Trykk, Bass og dB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trykk, Bass og dB

Jeg har nå funnet ut at jeg vil ha meg et separat Stereo anlegg. Bruker ikke mer enn 10 tusen. Har Patos surround, men det er kun til film kos. Er på utkikk etter det som har mest trykk, mest bass og spiller høyest!

Har sett på CV Clsc 215 og Klipsch RF35, jeg vil filtrere ut den beste av disse 2. Men om noen av dere vet om noe som oppfyller mine krav bedre så skrik ut

Mvh
    De La Patos

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jed ville nå heller spilt musikk på patosene og hjemmekino på de nevnte høytalerne!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt patosene frem til nå, er bare lei av den noe tammelyden i patos. De har alt trykket sitt på de lave frekvensene og mangler endel trykk på de høyere, meget irriterende. Så derfor er jeg i markede for noe eget til musikk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare si en ting først, CV og klipsch spiller helt annerledes enn Patos (som kan bli litt tamt ja). Klipsch RF-35 er en kjempe høyttaer, men for å få golyd i den må du ha en svært god forsterker, lyden i disse kan bli skikkelig møkk, men med elektronik med litt ala rør funker fint(Marantz PM-17 mk3 eller noe er en super kompanjong til rundt 10000kr). Lyden i CV er nok ikke i samme klasse, men det er en UTROLIG morrsom høyttaler, og ikke minst underholdende.
    Disse 2 merkene spiller de samme sjangerene så si like godt, ingen av de er noe tess på klassisk og jazz. Men på Pop, rock, rap og R&B er dette skikkelige nisje merker.
    Jeg ville nok heller sett på CV classic 12 eller 15. 215 krever EXTREMT "bra" forsterker(strømsterk og wattsterk = dyrt). classic 12 og 15 greier seg med mer moderate forsterkere. (classic 12 koser seg iallefall godt når du har f.eks NAD 372 på den, clsc 15 funker også fint på 1stk 372, men enda bedre med en NAD 272 i samme slengen.
    Joa, classic 215 er rimelig i pris, men forsterker til denne koster MYE mer enn til RF-35 og clsc 12/15.

Lykke til uansett.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å gi et lite eksempel. CV sin sub med 1 15" har en egen forsterker på 350watt RMS(som faktisk kan virke litt lite når man drar på helt villt ). Tenk hva du må ha på classic 215 da (hvor du har mer tap i kabel lengde og delefilter). Det er snakk om å sparke liv i 2 seigliva 15" pr høyttaler liksom.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av De La Patos
    Jeg har nå funnet ut at jeg vil ha meg et separat Stereo anlegg. Bruker ikke mer enn 10 tusen. Har Patos surround, men det er kun til film kos. Er på utkikk etter det som har mest trykk, mest bass og spiller høyest!

Har sett på CV Clsc 215 og Klipsch RF35, jeg vil filtrere ut den beste av disse 2. Men om noen av dere vet om noe som oppfyller mine krav bedre så skrik ut

Mvh
    De La Patos
    Cerwin-Vega er vel midt i blinken for deg da;-) Men som skorob sier, skal du ha clsc-215 så må du ha KRAFTIG(e) forsterker(e). Da kan det fort bli dyrt (hvis du ikke går for pa forsterker da).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Jeg har en kammerat som har Clsc 215 og de spillte meget bra med 2x225 carver watt. (pm 700) Den ampen koster ikke all verden, har selv eid et par Clsc 15. Var meget fornøyd med de lenge, til jeg hørte CV v15f på en 2x500watts gemsound PA5500.
    Hørte mine med Carver pm 700, men ble ikke veldig imponert. Koste hva det koste vil med amp, sitter med en yamaha rx-v2500 og kjøper et eller to effektrinn om nødvendig. (hadde ikke planer om å evt. dra 215 med bare yamaha'n)

Mvh
    De La Patos

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som holder meg igjen når det gjelder å kjøpe RF35 er at de sliter litt med dypbass, jeg hører endel på Hip hop, trance og country. Dypbass er ofte innen for disse sjangerene.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Patods vs Klipsh RF-35

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kan bare si en ting først, CV og klipsch spiller helt annerledes enn Patos (som kan bli litt tamt ja). Klipsch RF-35 er en kjempe høyttaer, men for å få golyd i den må du ha en svært god forsterker, lyden i disse kan bli skikkelig møkk, men med elektronik med litt ala rør funker fint(Marantz PM-17 mk3 eller noe er en super kompanjong til rundt 10000kr). Lyden i CV er nok ikke i samme klasse, men det er en UTROLIG morrsom høyttaler, og ikke minst underholdende.
    Disse 2 merkene spiller de samme sjangerene så si like godt, ingen av de er noe tess på klassisk og jazz. Men på Pop, rock, rap og R&B er dette skikkelige nisje merker.
    Jeg ville nok heller sett på CV classic 12 eller 15. 215 krever EXTREMT "bra" forsterker(strømsterk og wattsterk = dyrt). classic 12 og 15 greier seg med mer moderate forsterkere. (classic 12 koser seg iallefall godt når du har f.eks NAD 372 på den, clsc 15 funker også fint på 1stk 372, men enda bedre med en NAD 272 i samme slengen.
    Joa, classic 215 er rimelig i pris, men forsterker til denne koster MYE mer enn til RF-35 og clsc 12/15.

Lykke til uansett.
    Nå må du sjerpe dæ gutt, æ blir forbanna når du skriver att 402 er dårligere enn RF-35 valgetr mitt stod nettopp mellom disse to h.tallerne..jeg hadde begge parene hjemme og PATOS 402 er og blir en mye mere komplett høytaller..lyden er silke myk og med en bass som er stram og presis, samtidig som den går dypt ned..fan heller til Klipsh..dette er en fjortis høytaller med en db som ikke ligner grisen..sats på PATOS 402 og hør på meg..se om du kan få til og sende meg tlf nr så ringer jeg deg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri sagt at RF35 er bedre enn lyric 402.. Bare så det er klart. Det er trykket i klipsch jeg digger, syns det er helt rått! Jeg har planer om å kjøpe meg enten lyric 402 eller 502, kanke sitte med Basic serien til jeg blir grå vettu. Hadde ikke vært dumt å få en demo av disse i et bra rom.
    I skien har vi en strandberg butikk, de har så og si alt patos har kommet med i butikken klart for prøve lytt, men hele butikken er et stort rom formet som en ( L ) og dette ødlegger veldig når en stakker prøver å overbevise seg selv at det han lytter til er det han vil ha.

Mvh
    De La Patos

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du sjerpe dæ gutt, æ blir forbanna når du skriver att 402 er dårligere enn RF-35 valgetr mitt stod nettopp mellom disse to h.tallerne..jeg hadde begge parene hjemme og PATOS 402 er og blir en mye mere komplett høytaller..lyden er silke myk og med en bass som er stram og presis, samtidig som den går dypt ned..fan heller til Klipsh..dette er en fjortis høytaller med en db som ikke ligner grisen..sats på PATOS 402 og hør på meg

Visste ikke at det var du som avgjør hva som er bra og hva som er dårlig. Skal huske på dette til neste gang jeg skal ha noe nytt........
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trykk, Bass og dB

Tilbake til topic nå.
    Er Cv Clsc 215 bedre på alle 3 områder? Eller klarer klipcsh RF35 og hammle seg opp mot gigantene til cerwin vega?

Lignende tråder

1. Problemer med bass out, Yamaha RX-V450
    By BB in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 03-30-2005, 23:30
  2. Ulyd i høytalere ved dyp bass i dolby surround
    By rtn in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 02-24-2005, 17:48
  3. Svar: 6
    Siste melding: 01-31-2005, 13:26
  4. Bass management på dvd, merkelig?!?!