Vurderer å kjøpe Yamaha NS777 fronthøytt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer å kjøpe Yamaha NS777 fronthøytt.

Skal høre på disse høyttalerene om en ukes tid og kommer til å kjøpe hvis de høres bra ut. Men i den forbindelse lurte jeg på noe.
    Disse høyttalerene har monster cable internkabler. Betyr det at det er verdt å kjøpe litt dyre kabler for å få mer ut av dem?

Her er også specs. på høyttalerne. Kom gjerne med forslag til alternativer i ca samme prisklasse 6000-8000 pr.par. Har i dag Cerwin Vega ls12 men er ute etter noe som spiller litt finere,men som samtidig leverer brukbar dyp-bass.
    Har forresten en Yamaha rx-v750 forsterker

Yamaha NS-777 specs:
    Input Power (Max./Nominal): 250 Watts/100 Watts
    Impedance: 6 Ohms
    Freq:30-35000 Hz
    1" Balanced Dome Tweeter
    5" Midrange Driver
    Dual 8" PMD Cone Woofers
    Elliptical Form Cabinet
    Magnetic Shielding
    Waveguide Horn
    4-Speaker Bass-Reflex Floor Standing Tower
    Internally Wired with Monster Cable
    Gold-Plated Binding Post Terminals
    High Gloss Piano Finish
    Sensivity: 88dB/2.83V/m
    Unit Weight: 46.3 lbs.
    10 7/8" x 43 3/8" x 13 7/8"

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har hørt litt selv på disse, og synes Yamaha i år høres litt ut som en Cerwin Vega light. Om det er dette du er ute etter så er det jo greit, men da gir nok CLS serien til CV bedre lyd og mer for pengene.

Som en kuriositet så ble disse solgt nye på QXL for 2100/par for en liten stund siden, så bruktverdien er tydeligvis lav. Om dette har med kvalitet, eller at folk holder seg vekke grunnet at Yamaha er "nye" på markedet (med nye mener jeg at det er først i år at de har satset på høytalere) er jeg mer usikker på.

Har som sagt hørt de, og ikke blitt imponert til prisen, men design er jo ingenting å si på. Fint design, men nokså lav WAF grunnet størrelse.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja jeg er ikke helt sikker

Bekymrer meg litt over følsomheten på bare 88db mot 98 (er jo veldig lettdrevne) på mine CV høyttalere.
    Må si at både JBL northridge e-90 og spesielt B&W DM603 s3 er gode kandidater.
    Hadde pengene holdt ville jeg selvfølgelig gått for E-100 eller DM604 S3 men det er et prishopp på 2500/3000. Northridge serien ligger nok nærmest CV når det gjelder lyd sammenliknet md B&W, men vil tro at B&W spiller finere.

EDIT: Men etter litt leting på forumet her, ble jeg litt usikker på om min Yamaha rx-v750 forsterker er litt i minste laget til å drive DM 604 s3

Men når alt kommer til alt må man jo bare høre på de utvalgte modellene for å finne en favoritt. Ulempen med lyttprøve på yamaha fremfor de andre er at yamaha selges på siba og der har de ikke dedikerte demo rom som f.eks hifi klubben. Vet også at yamaha har elendige skruterminaler....
    Det er ikke lett.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •