Neimen har du sett... :D (sprengt diskant på RF-7) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har denne i HD (720p). Dersom du gir meg en indikasjon på akkurat hvor i filmen du opplever dette, gjerne et par steder, kan jeg sjekke opp om lydsporet er like ille hos meg.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ok, hvordan kan dette slå ut i dvd spilleren da? Kan det hjelpe å sette betongheller under suben?
    Jeg vet ikke. Jeg tviler egentlig på at det er DVD-spilleren. Poenget mitt er bare at at dette er de eneste feilkildene (+kabler) du har igjen siden du hadde samme lyd på annen forsterker og høytalere. Personlig tror jeg at det er en feil på lydsporet på DVD'en...

Jeg ville gjort som nevnt ove; altså få tak i en lik DVD og se om samme feil skjer da også... Da er det i hvert fall liten tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg vet ikke. Jeg tviler egentlig på at det er DVD-spilleren. Poenget mitt er bare at at dette er de eneste feilkildene (+kabler) du har igjen siden du hadde samme lyd på annen forsterker og høytalere. Personlig tror jeg at det er en feil på lydsporet på DVD'en...

Jeg ville gjort som nevnt ove; altså få tak i en lik DVD og se om samme feil skjer da også... Da er det i hvert fall liten tvil.
    jeg går for kablene... hvis du har lakrissnøre er det nesten garantert!!!! gjorde en kabeltest for et par-tre uker siden, da spilte jeg VELDIG høyt og fikk ulyder i den venstre ht, men med en gang jeg skiftet, forsvant dette, og jeg kunne spille enda høyere... det var fra lakrissnøre til nordost...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lakrissnøre for svarte? det er jo ht kabler som har en listepris på 7-8000kr! Kaller dere det lakrisnøre? De er jo laget for å levere store mengder med strøm! ??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her vi kommer til poenget jeg ikke skjønner noe....

Hvorfor betale tusenvis av kroner på kabler? For hvis du har kabler som er 10mm2 da :P Også skrur du ut delefilteret eller noe på høyttaleren. Der er kabler plutserlig 1,5mm2.....Da kræsjer det jo bare uansett?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ikke litt tull engang. Vi skrudde ut delefilteret hin dagen for å sjekke om det var noe løst der. Og gud hjelpe meg for noen overføringer det var fra terminalene til delefilteret. Kablene er god dimm på, men selve overgangen fra terminalene til d.filt. var tragisk! Disse skal liksom tåle mye strøm, men fy flate, aldri i livet om det kommer nok strøm gjennom der. Det var bortkastede penger i kabler og forsterkeri. Hva fa... skal jeg med en 1090 når ikke 1/3 kommer gjennom til elementene. Den "overgangen" var helt tragisk, tynn spinkel og liten. Går ikke mye strøm gjennom den!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke nødvendig med så veldig tykke overganger for at strømmen skal komme frem, men de bør tåle en del varme, for å si det slik.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart hvordan noen alltid får til ting her.

Jeg har selv kjørt EP I grisehøyt på mitt RF-3 oppsett, og det var så høyt at huseieren stod å brøla i gangen at han hørte dette nede på ett torv som er vel ca 50 meter herfra.

Klarte til og med å blåse sikringene i suben 1 gang når jeg testa siste James Bond låta direkte fra DVD n med Madonna. Låta suger raspe baller men er rå produksjon. Hverken front, senter, bakhøyttaler eller forsterker slet med dette, og her snakker vi høyttalere som mildt sagt blir pinglete sammenlignet med RF-7.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

men det skal sies at jeg er ganske unik på det punktet, og lydtrykket blir mindre jo større rommet er. Jeg har klart å få to naboer som bor iallfall 100-200m vekke fra meg til å tro at det var tordenvær eller jordskjælv. En nabo som bor 10-20m fra meg sa han kunne høre nøyaktig hva sangeren (Keane) sang nr jeg spilte den på full guffe hin dagen. Jeg ble imponert selv hehe. Høyttalerne er ikke sprengt, det er heller ikke delefilteret. Det så helt fint ut og det var ikke noe smell. Elementene var også i orden etter coil test. Spørsmålet er hva det er. Om det er dvd spilleren som står rett ved siden av dd18 eller om det er lydsporet. Fikk også pj'en til å fullstendig gå ut av posisjon i samme slengen... Må nesten flire litt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det jeg fant ut derimot, var at de spadene som liksom skulle være kontaktpunkt ikke satt så veldig bra. Og overgangen fra ht terminalene til delefilteret var meget spinkel. dette var veldig dårlig fra klipsch sin side. Heldigvis kan terminaler og internkabling og spoler på d.filteret byttes..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. altså, du får ikke noe bedre eller dårligere lyd ut av høyttaleren selv om du vet at de spadene er for små (i dine øyne). Testa du mye før du kjøpte ?! . Virker ut som at du ikke syns klipsch spiller noe spess høyt pga spadene, tror nok klipsch har valgt de etter omhu, er ikke bare dimisjonen som teller, materiallet er også en viktig faktor.

Men at mange produsenter "sløyfer" gode kontakter og internkabling er jo ingen hemlighet, men syns lytteren at det låter rått og flott, så har jo det 0 og si.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

;)

ikke misforstå. jeg er veldig i glad i høyttalerne og liker dem veldig godt. fant bare en del forbedringpotensiale. ringte audiocompaniet og de hadde masse oppgraderingsforslag jeg kunne gjøre, og er litt giret på å gjre det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KONGE . Stå på!