Nytt høyttalersystem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt høyttalersystem

Skal kjøpe meg nytt høyttalersystem. Kjøpte for en stund siden et Bose Acoustimass 10 iii system. Kjøpte dette mest fordi det var plasseringsvennlig. Har etterhvert blitt mer og mer kresen på lyden...

Det jeg vurderer å kjøpe er enten KEF KHT 5005 eller KEF KHT 2005.2. Skal bruke systemet på en Yamaha RX-V757 receiver. Noen som har noen synspunkter/erfaringer ang. disse KEF systemene? evt. andre alternativer?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har ikke manglet med advarsler imot Bose på dette forum....
    Ellers se på JMLab Sib & Cub, meget god levende lyd, en verden til forskjell fra din Buy Other Stereo Equipment....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, det har ikke manglet med advarsler imot Bose på dette forum....
    Ellers se på JMLab Sib & Cub, meget god levende lyd, en verden til forskjell fra din Buy Other Stereo Equipment....
    Meget interessant.. Hvordan er dette mot KEF KHT 5005 og 2005.2?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF skal vel være bra på slike småsystemer. Mener de systemene du nevner har vunnet en del tester.

Ellers kan jeg for egen regning anbefale systemene fra Canton. Spesielt småhøyttalerne er bra. Mulig man føler for å oppgradere subwooferen etterhvert, men det tror jeg gjelder for KEF, JMlab og andre slike sat-sub systemer også.

Det kan også lønne seg å titte på systemene fra Audio Pro. De spiller musikalsk, og har kanskje de beste subwooferne i denne klassen.

En annen kombinasjon jeg har tro på er DALI Elegance + AW8 Sub Høyttalersystem. Har ikke hørt den konkrete subben, men de små Dali Elegance spiller faktisk meget bra, og kan godt beholdes som surroundhøyttalere hvis man oppgraderer frontene ved en senere anledning. Dali Trio er jo også verdt en titt hvis man vil ha mer klassisk firkantede bokser. 5" bassmellomtone i vegghengte bokser er heller ikke hverdagskost i den prisklassen.

Produsentlenker til produkteksempler:
    http://www.canton.de/www/index.php4?...,moviecd1,2,en
    http://www.audiopro.se/products/cinema_room.asp
    http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=3&UMID=10&PID=71

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bra systemer her.. Ble plutselig litt værre å bestemme seg nå... Felles for alle disse er vel at de er bedre enn bose anlegget jeg har nå, men hvilket er best for mitt bruk? Skal hovedsakelig bruke det til film- og tv-titting, men blir selvsagt litt musikk i blant.

Jeg synes KEF KHT 5005 virker meget bra og har stort sett bare fått skryt i diverse forum, men jeg finner ingen skikkelig omtale av det. KHT 2005.2 har fått meget bra omtale og koster halvparten av KHT 5005.

Hva bør jeg gå for når jeg har et budsjett på 15000?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •