og stoppe der.

Og for ordenssyld, uttalelsen overfor har ingenting å gjøre med SVS eierne i denne tråden, og de kan derfor ikke kan tillegges den uttalelsen. OK?
    OK ;-)

Debatt skal en tåle. Men det er desverre blitt slik at noen SVS-eiere er mer oppsatt på å "frelse" andre, enn å nøysomt beskrive den enkeltes subb styrker og svakheter.

Har tidligere vært irritert på "SVS-hylekoret" selv, da jeg mener at det virker mer ødeleggende enn inspirerende. Og debatten her understreker vel nå dette, at SVS-eiere nesten fremstår som lettere arrogante, db-jagende og grunnmurssprekkende "sektmedlemmer". Det er tross alt endel av oss som eier en slik subb som ikke er medlemmer i SVS-kirken......

Ting er ikke alltid sort/hvitt, det finnes mange grånyanser imellom......;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saklige, begrunnede argumenter har ikke jeg heller noe i mot, så kjør debatt

Det utføres en del misjonsarbeide for SVS her på forumet, det kan det ikke herske noen tvil om. Men langt de aller fleste påstandene som blir fremsatt tror jeg er riktige, også må det bare være om det kan bli litt ubehagelig for eierene av andre merker.

Den mest ytterliggående påstanden er vel det at Flageborg mener at 25-31 Plus er bedre enn en ASW855, også til musikk. Jeg tviler ikke på at Hr. Flageborg oppfatter det slik, men jeg er fremdeles skeptisk for mitt eget vedkommende. jeg skal nok marsjere en tur ned i klubben i nærmeste fremtid.

Musikalitet er uansett en vanskelig faktor å definere, og ennå værre og måle. De som har sett testene på Avtalk vil kanskje huske at REL subbene hadde noen utrolig dårlige resultater. Men alikevel oppfattes de av mange som vellydende musikksubs.

Og det skyldes vel en faktor som heter smak og behag. Jeg tror ikke der er noen stor tvil om at de aller fleste liker filmlyden høy og dyp. Men når det kommer til musikk blir beskrivelsene av ens foretrukne lyd straks litt mere flyktige.

Siden man hverken har en felles oppfattelse, eller vokabular blir det utrolig vanskelig å få til den diskusjonen. Kan man ikke bli enige, får man heller avlegge hverandre en visitt, lytte til sakene, og hvis det fremdeles ikke kan oppnåes enighet får man ta diskusjonen med utenfor og fortsette i mere fysiske former.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel viktig å tenke litt på hva man skal bruke suben til og hvilke muligheter (tenker da i forhold til naboer og selvfølgelig egne preferanser mtp. lydnivå) man har til å spille "jordskjelvhøyt". Jeg har selv ASW800 og har fått demonstrert SVS. Det er nok ikke mye tvil om at SVS-subben spiller høyere, men når jeg ikke engang på langt nær bruker effektpotensialet i min ASW800 så er jo det et relativt irrelevant argument.

or min del er jeg enig med de som sier at hvertfall de dyrere B&W-subbene spiller bedre til musikk, og når jeg da på langt nær har behov for det lydtrykket en SVS kan levere er valget enkelt.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    or min del er jeg enig med de som sier at hvertfall de dyrere B&W-subbene spiller bedre til musikk, og når jeg da på langt nær har behov for det lydtrykket en SVS kan levere er valget enkelt.
    Ja, hvis en har veldig god råd
    Gorm har vel gjentatte ganger skrevet at PC-Ultra er en av de mest musikalske subwoofer han noengang har testet, og den koster en god del mindre enn asw800. Men alt avhenger jo av smak og behag og hva og hvordan en vil ha bassen...

Men en kan vel forvente at en sub til 20k skal fungere bra til det meste, så tror nok de fleste eiere av slike er godt fornøyde med valget sitt, og så lenge en har råd til det er det vel ingen grunn til å angre

Angående spl, så lurer jeg på om jeg kanskje hadde klart meg lenge med en PB10-ISD i stedetfor PB12-Plus som jeg kjøpte (men er jo skikkelig morsomt å dra på litt ekstra innemellom, selv om jeg aldri hadde orket å ha det volumet gjennom en hel film)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Ultra subbene kan danse med de store B&W og DD subbene finnes det utallige utalelser som støtter, og jeg ser ingen grunn til å tvile på det.

Jeg tviler som sagt heller ikke på at Flage foretrekker Plusen, og for alt jeg vet kan det vise seg å bli tilfellet for meg også.

Jeg prøver som oftest selv å oppgi en grunn for hvorfor jeg uttaler meg positivt om produkt A kontra produkt B. Noen ganger glemmer jeg det kanskje, og da blir påstanden bare hengende løst i luften. Skulle jeg glemt å si det fortrekker jeg PB10 fremfor Kappa pga dens dynamikk, og kontante tyngde. Kappaen var litt lettere i det, og man fikk ikke helt det samme inntrykket av fysikk, og kropp som PB10en har. Skal jeg virkelig flyte ut i poesi vil jeg beskrive PB10en som engasjert, man får inntrykk av at det ligger et dypt personlig engasjement bakom hvert eneste slag, mens Kappaen ikke helt gadd å legge alvor bak.

Men det får være nok svada

Og Diabolito, hadde du kjøpt PB10 ville du kanskje heller ha lurt på om du skulle ha gått for en PB12 Plus Hvor stort er værelset den spiller i? Jeg har selv en PB10 i ca 2700cuft+åpning til trappenedgang, og 4-5m2 med gang, og da utnytter jeg noen ganger 95% av kapasiteten i den når jeg ser film. Det peaker da rundt om ca 104db i lytteposisjon.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Og Diabolito, hadde du kjøpt PB10 ville du kanskje heller ha lurt på om du skulle ha gått for en PB12 Plus
    Var jo derfor jeg kjøpte PB12+ :lol:

For tiden står den i stua (ca 37m2) så en PB10 ville nok blitt litt for liten der, men skal flytte det inn på et annet rom på ca 12m2 så har en følelse av at PB12+ blir et aldri så lite overkill der inne...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem heller ikke at plassering nesten er viktigere enn "type subb". Jeg har en PB10 isd stående her nå, og den yter alt fra "himmelsk" til "crap" avhengig av hvor i rommet den er plassert. Sånn er det med alle subber, skjønt ikke alle har evnen til å spille skikkelig bra.
    "YppersteSVS-Prest" Flageborg er flink til å plassere subben riktig, og da imponerer de jo også stort. De aller fleste vil nok få en aha-opplevelse av sin egen subb, etter at den er riktig plassert og kalibrert.
    Det er ikke til å komme unna at SVS imponerer stort, men det er også et faktum at de "hypes" for mye her på forumet. Ikke ufortjent, men det er likevel ødeleggende, siden den voldsomme optimismen gjerne fører til mistro. Til alle skeptikere kan jeg berolige med at en finner ikke lignende ytelser prisen tatt i betraktning. Jeg er også enig med Anfield om at en subb skal spille bra, ikke nødvendigvis høyest mulig. Jeg støtter også synet på at "db-drag" trådene er direkte barnslige. Hvor høyt det spiller er totalt uinteressant. Kvalitet fremfor kvantitet! PB12-Ultra/2 trykket sprekker i murpussen her hjemme, så kvantiteten er det nok ikke noe i veien med, selv om den ikke måler allverden på RadioShack. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Glem heller ikke at plassering nesten er viktigere enn "type subb". Jeg har en PB10 isd stående her nå, og den yter alt fra "himmelsk" til "crap" avhengig av hvor i rommet den er plassert. Sånn er det med alle subber, skjønt ikke alle har evnen til å spille skikkelig bra.
    "YppersteSVS-Prest" Flageborg er flink til å plassere subben riktig, og da imponerer de jo også stort. De aller fleste vil nok få en aha-opplevelse av sin egen subb, etter at den er riktig plassert og kalibrert.
    Det er ikke til å komme unna at SVS imponerer stort, men det er også et faktum at de "hypes" for mye her på forumet. Ikke ufortjent, men det er likevel ødeleggende, siden den voldsomme optimismen gjerne fører til mistro. Til alle skeptikere kan jeg berolige med at en finner ikke lignende ytelser prisen tatt i betraktning. Jeg er også enig med Anfield om at en subb skal spille bra, ikke nødvendigvis høyest mulig. Jeg støtter også synet på at "db-drag" trådene er direkte barnslige. Hvor høyt det spiller er totalt uinteressant. Kvalitet fremfor kvantitet! PB12-Ultra/2 trykket sprekker i murpussen her hjemme, så kvantiteten er det nok ikke noe i veien med, selv om den ikke måler allverden på RadioShack. :wink:
    Amen!

Kunne faktisk ikke skrevet det bedre selv, Gorm. Godt du er journalisten av oss......;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel nesten like stor forskjell på smak når det gjelder lyd i subben som lyd ellers.

Undertegnede og Anfield er nok ikke av dem som drar på mest og har ikke SVS på grunn av SPL men på grunn av lyden. Tønna til Flageborg og Anfield spiller forresten ganske så forskjellig fra min boks. Tønne til musikk og boks til film uten at det ene utelukker det andre.

At man kan få inntrykk av at det er høy "rånefaktor" hos SVS eiere er vel noe av det samme som med folk som kjøper en ny sprek bil og skryter litt til kameraten om hvor bra den akselererer og drar på litt ekstra når man tilbyr prøvetur.

Det betyr ikke at man grisekjører hele tiden:wink:

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    At man kan få inntrykk av at det er høy "rånefaktor" hos SVS eiere er vel noe av det samme som med folk som kjøper en ny sprek bil og skryter litt til kameraten om hvor bra den akselererer og drar på litt ekstra når man tilbyr prøvetur.

Det betyr ikke at man grisekjører hele tiden:wink:
    Hm, gjør det ikke? Pokker
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gøy å se at min ferie fra forumet ikke påvirker diskusjonene, ble helt svett av å lese all kranglingen. Deilig med ferie!
    Kort sagt, voldsom optimisme skaper sikkert mistro som Gorm sier. Men om folk tenker seg om, så bør de spørre seg hvorfor denne voldsomme optimismen oppstår. Svaret er enkelt, produktene fra SVS er vanvittig bra, og man blir enkelt og greit overasket og kraftig imponert ved første møte med disse subwooferene. På tross av at man har hørt mye dyrere subber tidligere, gjerne toppmodellene fra de "store" merkene.

Gorm, du sier at det er uinteressant hvor høyt en sub spiller?
    Det er ikke gøy når subben bunner, så er vel uenig med deg på det punktet.
    Og at dB-drag er direkte barnslig er greit nok, bare skuffende at du er blitt så voksen.(tror vel egentlig ikke at du har trutna helt da Gorm min venn!) Jeg foretrekker å fortsette å være skikkelig barnslig i mange år til, men er skikkelig lei av å måle dB, bare så det er sagt! Men det var gøy når det sto på.

Dag :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å ha deg tilbake Dag. Var litt bekymret over fraværet.

PS: En god subwoofer bunner ikke ved for "hard" belastning, den senker rett og slett volumet. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får forresten ta deg en tur en dag, så skal jeg demonstrere hva virkelig godt intergrerte subwoofere kan prestere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja - etter mer enn to måneder er han på plass igjen! Velkommen tilbake, Dag.

Noe nytt å melde etter så lang tid? Må du spille inn utstyret på nytt etter så lang tid..? :wink:

Du blir vel kanskje med på AVtreffet i morgen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her med Flageborg, han skal på treff imorgen, jeg skal på fotballcup med sønnen min.....
    Gorm, regn med besøk fra meg, gleder meg :-)

Roko, stå på kamerat!

Dag :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at dette innlegget gavner tråden spesielt mye, vil jeg også ønske deg velkommen tilbake, Dag. :grin: Trodde vel nesten at du hadde tatt HIFI/HK-ferie for godt jeg......

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å ha deg tilbake Dag. Har lurt veldig på deg:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ønske deg velkommen tilbake jeg også, Dag

Så til tråden. Etter at Flageborg (og akto da ) var her i dag og hjalp meg å finne optimal plassering og riktige innstillinger til min lille PB12-ISD er jeg enda mer overbevist over at man ikke finner noen sub som slår denne til prisen. Heller ikke et stykke over. De fleste B&W modellene jeg har hørt slik de har vært satt opp kan bare gå å legge seg.

PS! Sier ikke dette bare for å tråkke noen av dere B&W-eiere på tærne, men sånn er det bare.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •