CV E712 vs CV CLSC12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV E712 vs CV CLSC12

Hei,

Jeg hadde planer om å kjøpe CLSC 12, men etter å ha sendt mail til HiFi-klubben Bodø fikk jeg anbefalt E712, som nå bare koster ca 3000,- og ordinær prise er rundt 6000,-. Og lurer på om dere har noen erfaringer med disse to og hvem som ville vært best til Musikk og film, det blir vel sånn nogenlunde likt mellom musikk og film så det er ikke noe å henge seg opp i.

Men viss jeg goer E712 vil jeg da også nesten med engang ha råd til effektrinn siden jeg har gått til innkjøp av Denon AVR2105.

Håper på retledende innspill siden jeg skal bestille på Mandag.

Mvh

Dag-

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag-
    Hei,

Jeg hadde planer om å kjøpe CLSC 12, men etter å ha sendt mail til HiFi-klubben Bodø fikk jeg anbefalt E712, som nå bare koster ca 3000,- og ordinær prise er rundt 6000,-. Og lurer på om dere har noen erfaringer med disse to og hvem som ville vært best til Musikk og film, det blir vel sånn nogenlunde likt mellom musikk og film så det er ikke noe å henge seg opp i.

Men viss jeg goer E712 vil jeg da også nesten med engang ha råd til effektrinn siden jeg har gått til innkjøp av Denon AVR2105.

Håper på retledende innspill siden jeg skal bestille på Mandag.

Mvh

Dag A. Kristiansen
    Kan absolutt anbefale deg E712, og synes selv denne gjengir musikk på en ganske god måte i forhold til CLSC12. Cerwin Vega er nå en gang Cerwin Vega, men E712 var overraskende gode i forhold til de andre CV jeg har hørt.
    Knalltøffe til Rock, og film!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss det så er så er valget her og nå avgjort, det blir E712.

Men det som er så dumt er at jeg ikke har penger til hele surroundsystem til E-Serien og HiFi-Klubben har bare inne på kampanje så der ligger vel problemet. Får de heller høre med dem om dem kan ta inn viss det blir aktuelt.

Takker for svar.

/Dag-

Newcomer Per Jarle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke muligheter for å høre på begge høyttalerre på Hi-Fi Klubben?

Personlig syns jeg Classic serien til CV er bra. Har ikke hørt E-712, har bare hørt gamle E-312. Synest i alle fall Classic (clsc-12) spiller bedre enn E-312.

Vet noen forskjellen på E-312 og E-712?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellomtonene og diskantene er ikke like tror jeg. E-700 serien har vel bedre oppbygde elementer. E-300 har bare en bassport bak i stede for 2 som E-700 har. (gjelder ihvertfall på E-315.)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss CV E-312 og 712 har lik mellomtone og diskant, så burde clsc-12 spille bedre enn E-712 etter min mening. Testet nettopp en kompis sine E-312 mot mine Clsc-10 og jeg synest mellomtone og diskanten var der jeg merket stor forskjell.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Mellomtonene og diskantene er ikke like tror jeg. E-700 serien har vel bedre oppbygde elementer. E-300 har bare en bassport bak i stede for 2 som E-700 har. (gjelder ihvertfall på E-315.)
    Leste feil her jeg: trodde CV Gunnar mente det var like elementer i E-312 som i E-712......Du skrev jo at det var forbedra elementer på E-712...sorry

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har for tiden ikke inne clsc12, men ett enda bedre alternativ vil være
    CW E712, dette er en høyttaler fra en eldre serie Cerwin.

E712 spiller like høyt, men er litt rundere i lyden, litt varmere.

Det var det jeg fikk i svar hos HiFi Klubben om E-serien i forhold til CLSC. Mer vet jeg ikke:P

Men jeg får ikke dratt til Bodø for å få testet diss opp mot hverandre iogmed at de ikke har noen av dem på lager - men skal til Oslo i nærmeste framtid, da holder jeg hus 2km fra Marcus Thranes gate butikken - får se hva jeg finner ut da.

/Dag-

EDIT:

Hvis du setter disse på avr2105 og skrur opp volumet kan du risikere å sprenge
    en utgang på forsterkeren....

Dette fikk jeg også opplyst fra HFK Bodø og lurer på hva jeg skal gjøre med det, om det finnes noen Reciver som kan erstatte den som klarer det, og som appåtil ligger i samme prisklasse.

Lignende tråder

1. nad c372 +cv e712 eller cv e715??
    By ida in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 06-06-2005, 02:12
  2. Hvordan forstærker til CV CLSC12 ? ?
    By Big-Boy in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 03-15-2005, 18:40

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder