QLN 604MK2/Proson Reality 63MK2/SA1550

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile QLN 604MK2/Proson Reality 63MK2/SA1550

I dag har jeg vært å lyttet til disse høyttalerene. Tok med Proson fordi jeg lenge har vurdert disse til hjemmekino.

Alle ble hørt gjennom Hegel CD og Hegel forsterker. Usikker på modell.

Proson: Dette er en meget bra hjemmekinohøyttaler. MASSE trykk. MEN når det gjelder musikk er de langt fra like gode. Piano høres litt innestengt ut og mellomtone og diskant er ikke på langt nær så detaljert som på QLN og SA. Bassen derimot er kraftig og fyldig, men oppleves som litt buldrete på de dypeste tonene.. Mulig høyttaleren var litt stor for lytterommet.

QLN: Dette er en god høyttaler. Diskant og mellomtone kom svært godt frem og både gitar og piano låt veldig livaktig. Ikke den innestengte følelsen som med Proson. Bassen var også svært god. Den går dypt, men om jeg skal kritisere noe låt den en anelse "buldrete" på de dypeste tonene. Bassen er strammere enn Proson, men den mangler litt snert på de dypeste tonene.

SA1550: Denne overasket en del. Jeg forventet mye mindre bass pga størrelsen på elementene, men den basset faktisk meget bra. Den går ikke så dypt som Proson eller QLN, men den bassen som var der var stram og fin helt ned til der høyttaleren gir seg. Det er liten tvil om at den trenger hjelp av en sub i hjemmekino, men det samme mener jeg om Proson og QLN. Diskant og mellomtone var vel så detaljert og åpen som hos QLN. Både piano og gitar kom godt frem og trommeslagene var det snert i. Jeg innbiller meg at SA1550 har noe raskere høyttalerelementer enn de 2 andre jeg lyttet til.

Akkurat nå heller jeg til å kjøpe den System Audio-pakken på hificenter, men de som har sett litt til meg på forumet vet at jeg fort endrer mening. Prosessen er lærerik, og jeg har nok bestemt meg for at jeg er litt for glad i musikk til at jeg velger Proson.

Jeg skal nok også høre på JMLab Chorus 726, men på hifihuset hadde de sommerstengt gitt.

Vil gjerne ha kommentarer til det jeg har skrevet her. Høyttalere kan fort gi forskjellige inntrykk avhengig av hvor en hører dem, så erfaringer mottas med takk.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Meget bra. Som så ofte før handler det om kvalitet, ikke kvantitet, og jeg er glad for din fremstilling av SystemAudio, kanskje nå langt om lenge kan noen av mytene avlives om at de ikke kan spille bass ! Nydelige høyttalere SystemAudio.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om Yamaha RX-V1500 fungerer bra til SA? Mener å ha hørt at Yamaha skal være bra match med JMLab.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har yamaha/jmlab kombinasjon, noe som virker utmerket. Jeg er dog i et litt lavere prissegment, men dog.

Lignende tråder

1. Proson Reality 69 & sub!
    By cayin in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 03-29-2005, 10:11
  2. hvilken sub passer best til "proson reality mk2"?
    By oer-joe in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 03-02-2004, 13:58
  3. Proson reality vs. Cerwin Vega V-15F
    By martin in forum Høyttalere
    Svar: 22
    Siste melding: 01-13-2004, 16:01

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg