Skal HFC slutte å selge Audiovector?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal HFC slutte å selge Audiovector?

Jeg snakket nettopp med en kompis som hadde vært innom en butikk i Hi-Fi Center kjeden for å se og lytte på Audiovector høyttalere. Han var interessert i å kjøpe, men ble rådet til å vente til høsten. Grunnen var at HFC skulle slutte å selge Audiovector til høsten. Dermed var det mulighet til å gjøre et godt kjøp når restlageret skulle selges på tilbud.

Han lurte på hvorfor HFC skal kutte Audiovector. Han fikk da til svar at det var noe ledelsen hadde bestemt for at de hadde lyst til å prøve noe nytt og altså ikke for at de var misfornøyd med Audiovector. Jeg synes uansett at dette høres litt merkelig ut.

Er det noen som vet noe sikkert om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenf
    Jeg snakket nettopp med en kompis som hadde vært innom en butikk i Hi-Fi Center kjeden for å se og lytte på Audiovector høyttalere. Han var interessert i å kjøpe, men ble rådet til å vente til høsten. Grunnen var at HFC skulle slutte å selge Audiovector til høsten. Dermed var det mulighet til å gjøre et godt kjøp når restlageret skulle selges på tilbud.

Han lurte på hvorfor HFC skal kutte Audiovector. Han fikk da til svar at det var noe ledelsen hadde bestemt for at de hadde lyst til å prøve noe nytt og altså ikke for at de var misfornøyd med Audiovector.

Jeg synes uansett at dette høres litt merkelig ut. Er det noen som vet noe sikkert om dette?

Merkelig! Men når du sier det, så slår det en bjelle i meg og sier jeg har hørt det før :? Jeg tror noen sa det en gang for ikke så lenge siden

Men da er det bare og finne frem pengene til høsten da

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva begynner de med i stedet tro?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de skal satse knallhardt på Proson.. Det ville jo være like lurt av de som å slutte med AV. Salget kan da ikke gå så dårlig..? Hvertfall veldig rart om de slutter å selge noe de tjener penger på..

Newcomer Suntrip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jmlab..:wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ren gjetning eller vet du noe?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes da intet mindre enn merkelig ut spør du meg! Såvidt jeg har skjønt har da HFC og Audiovector hatt et svært nært samarbeide og bra salg, så hvorfor i all verden ta høyttalerne ut av butikken?!? Og hva blir det neste? Proson? Da trengs flere og bedre modeller. Ser noen skrev noe om JmLab, men hvorfor skulle det plutselig bli mye mer spennende enn Audiovector?! Kan jo være Jbl skal tyngre inn, men da må Northridge-serien oppgraderes og alternativer mellom Northridge og K2 må komme på plass først! Uansett virker det hele litt rart spør du meg, men du som faktisk VET noe om saken må gjerne si fra, for dette kan lukte røverkjøp til høsten!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de fikk blod på tann når de var med å designa den Proson R63MkII . Kanskje satse mer på det da ?! Jaja, ikke vet jeg.. Blir spennende å se.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det oslo hifi center eller hifi center kjeden det snakkes om?
    Det er da også en merkelig uttalelse fra en selger? Han burde da være interessert i å selge mest mulig til høyest mulig pris???

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler vel uansett på at det var meningen at dette skulle lekkes ut sånn uten videre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til er vi forummedlemmer flinke til å legge sammen 2+2 og få 5, men ryktet kan jo være riktig denne gangen. Husk at HFC i år ikke har inkludert den nye K-serien fra Audiovector i sitt sortiment.

Kanskje det valget var starten på slutten...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Er det oslo hifi center eller hifi center kjeden det snakkes om?
    Det er snakk om Hi-Fi Center kjeden.

Jeg har ellers nettopp levert mine Mi3 Super inn for oppgradering til Signature. Tidligere ble høyttalerne sendt til Danmark for oppgradering. Nå gjøres denne oppgraderingen i Norge av Hi-Fi Center kjeden. I butikken ble jeg fortalt at en del ansatte ganske nylig har vært på kurs i Danmark for å lære dette. Det er jo rart at HFC gjennomfører denne kursingen rett før de angivelig skal slutte å selge Audiovector.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Kan jo være Jbl skal tyngre inn, men da må Northridge-serien oppgraderes og alternativer mellom Northridge og K2 må komme på plass først!
    Jeg venter på en slik høyttaler.En mer påkostet versjon enn Northridge.HCK i Porsgrunn antyder en pris rundt 20-40K,og at de kommer til høst/vinter."JBL med den gode gamle sounden" var det han sa.
    Men ingenting er sikkert,det er helt sikkert!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm

Så jeg sitter egentlig med skjegget fullt av postkasser hvis jeg har takket ja til et demotilbud på Si6 nå?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke gjort noe veldig dumt med mindre de skal dumpe prisene på et evt restlager, sannsynligheten for at du trenger service på høyttalerene er vel temmelig nær null

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en e-post til Audiovector i Danmark og spurte om det var noe hold i dette. Fikk svar fra salgssjefen som sa at dette måtte være en misforståelse.

Snakket også med en selger i en HFC-kjeden butikk i dag (eller rettere sagt i går). Han fortalte at de skulle kutte standardversjonen av Mi3 og kun selge Super, Signature og Avantgarde. Grunnen han oppga, var at System Audio hadde bedre/mer interessante høyttalere i akkurat den prisklassen. Husker ikke ordrett hva han sa, men det var i alle fall noe i den retning.

Så om HFC-kjeden ikke tømte lageret med Mi3 Standard når de kjørte tilbud på dem tidligere i sommer, blir det kanskje nye tilbud på denne.

Med referanse til første melding i tråden, må kompisen min ha misforstått den infoen han fikk. Og jeg sjekket ikke nøye nok før jeg publiserte "nyheten".

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Fikk akkurat samme beskjeden av HFC jeg også. De skulle heller selge SA1750 enn mi3 standard. Var virkelig mi3 så j@£#ig ubrukelig?

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sprett
    Så jeg sitter egentlig med skjegget fullt av postkasser hvis jeg har takket ja til et demotilbud på Si6 nå?
    mja..vil ikke tro det! snakket med de for en knapp uke siden da jeg var og hentet anlegget mitt! det var planer om å ta inn et nytt merke, og da måtte ett annet vike. Men det var enda ikke bestemt hvilket merke som måtte vike..

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svirrer også noen rykter om at de skal ha inn en ny serie fra jbl i løpet av vinteren. Gleder meg. Selv om northridge serien har noen svakheter, så er det ingen tvil om at jbl virkelig kan hvis de vil.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenf
    Snakket også med en selger i en HFC-kjeden butikk i dag (eller rettere sagt i går). Han fortalte at de skulle kutte standardversjonen av Mi3 og kun selge Super, Signature og Avantgarde. Grunnen han oppga, var at System Audio hadde bedre/mer interessante høyttalere i akkurat den prisklassen. Husker ikke ordrett hva han sa, men det var i alle fall noe i den retning.
    Dette høres mer fornuftig ut. De kan ikke kutte ut alle Audiovector høytalerne. SA, Proson og JBL dekker ikke det samme markedet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •