SA1750 i hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SA1750 i hjemmekino

Heisann..!!!

Var innom og Hi-Fi Centeret og hørte litt musikk i SA1750. Er dette en høyttaler som egner seg også for hjemmekino? Hva anbefales i såfall som senter og bakhøytaler?

- SoundStorm -

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 1750 som front i min "kino". Det fungerer meget bra, men du må ha en sub for å få skikkelig trykk. Som senter er 720 et minstekrav, men også denne er i minste laget, vurderer du å kjøpe den bør du lytte til den først.
    Som bakhøyttalere kan vel de fleste brukes, jeg bruker 1250. De er noe overdimensjonert, men de kan plukkes opp til en fornuftig pris brukte.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 1280 på min hjemmekino og b&w 601 bak. Akustikken i rommet mitt gjør at jeg slipper å bruke sub, hadde jo blitt bedre med sub selvfølgelig men naboene synes sikkert ikke det hadde blitt bedre :lol: Ta deg turen nedom centeret igjen og be dem sette opp ett SA sett og hør selv. Uansett så vil de ikke høres like ut hjemme hos deg pga akustikken i rommet ditt.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med mitt oppsett. 720AV i center og 510 bak på stativer.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg bruker 1280 på min hjemmekino og b&w 601 bak. Akustikken i rommet mitt gjør at jeg slipper å bruke sub
    Det er helt klart at alle har sine preferanser, men å si at SA duger til kino uten sub er på grensen til galskap, etter min mening. De spiller meget godt i stereo, men beveger du deg over 2 kanaler er sub viktigere enn center i et SA oppsett.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Det er helt klart at alle har sine preferanser, men å si at SA duger til kino uten sub er på grensen til galskap, etter min mening. De spiller meget godt i stereo, men beveger du deg over 2 kanaler er sub viktigere enn center i et SA oppsett.
    Sier jo ikke at han ikke trenger å kjøpe sub. Har alltid brukt sub på mine tidligere anlegg men jeg er fornøyd med sånn som lyden er nå på mitt 4.0 oppsett. 1280'ene går jo endel dypere i bassen enn 1750 da. Har målt de stabile ned til 31,5Hz. på papiret er det vel 35hz +/- 3db Så lyden er ganske fyldig og har mye trøkk faktisk (tro det eller ei). Klart jeg kunne godt ha tenkt meg 200 subben til sa, men jeg har naboer å tenke på dessverre, og så koster den 7k også. Må få bedre og større bilde først, det er prio nr1. Men klart, det er jo min mening om mitt annlegg og det er jo jeg som skal høre på det og være fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann..!!!

Har vært borte en stund fra forumet men takker for mange gode svar. Vil SA505 også kunne duge som bakhøyttalere i oppsettet? Har også fra tidligere en Mirage sub som jeg håper vil kunne brukes i surround oppsettet.

- SoundStorm -

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msvenn
    Heisann..!!!

Har vært borte en stund fra forumet men takker for mange gode svar. Vil SA505 også kunne duge som bakhøyttalere i oppsettet? Har også fra tidligere en Mirage sub som jeg håper vil kunne brukes i surround oppsettet.

- SoundStorm -
    Jeg bruker SA505 bak sammen med SA10 og SA520 front og senter. Det fungerer svært bra, men savner nok en sub for å få litt mere trykk i bunn på film

Lignende tråder

1. Endelig igang med ny hjemmekino!
    By dirtyboy in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 14
    Siste melding: 08-22-2009, 20:13
  2. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  3. Tekn.Data for en projektor er egnet til bruk i hjemmekino?
    By ask4me2 in forum Digitale projektorer
    Svar: 8
    Siste melding: 12-05-2004, 22:03
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •