Innspilling av nye høgtalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Så lenge høyttalerne ikke er belastet ut over tålegrensene, er det ikke noe problem å kjøpe brukt. Det samme gjelder "innspilling". Selvsagt skal ikke høyttalerne belastes ut over tålegrensen, hverken under innspilling eller i vanlig bruk.
    Veldig bra at du skrev det med over tålegrensen, ellers ville kanskje noen tatt det litt for direkte?

"Han Gorm på avforum sa at man bare skulle peise på, men elementet havnet i motsatt vegg av rommet, og er helt flerret opp."

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg litt enig med innspillings metoden som ble anbefalt fra han karen i HIFI Klubben, med å spille litt forsiktig en periode først for så å øke etter hvert. Grunnen til det er (etter min mening) at et stivt nytt høytaler oppheng har evnen til å motvirke bevegelsen og utslagene mer, dvs kreftene som conen, opphenget og spideren motar blir større i den første perioden og derfor er det en større fare og lettere å overbelaste å dra ting skeive med usentrerte talespoler i magnetgapet eller andre uheldige skevheter som resultat. Det er klart at det er forskjell på å barbere seg eller skjære av seg hodet, og bruker man litt sunn fornuft ved pådraget i begynnelsen, så er det sikkert ikke et så veldig stort problem.

Analogien til å gi bilmotoren, drivverk og understell eller for den sakens skyld piggdekkene en forsiktig og fin innkjørings periode, for at overflatene skal bli finere og tingene skal få tilpasset seg seg til hverandre så man senere får mer nøyaktige og holdbare egenskaper, tror jeg ikke er så dum.

Om innspillings perioden tar litt lenger tid med en forsiktig start på oppmyknings prosessen kan vel også diskuteres, men jeg foretrekker å ha mest mulig sentrerte talespoler når oppmyknings prosessen og "innkjøringen" til slutt er gjennomført.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo bare myte, dette med forsiktighet i forbindelse med innspilling av høyttalere. Hadde det hatt rot i virkeligheten, hadde det også stått store røde lapper på høyttalerne når du pakket dem ut!
    Men det er klart, gjentas en ting lenge nok, blir det fort en sannhet.:wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo bare myte, dette med forsiktighet i forbindelse med innspilling av høyttalere. Hadde det hatt rot i virkeligheten, hadde det også stått store røde lapper på høyttalerne når du pakket dem ut!
    Men det er klart, gjentas en ting lenge nok, blir det fort en sannhet.:wink:

Tja, det hadde kankje ikke vært så dumt med røde lapper osv for det gjeldende tema, men det er jo noe som heter bruker manual også.

Søkte litt på nettet og kom over brukermanualen fra http://www.avalonacoustics.com/pdfs/diamandoc.pdf

Sitat Opprinnelig postet av Avalon Acoustic Loudspeakers
    4 Break-in Period
    Your new Avalon Acoustics loudspeakers have an initial break-in period. They
    will not perform to their full sonic potential when first installed in your system.
    This is partially due to a residual polarization of the dielectric materials used in
    the crossover capacitors and internal wiring.1 As music is played through the
    loudspeakers, the electrical signal will gradually anneal these materials.
    Similarly, the suspensions of the drivers will reach their optimal mechanical
    properties as the speakers are played. Only after the break-in period will the
    full performance of your Avalon Acoustics loudspeakers be realized.
    The break-in process will occur naturally as music is played through the
    system. To reduce the time required, it is recommended that the system be
    played continuously, using either a digital source in the repeat mode or an
    FM broadcast signal. The recommended break-in procedure is as follows:

• Initial warm-up: three to six hours of quiet music.

• Extended break-in: 200 to 300 hours of loud and dynamic source
    material (e.g. Tangerine Dream, Optical Race, RCA 2042-2-P).
    During the break-in period, the sonic properties of your loudspeakers may
    undergo several gradual shifts as the various components break-in at different
    rates. It is therefore suggested that the fine-tuning of the system be delayed
    until after the break-in period is completed. However, during the final phases
    of the break-in period, the sonic image will open up, the sound-stage will gain
    specificity, the bass control and impact will increase, and the overall sound
    will have a more relaxed, involving presentation.
    En annen ting som taler for at det er lurt å begynne forsiktig med innspillingsperioden for nye høytalere, er at brukeren da kan gjøre seg kjennt med hvordan effekt forsterkerene og høytalerene fungerer sammen, og man kan følge med på varmeutvikling osv.

Var også for gøy inne på Dali sin hjemme side å sjekket bruker manualen til Dali MegaLine høytaleren. På side 8 og 9 står det litt om hva de anbefaler.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Tja, det hadde kankje ikke vært så dumt med røde lapper osv for det gjeldende tema, men det er jo noe som heter bruker manual også.

Søkte litt på nettet og kom over brukermanualen fra http://www.avalonacoustics.com/pdfs/diamandoc.pdf

En annen ting som taler for at det er lurt å begynne forsiktig med innspillingsperioden for nye høytalere, er at brukeren da kan gjøre seg kjennt med hvordan effekt forsterkerene og høytalerene fungerer sammen, og man kan følge med på varmeutvikling osv.

Var også for gøy inne på Dali sin hjemme side å sjekket bruker manualen til Dali MegaLine høytaleren. På side 8 og 9 står det litt om hva de anbefaler.
    Det virker jo som det er lurt å ta det litt rolig når man skal spille inn, slik at det han duden på Hifi klubben kanskje ikke var helt på bærtur?
    Jeg har fulgt hans råd, og har noen godt innspilte Dali 8008 høgtalere stående i stuen min.
    Kanskje tok det litt lengre tid, men jeg nådde dit rimelig fort da. Var vel snakk om 2-3 uker før jeg mente det var sånn høvelig innspilt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der sto det ingen ting om forsiktighet, annet enn at en ikke skal bruke sinustoner. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Raimond sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der sto det ingen ting om forsiktighet, annet enn at en ikke skal bruke sinustoner. :wink:
    Hvorfor ikke det tro? Det begrunnet de ikke .

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raimond
    Hvorfor ikke det tro? Det begrunnet de ikke .
    Blir kanskje for brått og brutalt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller kanskje fordi elementene ikke er bygget for å gjengi vedvarende sinustoner. Skal du brenne et basselement er det jo bare å sette på en lavfrekvent sinustone, og skru opp volumet. Dette ligger altså utenfor høyttalerens yteevne. Det gjør imidlertid ikke musikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, men det ble anbefalt normal bruk og unngå å fremprovosere en raskere innspillings prosess med spesial signaler som belaster elementene mer enn vanlig bruk. slik tolker jeg det i alle fall.

Send ut nabovarsel, sett Rammstein på full guffe, og ta deg en helgetur ett eller annet sted.
    Dette anser jeg i alle fall ikke som normal bruk.....
    Da kan man risikere å komme hjem til både sprengte høytalere eller avsvidde effekt forsterkere, og søvnløse naboer som ikke lenger hilser .....

I brukermanualen til enkelte Martin-Logan høytalere f.eks(SL3) står det for eksempel noe som at at bass systemet trenger 30 timers innspilling på moderat nivå rundt 90db før man skal drive med kritisk lytting. Det vil også være tilstrekkelig for innspilling av elektrostat panelet og andre enheter i høytaleren.

I mange tilfeller for dyre og forseggjorte høytaler konstruksjoner er det nok foretatt både litt innspilling, testing og måling for at man skal være sikker på at de to høytalerene nivå og klangmessig matcher hverandre osv, eller for kvalitets kontroll fra fabrikantens side, så den første forsiktige "oppmykningen" alerede er unnagjort.

.... Jeg hadde gjerne betalt ekstra jeg, for å få demohøyttalere. Så hadde jeg sluppet unna flere hundre timer med "innspilling", før mellomtonen til B&W låter godt.
    Det synes jeg forsåvidt virker fornuftig ettersom B&W sin kevlar vevde mellomtone er vel litt i en særstilling her, og trenger nokk litt lenger innspillings tid for å yte sitt beste pga konstruksjonen og måten den kansellerer vekk oppbryting og deformasjoner ol. Kevlar er vel også et materiale som nettop tåler mange spennings sykluser og utmatting eller strukturelle forandringer er vel nesten ikke et tema en gang. Ettersom slaglengden og massen til kevlar konen også er liten, skjønner jeg godt at denne kan ha et innspillings og oppmyknings probem...

Ellers så har jeg sett hvordan enkelte kunder kommer inn i hifi butikken og skal trykke inn det ene etter det andre også på høytalere. Vet ikke alltid om det gjør demo kjørte høytalere så veldig fristende bestandig heller, hvis ikke det nettop er en god prisreduksjon, og man kan gjøre en grundig sjekk av dem før man kjøper.

Skjønner egentlig ikke at man kategorisk skal gå ut å anbefale som jeg mener du har gjort i denne tråden Gorm, en rå og brutal innspillings prosess som en universell fremgangsmåte som gjelder for alle høytaler konstruksjoner, når det nettop er med på å øke faren for overbelastning og skader.

Følg anvisningene i brukermanualen hvis det er angitt noe om inspillings prosedyrer, bruk litt sunn fornuft og ikke prøv å ta for mange snarveier for å raskere for få ut godlyden av høytalerene, det er mine råd for en sikker og grei innspilling. At man etter hvert kan ty til knep som å snu fasen på den ene høytaleren og la de to høytalerene spille med elementene som skal spilles inn vendt mot hverandre, dette for å belaste elementene nogenlunde likt, og får å kanselere ut og minimere lydtrykket med tanke på naboer osv, men slike litt unormale tilstander er det vel ikke å anbefale man gjør for mye av heller.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, men det ble anbefalt normal bruk og unngå å fremprovosere en raskere innspillings prosess med spesial signaler som belaster elementene mer enn vanlig bruk. slik tolker jeg det i alle fall.

Da kan man risikere å komme hjem til både sprengte høytalere eller avsvidde effekt forsterkere, og søvnløse naboer som ikke lenger hilser .....

I brukermanualen til enkelte Martin-Logan høytalere f.eks(SL3) står det for eksempel noe som at at bass systemet trenger 30 timers innspilling på moderat nivå rundt 90db før man skal drive med kritisk lytting. Det vil også være tilstrekkelig for innspilling av elektrostat panelet og andre enheter i høytaleren.

I mange tilfeller for dyre og forseggjorte høytaler konstruksjoner er det nok foretatt både litt innspilling, testing og måling for at man skal være sikker på at de to høytalerene nivå og klangmessig matcher hverandre osv, eller for kvalitets kontroll fra fabrikantens side, så den første forsiktige "oppmykningen" alerede er unnagjort.

Det synes jeg forsåvidt virker fornuftig ettersom B&W sin kevlar vevde mellomtone er vel litt i en særstilling her, og trenger nokk litt lenger innspillings tid for å yte sitt beste pga konstruksjonen og måten den kansellerer vekk oppbryting og deformasjoner ol. Kevlar er vel også et materiale som nettop tåler mange spennings sykluser og utmatting eller strukturelle forandringer er vel nesten ikke et tema en gang. Ettersom slaglengden og massen til kevlar konen også er liten, skjønner jeg godt at denne kan ha et innspillings og oppmyknings probem...

Ellers så har jeg sett hvordan enkelte kunder kommer inn i hifi butikken og skal trykke inn det ene etter det andre også på høytalere. Vet ikke alltid om det gjør demo kjørte høytalere så veldig fristende bestandig heller, hvis ikke det nettop er en god prisreduksjon, og man kan gjøre en grundig sjekk av dem før man kjøper.

Skjønner egentlig ikke at man kategorisk skal gå ut å anbefale som jeg mener du har gjort i denne tråden Gorm, en rå og brutal innspillings prosess som en universell fremgangsmåte som gjelder for alle høytaler konstruksjoner, når det nettop er med på å øke faren for overbelastning og skader.

Følg anvisningene i brukermanualen hvis det er angitt noe om inspillings prosedyrer, bruk litt sunn fornuft og ikke prøv å ta for mange snarveier for å raskere for få ut godlyden av høytalerene, det er mine råd for en sikker og grei innspilling. At man etter hvert kan ty til knep som å snu fasen på den ene høytaleren og la de to høytalerene spille med elementene som skal spilles inn vendt mot hverandre, dette for å belaste elementene nogenlunde likt, og får å kanselere ut og minimere lydtrykket med tanke på naboer osv, men slike litt unormale tilstander er det vel ikke å anbefale man gjør for mye av heller.
    Må si du sier mye som i mitt hode låter fornuftig, og det er i tillegg i tråd med det Hifi klubben har uttalt seg.
    Kanskje er dali følsomme slik og må være forsiktig med, for jeg regner med det er en grunn til at jeg fikk beskjed om å gjøre det på den måten jeg gjorde.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller kanskje fordi elementene ikke er bygget for å gjengi vedvarende sinustoner. Skal du brenne et basselement er det jo bare å sette på en lavfrekvent sinustone, og skru opp volumet. Dette ligger altså utenfor høyttalerens yteevne. Det gjør imidlertid ikke musikk.
    Dette er jeg enig i , og vil legge til at effekt balangsen eller hvor mange watt man normalt tilfører de forskjellige elementene opp i frekvensene kan være veldig forskjellig fra det man opplever i et vanlig musikk signal.
    At en høytaler er oppgitt til å tåle 100W kontinuerlig , betyr ikke at den tåler 100 watt kontinuerlig ved 20Khz..

så et sweep fra 20-20kHz eller enda værre en høyfrekvent kontinuerlig sinus tone kan fort overbelaste et diskant element som ikke er spesielt overbelastnings sikkret eller jobber etter prinsipper som ikke øker den ohmske motstanden serlig når den spilles på. Tenker da f.eks på bånd diskanter og elektrostater.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rammstein på "full guffe" er en metafor, jeg regnet med at ingen trodde at volumkontrollen skulle vris helt til den butter.:shock:
    Når det gjelder Martin-Logan høytalere og "moderat nivå 90 db", så er dette rimelig langt over moderat nivå i mine ører. 90 db er faktisk skadelig for hørselen.
    Rå og brutal innspillingsprosess? Så lenge en holder seg innfor høyttalernes virkeområde er det ingen ting som er rått og brutalt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tilsier så at et element er "innspilt"? Når hører man at man har spilt inn nok? Om om det er blitt bra av å spille inn "så og så lenge" så blir det vel bedre av litt til? ..... Holder med Gorm her og vil si at innspilling kan godt gjøres ved å vri volumet opp til det nivået man vanligvis lytter til, med musikken man gjerne lytter til.. Så lenge man holder seg innenfor grensene for elementet så er det jo ingen fare for å ødelegge strukturen på det heller.. Går man over det vil man få vrengninger enten det er innspilling eller på et mange år gammelt element.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .................90 db er faktisk skadelig for hørselen.
    Rå og brutal innspillingsprosess? Så lenge en holder seg innfor høyttalernes virkeområde er det ingen ting som er rått og brutalt.
    STATEN har bestemt at vi IKKE skal utsettes for "støy" på restaurant som overstiger 85dB. Det er fali', det. Er det på grunn av musikken? Eller.........?
    I en fullsatt restaurant måler man 85dB i pausene, uten musikk, og det er da bare folk som sitter og "prater".........(Heia Norge........)
    Blir jo et lite paradoks å "toppe" grenseverdiene med musikk i tillegg?

System Burn-In som du kan finne på linken under, er laget for å spille inn høytalere. Bruk av musikk er ikke omfattende nok, og vil derfor følgelig ta lenger tid.

Når du kjøper deg høytalere, enten første gangen, eller du oppgraderer fra en eksisterende løsning, vil det alltid være nødvendig "å spille inn" nye elementer, men de "tidsfaktorene" som produsentene opererer med: 3-6 uker, 6 mnd, 12 mnd(klipsch???) er nok heller den tiden det tar for DINE ører å tilvenne seg en ny lydsignatur?????????

DSP'n i hver enkelt's hode tar litt tid å omprogrammere..........:wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rammstein på "full guffe" er en metafor, jeg regnet med at ingen trodde at volumkontrollen skulle vris helt til den butter.:shock:
    Når det gjelder Martin-Logan høytalere og "moderat nivå 90 db", så er dette rimelig langt over moderat nivå i mine ører. 90 db er faktisk skadelig for hørselen.
    Trodde selfølgelig ikke at det var meningen eller du mente å vri volum kontrollen til den butter, og i alle fall ikke med et inngangs signal som får komponentene i anlegget til å jobbe over evne, Det går jo som regel galt uavhengig om høytalerene er ferdig innspillt eller ikke.

De største hørbare forandringene ved innspillingen av høytalerene skjer helt i starten når de er helt nye. Det er i denne første perioden jeg mener man børr være litt mer forsiktig, for ikke å ødelegge potensialet i høytaleren. Når tingene begynner å bli løsere og forandringene går langsommere, da kan man bevege seg litt mer opp mot de øvre grenseverdiene høytaleren er konstruert for. Det er også etter min mening litt vanskelig å få en riktig indikasjon på hvor i det øvre virkeområdet man befinner seg for en høytaler med stivere uinspillte oppheng, det burde vel også bety at det kan være lurt å ta det litt mer "piano" i begynnelsen.

Ellers så kan man jo diskutere hvor mye 90db er for et normalt avspillende musikk signal og for en middels tungdrevet høytaler. ML SL3 høytaleren jeg nevnte tidligere er f.eks opgitt til 89db/2.83volts/meter med nominell impedangs 4 ohm og minimum 1.5 ohm@20khz.... så da utgjør ikke lydtrykk på 90db fra et par høytalere i lyttepossisjon vel egentlig ikke så mange watt eller et så veldig stort pådrag på volumkontrollen, selv om man nok må heve stemmen en del hvis man skal føre en samtale...... 1.5 ohm @ 20 khz tyder vel på at man bør vite hva man gjør med valg av innspillings materialet og forsterkere som skal drive disse høytalerene.

Det blir nok lett til at man diskuterer forbi hverandre med sånne temaer som dette. Tror egentlig vi ikke er så uenige som det kan virke som her i denne tråden Gorm

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde selfølgelig ikke at det var meningen eller du mente å vri volum kontrollen til den butter, og i alle fall ikke med et inngangs signal som får komponentene i anlegget til å jobbe over evne, Det går jo som regel galt uavhengig om høytalerene er ferdig innspillt eller ikke.

De største hørbare forandringene ved innspillingen av høytalerene skjer helt i starten når de er helt nye. Det er i denne første perioden jeg mener man børr være litt mer forsiktig, for ikke å ødelegge potensialet i høytaleren. Når det når tingene begynner å bli løsere og forandringene går langsommere, man bevege seg litt mer opp mot de øvre grenseverdiene høytaleren er konstruert for. Det er også etter min mening litt vanskelig å få en riktig indikasjon på hvor i det øvre virkeområdet man befinner seg for en høytaler med stivere uinspillte oppheng, det burde vel også bety at det kan være lurt å ta det litt mer "piano" i begynnelsen.

Ellers så kan man jo diskutere hvor mye 90db er for et normalt avspillende musikk signal og for en middels tungdrevet høytaler. ML SL3 høytaleren jeg nevnte tidligere er f.eks opgitt til 89db/2.83volts/meter med nominell impedangs 4 ohm og minimum 1.5 ohm@20khz.... så da utgjør ikke lydtrykk på 90db fra et par høytalere i lyttepossisjon vel egentlig ikke så mange watt eller et så veldig stort pådrag på volumkontrollen, selv om man nok må heve stemmen en del hvis man skal føre en samtale......

Det blir nok lett til at man diskuterer forbi hverandre med sånne temaer som dette. Tror egentlig vi ikke er så uenige som det kan virke som her i denne tråden Gorm
    Egentlig virker det ikke som dere er så veldig uenige, bare i starten det virket som dere var på forskjellige planeter.
    Gorm mente det bare var å peise på med full guffe når høgtaleren akkurat var ute av esken, trolig skrevet med en dose ironi også da.
    Mens du mente det bør mykes opp litt før man belaster så veldig, noe som var helt i tråd med rådene fra hifi klubben.
    Nå i slutten har dere nærmet dere hverandre veldig, i alle fall slik jeg har oppfattet det når jeg har lest.
    Har vært interessant å lese deres meninger, for dere poengterer og ordlegger dere godt begge to.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Ikke bal så mye med innspilling, timer og frekvenser.
    Bruk høytalerne som du normalt vil, sitt deg ned og nyt lyden etter hvert som den blir bedre og bedre.
    Enig med deg jeg! Hvorfor så travelt! :lol:

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolverin
    Jøsses.. Da sier dem 100% feil på hifi klubben.
    Da jeg fikk mine dali 8008 fikk jeg beskjed om å sette på lavt volum med en CD med lite "skarpe" lyder.
    Jeg ble annbefalt Human Touch med B.Springsteen.
    Innkjøring av høgtalereren skulle så slik å gå på lavt volum i ca 24 timer.
    Der etter skulle jeg skru opp til middels volum, og la det stå i ytterligere et døgn.
    Så først var det klart for å teste dem ut med litt mer rumlig og bass trykk, og jeg ble da annbefalt å bruke en CD som het ett eller annet slikt som bass beat eller noe sånt.
    Det ble et forferdelig bulder, og bassene gikk så dypt det gikk å få dem.
    Var mildt sagt utrivelig å være i rommet da.

Det jeg fikk beskjed om var at elementene måtte få "myknes" til før jeg dundret løs.
    Er dette helt feil?
    Omtrent samme beskjed fikk jeg også....Spillte nokså rolig til å begynne med.
    Men jeg har ikke lest i manualen til B&W om hva som står der.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald
    Omtrent samme beskjed fikk jeg også....Spillte nokså rolig til å begynne med.
    Men jeg har ikke lest i manualen til B&W om hva som står der.
    Jeg leste manualen til Dali, men sto ikke noe om det der det jeg klarte å se.
    Men når han typen sa som han gjorde, så protesterte jeg ikke.
    Ble lei Human Touch til slutt da...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. nye høgtalere til hjemme kino
    By D-rex in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 07-05-2005, 13:19
  2. Nye høgtalere i bildørene.
    By black_hawk in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 3
    Siste melding: 05-26-2005, 22:16
  3. Nye Seas
    By Snickers-is in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 0
    Siste melding: 01-20-2005, 16:17
  4. Spørsmål ang. CV's nye serie
    By ZprMario in forum Høyttalere
    Svar: 19
    Siste melding: 06-19-2004, 15:41
  5. Nye plasmamodeller - opp til 14 bits fargebeh.!
    By lygren in forum TV-apparater
    Svar: 19
    Siste melding: 06-01-2004, 15:38

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •