Gromme høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Noen som kan hjelpe meg?

Nå har endelig dagen kommet hvor jeg kan si at jeg har et par gromme høytalere. Det er Klipsch RF-7 det er snakk om.

Jeg søker nå hjelp fra dere på forumet, helst dere som har erfaring med RF-7.
    Jeg trenger Forsterker, CD/DVD, signal kabel og høytaler kabler.
    Når det gjelder forsterker så har jeg kikket på : Vincent SV-233 Integrert forsterker, har hørt at denne er meget bra til RF-7.
    Har ikke all verdens penger etter kjøpet av RF-7 så jeg kan ikke ut med mer enn 15-16 tusen på forsterker og cd spiller (kabler max 5 tusen)

Mvh
    Alex

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På det budsjettet som du har ville jeg ikke prioritert kabler. Kjøp noen solde med godt tverrsnitt. Det kommer du langt med. Digital- og signalkabler kan du lage selv for en rimelig penge. Jeg ville lagt det meste i elektronikken i hvert fall. For 15K kan du få mye bra brukt utstår i hvert fall, men jeg har ingen direkte til i forhold til dine høytalere.

Surround eller stereo?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Skjønner hva du mener, men jeg er ute etter noe mer konkret svar, som "ja en rotel er bra, modell xxxxx" "vincent er en fin match modell xxxxx" hvis du/dere skjønner hva jeg mener.

Mvh
    Alex

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vel tilføye at jeg kun skal kjøre stereo. Rart at ingen har kommet med noen forslag?

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ha hjulpet men, jeg har ingen erfaring med RF-7. Håper noen kan hjelpe deg. (vet at mange burte det)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut av hvilken forsterker og cd spiller jeg skal ha

Vincent SV-233 og Vincent CD-S3.

Om noen har noe bedre og anbefale til prisen så er det bare å rope ut
    Har funnet en Vincent Dvd spiller som skal være bra, så det mangler kun høytaler kabler og signal kabler.
    Setter pris på alle svar.

Mvh
    Alex

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er veldig mange rundt på forumet som synes rotel er bra til klipsch, søk deg litt rundt så finner du nok svar

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg noen "normale" kabler fra en seriøs produsent. De fungerer hvertfall godt nok i førsteomgang. Så ville jeg brukt mesteparten av pengene i effekt til høyttalerne og så kanskje 3-4 lapper til en god cd spiller. Jeg vet ikke så mye om vincent, men så at den forsterkeren så hadde sett på var oppgitt til 150w per kanal, og det er veldig lite på et par høyttalere som liker seg godt med flere hundre watt... Hva med en titt på Midgard audio 600w monoblokker? Det burde vel være noe for dine høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg noen "normale" kabler fra en seriøs produsent. De fungerer hvertfall godt nok i førsteomgang. Så ville jeg brukt mesteparten av pengene i effekt til høyttalerne og så kanskje 3-4 lapper til en god cd spiller. Jeg vet ikke så mye om vincent, men så at den forsterkeren så hadde sett på var oppgitt til 150w per kanal, og det er veldig lite på et par høyttalere som liker seg godt med flere hundre watt... Hva med en titt på Midgard audio 600w monoblokker? Det burde vel være noe for dine høyttalere?
    Den jeg har sett på, er på 2x200, målt til 222w. RF-7 spiller meget godt med den. Kjøpe et par monoblokker av Isen sier du???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Nei!

ikke kjøp vincent til klipsch. jeg syntes det låt helt forferdelig til dem! har prøvd den forsterkeren du snakker om til rf-7. det låt ikke bra i det hele tatt. den har godt med krefter, men den var utrolig hard og spiss i klangen og dette sammen med hornene i klipsch og deres nokså lyse klang ble for lyst! så jeg ville kikket etter noe annet. Rotel er bra, jeg kjører det selv. Parasound, Cayin er andre gode forsterkere som fungerer gost med klipsch. jeg kan bare snakke utifra mine erfaringer og egne tester, og jeg ville ikke kjørt den komboen. men hvis du har hørt de sammen og liker det så er det viktigst. jeg klarte ikke høre på for å si det rett ut..... hvis du har råd kan du kjøre rør på dem. det låter perverst bra

Lykke til!!

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA monoblokker er også veldig interresant, men prøv før du kjøper hvis det er mulig du får iallfall nok av krefter. kabler som fungerer bra med klipsch er kimber, alpha core og monster. du vet sikkert at klipsch er internkablet med monster. vær obs på lang inspillingstid

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

har du sett og hørt på shanling rørforsterkere? mye bra til rimelig penge!

http://home.loopme.com/tonart/sites/...43,33035,33080

eller du kan se om du kan få kjøpt en parasound halo forforsterker brukt, de pleier du å ganske billig, men de er meget bra! og kombinere dem med MA. da har du en kraftpakke som ikke koster skjorta. men er usikker på om MA vil fungere bra med klipsch. personlig fikk jeg et par advarsler, men prøv hvis du kan! det er absolutt verdt et forsøk!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shanling SLM-A40 mkll fikk knalltest hos audiophile.no er absolutt verdt en titt. husk eff er oppgitt i klasse A. er kanskje ikke så farlig hvis du bare er ute etter å spille høyt.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig så fikk jeg den hjelpen jeg ventet på

Jeg har aldri hørt shanling rørforsterkere
    Ser du har den Stoooore rotel RB1090, Labbetuss. Åssen låter dette? Jeg er sugen på å prøve litt forskjellige amper på RF-7, prøve å finne den lyden jeg liker best. Kjøpte meg RF-7 fordi jeg vet at det er en høytaler som er i stand til å spille utrolig høyt uten å miste den fine lyden og selvfølgelig den nydlige klipsch lyden

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde den vincentn et par år, diskant blir aldri bra på klipsch.

du må ha rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hola

vincent låter overhodet ikke bra på klipsch. det blir altfor lyst og skarpt, ergo, diskant blir ille! 1090'en fungerer utmerket på rf-7. elementene slår som stempel og det er aldri antydning til at forsterkeren eller høyttalerne mister kontrollen. har aldri vært ute for at diskanten blir skarp eller vond å høre på heller. men ikke fokuser på bare et merke! prøv litt foskjellig.

parasound, cayin, shanling er jo også gode kandidater! shanling er rørforsterkere, og det låter meget bra på rf-7 og rf-5. det beste er at du hører på forskjellige forsterkere og gjør deg opp din egen mening. jeg kan bare anbefale enkelte merker utifra min egen erfaring og hva jeg har hørt

for å si det sånn, hvis du higer etter 1090 så er dette muliggens noe overkill når det gjelder krefter, men min erfaring tilsier også at jo mer krefter jo bedre. mindre sjans for å sprenge ht og det blir mye bedre og gøyere å høre på musikk og å se på film. den blir aldri kortpustet og det spiller utrolig bra!

ser du også har sett på MA monoblokker, de er ikke dum! men jeg ville prøvd dem før jeg kjøpte dem. jeg fikk selv et par advarsler mot disse sammen med klipsch...

men sett deg et busjett på hvor mye du vil bruke på forsterkere... så tar du/vi d derfra. jeg er iallfall veldig fornøyd med min kombinasjon, det spiller veldig detaljert, dynamisk og kontrollert over hele spekteret

har hatt flere på demo som soer det samme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for anbefalig og svar, Labbetuss
    Skal prøve endel forskjellig på RF-7 jeg. Jeg må inrømme at jeg er mest sugen på Rotel eller Parasound, er noe skeptisk til rør, men skal likevel prøve

Mvh
    Alex

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch er nærmest som laget for rørforsterkere.
    rf7 er noe store, men 50rørwatt burde holde som bare det. du kan evt. kjøre en enkel el84 til toppen og transistor nedover.
    ha iallefall rør i preampen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    klipsch er nærmest som laget for rørforsterkere.
    rf7 er noe store, men 50rørwatt burde holde som bare det. du kan evt. kjøre en enkel el84 til toppen og transistor nedover.
    ha iallefall rør i preampen!
    Har tenkt endel på det. Jeg må nesten hører RF-7 med 50rørwatt og så med 380rotelwatt og se hva det blir til. Skal bruke god til før jeg bestemmer meg. Gidder ikke kjøpe katta i sekken.

Mvh
    Alex

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

du trenger ikke være skeptisk har selv tenkt å kjøre rør effekttrinn til hornene gjennom et aktivt delefilter. rør er meget bra til horn. men slik det er nå så har jeg overhodet ingenting å utsette på lyden
    parasound og rotel er meget gode komboer til klipsch. hva som er best til rf-7 er opp til deg og dømme!

jeg ønsker deg lykke til!! lyd og bilde er knallgøy! og ikke minst det å teste ut forskjellig komboer!

du kommer til å bli kjempefornøyd! det garanterer jeg

lykke til!

Mvh

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •