Skal HFC slutte å selge Audiovector? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Stemmer det. Fikk akkurat samme beskjeden av HFC jeg også. De skulle heller selge SA1750 enn mi3 standard. Var virkelig mi3 så j@£#ig ubrukelig?
    Er nok ikke Mi3 som er ubrukelig. Ser en på dette med "butikkbriller" så er det nok for å få opp salget av SA som til nå ikke akkurat har tatt av. I prisklassen til Mi3 er det mange kandidater, også innen butikkens sortiment, og det vil muligens bli lettere å få solgt en produkt enn å forvirre ham med mange varianter.

Mi3 er en god høytaler til prisen, og de som kjøpte under HFCKs kampanje har jo gjort en kjempehandel og fått mye for pengene......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en lengre telefonsamtale med et styremedlem i HFCK i dag, der jeg ville få bekreftet endel ting vedrørende de ryktene som går om AV og SA bl.a.

HFCK vil vistnok redusere på varelageret sitt i Norge, og da er det færre modeller/varianter veien å gå. Når det gjelder Mi3-serien er ingen endelig avgjørelse tatt om hvilken variant de skal ha, men mye tydet på at muligens Mi3 Avantgarde ikke ville være å finne i butikksortimentet, men kun på bestilling :shock: . Grunnen for dette skulle da være at SA kommer med en ny toppmodell snart som skulle være enda bedre enn den, så da valgte de SA.

Når det gjelder K-serien kommer denne ikke til å bli tatt inn i Norge. Dette fordi det allerede finnes en slik høytalertype innen HFCK (les: SA). Den vil kunne skaffes, men kun på bestilling.

Når jeg spurte om hvorfor de kuttet i høytalerutvalget for kunden, da dette da vil gjøre et høytalervalg noe vanskeligere da en ikke kan få hørt på alternativene, kom det litt frem at "noe ofret de for å ha noe mer morroting som McIntosh..."

Ellers kom det frem at HFCK ikke lenger sender høytalerne til fabrikken i Danmark for oppgradering. Dette blir nå gjort i Tønsberg, av personer som har vært på kurs hos Ole Klifoth og gjengen. Prisen på oppgradering har tidligere blitt referert til her på forumet som prisdifferansen på modellene ihht prislisten + 10%. Dette benektet vedkommende at kjeden har gått ut med priser på, og at riktig sats er 25% tillegg. Noen som kan komme med mer opplysninger om hvor de har fått opplyst 10%?

Personlig synes jeg at det er dumt at høytalere er det de velger å kutte i når det gjelder mindre vareutvalg. Det er jo kjent at høytalere kanskje er det komponentet som utgjør den største lydpåvirkningen, og skal de ha inne en serie bør de etter min mening ha hele serien inne.

Synes selv også at det skinner litt igjennom at det muligens ligger noen økonomiske aspekter og gevinster bak disse valgene, som da de ikke forteller det direkte. Hvorfor ellers kutte Avantgarden i Mi3-serien. Merkelig...:-?

Vet ikke om dette var klargjørende eller mer forvirrende, men noe mer kjøtt på beina gir det vel.

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på oppgradering har tidligere blitt referert til her på forumet som prisdifferansen på modellene ihht prislisten + 10%. Dette benektet vedkommende at kjeden har gått ut med priser på, og at riktig sats er 25% tillegg. Noen som kan komme med mer opplysninger om hvor de har fått opplyst 10%?

Jeg fikk opplyst 10% .De sa det skulle dekke frakta...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Synes selv også at det skinner litt igjennom at det muligens ligger noen økonomiske aspekter og gevinster bak disse valgene, som da de ikke forteller det direkte. Hvorfor ellers kutte Avantgarden i Mi3-serien. Merkelig...:-?
    Jeg synes også at alt dette høres meget merkelig ut.

Før jeg kjøpte mine Mi3, lyttet jeg også til og vurderte SA. Men jeg fant fort ut at SA ikke hadde den lyden jeg liker og valgte AV. Nå høres det ut som om at HFCK har "bestemt" at SA er bedre en AV og det får vi kunder vær så god å forholde oss til. Men vi kan få lov til å spesialbestille ulike AV modeller om vi ikke tror på det de sier. Veldig generøst! :???:

Om HFCK skal selge AV på denne måten, kan de nesten like godt kutte AV helt og heller overlate merket til noen andre som virkelig ønsker å selge det.

Og jeg kan ikke tenke meg at AV i Danmark er fornøyd med utviklingen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på oppgradering har tidligere blitt referert til her på forumet som prisdifferansen på modellene ihht prislisten + 10%. Dette benektet vedkommende at kjeden har gått ut med priser på, og at riktig sats er 25% tillegg. Noen som kan komme med mer opplysninger om hvor de har fått opplyst 10%?

Jeg fikk opplyst 10% .De sa det skulle dekke frakta...
    Fikk beskjed i dag som sagt at det var 25% tillegg, og da kom frakta i tillegg. "Men det kunne vi nok prate om".....

I hvilken butikk fikk du opplyst 10%?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått opplyst 10%, men personen på HFC stusset litt på hvor billig oppgraderingen ble fra AV3C og til AV3Ci Super: 2200 kroner. Så de som har en AV3C bør skynde seg...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    centerkjeden og de fleste hifi butikker har altfor mange merker. mindre fokus på hva de står inne for og mer forvirring.
    finnes også hundrevis av merker som er like god eller bedre enn audiovector.
    SA skiller seg derimot fra mengden....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke andre høyttalere forhandler HFC som er lik AV?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    finnes også hundrevis av merker som er like god eller bedre enn audiovector. SA skiller seg derimot fra mengden....
    Et slikt utsagn krever en utfordring. Hva bygger du dette på?

For meg fremstår AV som et klart valg fremfor SA. De har en klar profil og oppgraderingsmulighetene er kjempebra (uansett om det koster +10% eller +25%).

Jeg kan likevel forstå at HFC kutter i sortimentet. De fleste kundene vil ikke bli stilt ovenfor for mange valg. I hva pris skal det kun være 1 høytaler. Dette er dumt for oss som brenner for det... Jeg er helt sikker på at det er økonomiske hensyn som avgjør hva HFC til en hver tid fører. Kanskje vi får se AV hos HiFi Klubben om noe år hvis denne utviklingen fortsetter.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klart at sa skiller seg fra megden, hvilken andre høyttalere har du sett med 4-5 usedvanlig kjappe 4tommere med en utrolig definert og morsom bass, en så høy waf faktor og en slik horisontal spredning?

selfølgelig er det økonomiske hensyn, hva skulle det liksom ellers være? hehe. sa selger mer. man vil ha ting i butikken som selger.
    hvem bryr seg om hva de skal selge og ikke? alt kan skaffes uansett fra en eller annen plass og tipper få hadde merket særlig mye til om merket forsvant.

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har også fått opplyst 10%, men personen på HFC stusset litt på hvor billig oppgraderingen ble fra AV3C og til AV3Ci Super: 2200 kroner. Så de som har en AV3C bør skynde seg...
    Takk for opplysningene. Sender de mail med en gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

audiovector distribution

Sitat Opprinnelig postet av espenf
    Jeg snakket nettopp med en kompis som hadde vært innom en butikk i Hi-Fi Center kjeden for å se og lytte på Audiovector høyttalere. Han var interessert i å kjøpe, men ble rådet til å vente til høsten. Grunnen var at HFC skulle slutte å selge Audiovector til høsten. Dermed var det mulighet til å gjøre et godt kjøp når restlageret skulle selges på tilbud.

Han lurte på hvorfor HFC skal kutte Audiovector. Han fikk da til svar at det var noe ledelsen hadde bestemt for at de hadde lyst til å prøve noe nytt og altså ikke for at de var misfornøyd med Audiovector.

Jeg synes uansett at dette høres litt merkelig ut. Er det noen som vet noe sikkert om dette?
    Jeg ved noget om dette: Hi Fi Centerkjeden vil for fremtiden have de dyre modeller i Mi og Si serien i 5 Audiovector centre: Bergen, Sandness, Oslo Centrum,Stavanger og Tromsø.
    Resten af butikkerne vil have basismodeller i Mi serien. Alle butikkerne kan skaffe alt Audiovector.

venlig hilsen

Ole Klifoth, Audiovector

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er nok for sent allerede. Nå skal de ha 4995,- fikk jeg opplyst på mail.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiovector
    Jeg ved noget om dette: Hi Fi Centerkjeden vil for fremtiden have de dyre modeller i Mi og Si serien i 5 Audiovector centre: Bergen, Sandness, Oslo Centrum,Stavanger og Tromsø.
    Resten af butikkerne vil have basismodeller i Mi serien. Alle butikkerne kan skaffe alt Audiovector.

venlig hilsen

Ole Klifoth, Audiovector
    Umiddelbart høres jo dette ut som en grei løsning for de som bor i nærheten av de utvalgte Audiovector sentrene.

I Nord-Norge er vi jo vant til lange avstander og en hel dags reise for å komme seg til Tromsø er jo ingenting å snakke om. ;-) Men det er jo et stykke Norge mellom Bergen og Tromsø. Kjedelig å bo f.eks. i Trondheim om man vurderer å kjøpe en dyrere Audiovector og ønsker å lytte før man bestiller.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Piit
    Det er nok for sent allerede. Nå skal de ha 4995,- fikk jeg opplyst på mail.
    Synd. Jeg fikk opplyst "min" pris for 2 måneder siden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiovector

venlig hilsen

Ole Klifoth, Audiovector
    Takker!

Ingenting er som svar rett fra hovedkilden....;-)

Spørsmålet er da bare om det er Audiovector eller HFCK som har bestemt å satse på egne Audiovector-sentre? I Kristiansand hørtes det ut som om de ikke "ville" selge mye AV pga den nye SA Explorer som kom i samme klasse som Avantgarde.....

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFc har vel ønsket å satse mer på Systemaudio pga. høyere WAF. De vet jo allerede at Audiovector har et godt rykte og at folk som vil ha Audiovektor bestiller høyttalerene uansett. Jeg registrer at HFC i Oslo sentrum ser ut til å satse mer og mer på "livsstils" segmentet, det er nok der det er mest penger...
    Det er tydligvis både økonomiske og logistiske problemer med å ha de dyreste høyttalerene fra MI3 samt SI6 serien, dette vet jeg av egen erfaring, HFC i Oslo hadde store problemer med å ordne demo av SI6, jeg måtte nesten love å kjøpe høyttalerene hvis de skulle ta de inn til demo i butikken
    Ellers vil jeg si at HFC er en god butikk med flinke og servicemindede ansatte

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •