Hjelp!! Hva er best: AudioPro Black Diamond V.2, Yamaha NS-777 eller XTZ 99 W2MT???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Hjelp!! Hva er best: AudioPro Black Diamond V.2, Yamaha NS-777 eller XTZ 99 W2MT???

HEI!

Håper jeg kan få svar i løpet av helgen på dette...! Jeg står helt fast i hva jeg skal kjøpe , og blir bare enda mer forvirret jo mer jeg leser kritikkene.
    BØR JEG VELGE:

1: AudioPro Black Diamond V.2

2: Yamaha NS-777

3: XTZ 99 W2MT

Prisforskjellen på disse spiller egentlig ingen rolle. Litt av poenget var at det var svart pianolakk, og at de spiller best mulig...! Hadde en knapp på AudioPro Black Diamond V.2, men er ikke sikker lenger... Trenger ikke flere forslag til høyttalere, hvis ikke de er fantastisk bra! Håper jeg får et klart svar her inne, så jeg slipper og angre i ettertid om jeg har kjøpt feil.....

Takk for alle svar

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si nei.. Black Diamond v2 har jeg hørt, og den spiller veldig bra. XTZ har fått veldig mye skryt, bl.a. på svenske forum. Yamaha har jeg ikke hørt, så den kan jeg ikke si så mye om.

Personlig hadde jeg valgt Black Diamond da jeg synes den låter såpass bra. Pen er den også, selv om det er pianolakk-laminat som finish.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha ns777

Skal dra og høre på ns777 til uka. Hvis du bor i oslo område kan du dra innom siba på lindeberg/furuset. Der selger de yamaha høyttalere, NS777 koster 6000,- der. Ellers kan du alltids kommet til meg for demo(hvis jeg kjøper dem...)

Newcomer ketil torset sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å hørte på de audio pro høytalerne på tonart en gang og må si at jeg ikke ble trolbunnet, jeg syntes at de spilte tamt og litt kjedelig. Personlig synest jeg Yamahaene ser best ut, men jeg har ikke hørt dem desverre.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sander
    HEI!

Håper jeg kan få svar i løpet av helgen på dette...! Jeg står helt fast i hva jeg skal kjøpe , og blir bare enda mer forvirret jo mer jeg leser kritikkene.
    BØR JEG VELGE:

1: AudioPro Black Diamond V.2

2: Yamaha NS-777

3: XTZ 99 W2MT

Prisforskjellen på disse spiller egentlig ingen rolle. Litt av poenget var at det var svart pianolakk, og at de spiller best mulig...! Hadde en knapp på AudioPro Black Diamond V.2, men er ikke sikker lenger... Trenger ikke flere forslag til høyttalere, hvis ikke de er fantastisk bra! Håper jeg får et klart svar her inne, så jeg slipper og angre i ettertid om jeg har kjøpt feil.....

Takk for alle svar
    Min rangering ville bli.

1. AudioPro Black Diamond V.2
    2. XTZ 99 W2MT

også ferdig med det.

Black Diamond v.2 har litt lite trykk/punch i bassen, så jeg mener det er behov for en sub for å få det skikkelig bra.
    XTZ mener jeg at jeg bare har hørt en gang, og det var ikke den versjonen.
    Yamaha klarer jeg bare ikke, så derfor er dem ikke engang med på min liste.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolverin
    Min rangering ville bli.

1. AudioPro Black Diamond V.2
    2. XTZ 99 W2MT

også ferdig med det.

Black Diamond v.2 har litt lite trykk/punch i bassen, så jeg mener det er behov for en sub for å få det skikkelig bra.
    XTZ mener jeg at jeg bare har hørt en gang, og det var ikke den versjonen.
    Yamaha klarer jeg bare ikke, så derfor er dem ikke engang med på min liste.
    Har Black Diamond V.2 selv, og kan trygt anbefale den.
    BD. V.2 går veldig dypt i bassen, og har egentlig god punch. Dersom du ikke føler punchen i bassen er det antakelig plasseringen som ikke er helt bra.
    BD.V2 er veldig kresne på plassering, og trives best et godt stykke i fra veggen. (50 - 100cm, og kanskje enda litt alt etter romstørrelse).
    BD. V.2 Er jo også kåret til årets budsjett vinner.
    XTZ har fått veldig god kritikk av svensk presse, og på svenske forum, men jeg har ikke hørt de selv.
    Yamaha kan ikke sammenlignes med disse annet enn på utseende.
    LYKKE TIL!:wink:

PS !
    Hvorfor det sure fjeset i inlegget ?:grin:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Har Black Diamond V.2 selv, og kan trygt anbefale den.
    BD. V.2 går veldig dypt i bassen, og har egentlig god punch. Dersom du ikke føler punchen i bassen er det antakelig plasseringen som ikke er helt bra.
    BD.V2 er veldig kresne på plassering, og trives best et godt stykke i fra veggen. (50 - 100cm, og kanskje enda litt alt etter romstørrelse).
    BD. V.2 Er jo også kåret til årets budsjett vinner.
    XTZ har fått veldig god kritikk av svensk presse, og på svenske forum, men jeg har ikke hørt de selv.
    Yamaha kan ikke sammenlignes med disse annet enn på utseende.
    LYKKE TIL!:wink:

PS !
    Hei og hå FallenA.
    Jeg hadde ikke noe surt fjes i min tekst, så regnet med den var til trådstarter.

De BD. V.2 jeg hørte var i butikk, så det er svært godt mulig dem ikke sto rett plassert.
    Da jeg hørte på dem manglet det trykk fra bassene, det ble et hav av forskjell når dem satte en sub på ved siden av.
    Forøvrig var det nydelig gjengivelse av musikk i dem, da ble jeg virkelig imponert.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei der Wolverin!
    Det med det sure fjeset var til trådstarter ja !
    Når det gjelder BD. V2. så er de helt herlige til musikk, og jeg bruker da Pure direct innstilling på reciever ! Da går alt direkte, og suben er utkoblet.
    HELT HERLIG !
    Til film supplerer jeg med suben. Jeg bruker CV sub og den går jo ikke helt dypt i bassen (28Hz) masse punch.
    De helt dypeste tonene hentes da faktisk fra Høytalerne som går bunndypt ned i rundt 20 Hz. Setter HT til Large og kjører LFE signalet i både HT og suben.
    Helt rått ;-)
    Men til musikk er det trøkk og punch, og alt som skal til.
    Diskant og mellomtone er antakelig det beste jeg har hørt i denne prisklassen, og antakelig opp i dobbel prisklasse også (Litt partisk ;-) )

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei der Wolverin!
    Det med det sure fjeset var til trådstarter ja !
    Når det gjelder BD. V2. så er de helt herlige til musikk, og jeg bruker da Pure direct innstilling på reciever ! Da går alt direkte, og suben er utkoblet.
    HELT HERLIG !
    Til film supplerer jeg med suben. Jeg bruker CV sub og den går jo ikke helt dypt i bassen (28Hz) masse punch.
    De helt dypeste tonene hentes da faktisk fra Høytalerne som går bunndypt ned i rundt 20 Hz. Setter HT til Large og kjører LFE signalet i både HT og suben.
    Helt rått ;-)
    Men til musikk er det trøkk og punch, og alt som skal til.
    Diskant og mellomtone er antakelig det beste jeg har hørt i denne prisklassen, og antakelig opp i dobbel prisklasse også (Litt partisk ;-) )
    Hehe. Du er tydelig fornøyd med dem ja.
    Diskant og mellomtone på dem er svært bra ja, men Sonus Faber Consertino koster ca 7-8000 og er nok bedre. I alle fall etter mine ører.
    Vil si at BD V2 er nydelige å se på, skikkelig stilfulle.

Når det gjelder det med bass, så ble jeg ikke imponert over de jeg hørte, men om de var feilplasserte slik at bassen ikke ble slik den skal, så kan det jo være jeg tat helt fullstendig feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hvis du bor i oslo område kan du dra innom siba på lindeberg/furuset. Der selger de yamaha høyttalere, NS777 koster 6000,- der.
    Liiten avsporing her fra min side:

Du må sjekke ut fyndborsen.se. Der kan du få NS-777 til godt under 4000Nok før moms og frakt, men det vil nok lønne seg for det om..

PS !
    Det har blitt et par våkennetter for og finne ut hva jeg skal ha. Vil være sikker på hva jeg kjøper.. Og jeg var ganske frustrert når jeg skrev tråden klokken 4 i natt....hehe

- Takk for mangen hurtige og gode svar!

Det heller visst mot audio pro, noe som jeg håpet, siden disse ser veldi bra ut.
    Sub skal jeg kjøpe, så da blir det vel kraftig nok til film og.. Jeg tror jeg har slått fra meg yamahen no, så det står mellom de to resterende.
    Eneste dumme var at nesten ingen hadde hørt XTZ 99 W2MT, så det er vanskelig og si hva som er best lyd...

Siden jeg ikke har hørt andre forslag til tilsvarende høyttalere(utseende/lyd/pris/), tar jeg det som et tegn på at jeg har funnet gode kanidater...hehe

Jeg skal foresten bruke høyttalerene sammen med H/K AVR-7000. Tror den utseendemessig blir stilig sammen med audio pro.. Tenkte og kjpe en spiller med HDCD, så jeg får maks ut av høyttalerene.(AVR-7000 har HDCD)

ps. Håper på enda flere anbefalinger/forslag til høyttalere!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ er bra de...

http://minhjemmekino.no/HerrBrage

Er kjempefornøyd....

Hørte på 555 fra Yamaha inne hos Siba, men ble utrolig skuffa..De låt skikkerlig "plastic" Ble "Skæmt" gitt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har hatt mine Audiopro Bluediamond ei uke nå , og eg synes dei spiller fantastisk bra egentlig. Og eg har all den bass som Wolverin savnet i Lillebrødrene.

Men eg sku virkelig visst potensiale i dei høytalerene da eg tror min H/k 7500 ikkje fyller den... :?

Mitt valg av dei 3.
    Er Audiopro, men eg har ikkje hørt xtz, og dei ser jo spennande ut :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fynda.se

Heisann, sjekk ut www.fynda.se de selger Dynavoice som er så billig at det nesten er mistenkelig! Denne modellen f.eks som er toppmodellen til kr. 3500,- på 28,5kg med doble 8'ere og ringradiator-diskant! http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1515

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice høytalerne så jo kule ut, noen som veit åssen lyden er i dem? Kanskje litt renere enn CV V-serien?

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare jeg skulle tipse om at det er et par Blue Diamond til salgs på Finn.no nå, 8000 (inkludert senterhøyt.)

(PS. De er ikke mine :-))

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har BD V.2 selv, og jeg er sinsykt fornøyd....
    Er ikke verdensmester på hifi men at disse låter bra, det er det ingen tvil om.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på ns-555 for en stund siden og ble ganske overrasket over de faktisk. Syns de spillte meget fra. Nå skal det nevnes at de var koblet til en Cayin DP12EX som er et monster av en forsterker. Så den skal nok ha litt av æren for lyden. Men uansett. Utrolig mye lyd ut av så små høyttalere. NS-777 har jeg ikke hørt, såvitt sett dem en gang i oslo. Men kan tenke meg at de gir en enda fyldigere og rundere lyd.

Ellers ligger annbefalingen min på Black Diamond v2 eller Blue Diamond v2

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få anbefalt System Audio SA1530. Koster 6.500,-. Eg va å hørrte på eindel høyttalere, bl.a. Black Diamond, og ingen var i nerheten av SA!!
    Vil også påstå at dei vinner klart på utsenet òg! :smile:
    Eg blei frelst ved første gjennomlytning ivertfall. Har hatt mine i ei veka no, og angrer ikkje ett sekund på at eg kjøpte dei.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue Diamond V2

Jeg hørte nylig på et par Blue Diamond V2 og ble mektig imponert! Beste lyden jeg har hørt i den prisklassen, så jeg har bestilt meg et par pluss Black Vector V2 fra Sverige. En god del billigere der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation yamaha 777

nydlig lyd, nydlig finish... men trenger god innspilling/tilvenning til rommet..

Løp å kjøp!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •