Neimen har du sett... :D (sprengt diskant på RF-7) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg ville være forsiktig med å trykke membranen inn hvis man ikke har prøvd dette før ! Og hvorfor gjorde DU denne "skrapetest" Chriz ?
    Forresten trodde jeg vi talte om et diskantelemen der kanskje er sprengt, ikke basser.

Jeg ville bare sjekke etter jeg

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde et tilsvarende problem med en av mine klipsch RS 35 der det knitra ved høyere volum, trodde en stund det var noe spreng, men det viste seg at det var dårlig kontakt bak på venstre terminal der spaden går inn..

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ikke presse, men man beveger elementet som om det skulle komme musikk ut av det (membranenes vaturlige bevegelse). Du har nok ikke sprengt de, som du sier så er det bare i et spesielt modus de ikke spiller bra. Du har en feil i et eller annet oppsett. Hvilken type surruond modus/program kjører du ? Dolby Digital, DTS osv? Spess på de filmene som "bugger".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg får sjekke det en dag vi er to stykker, nå i helgen..... På star wars er det Dolby Digital. På DTS har jeg ikke hørt noe slikt, og foreløpig har jeg bare hørt det på star wars sine scener. Men det er rart at dette har skjedd med både Alpha 50 og RF-7? Uansett, jeg kjøper nye RF-7 og kjører to RF-7 bak og to foran. Med tiden en ekstra sub....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kjøpe 2 RF7 til?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok. Du får vertfall godt utstyr

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm... nå er jo denne Star Wars-filmen ganske spesiell når det gjelder lydnivå og frekvensutslag da.

Det var denne filmen jeg tok sikringen på min sub, hvilket er den eneste gangen den har gått. Min totaloppfatniong er at det er en unormal lydbalanse i denne filmen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Howdy folks!

Jeg tror jeg har klart det utrolige, nemlig å sprenge enten delefilteret eller diskant på RF-7. Hvem hadde vel trodd det? Jeg kan egentlig ikke annet enn å se litt humoristisk på det....

Det skjedde etter innledningssekvense på ep II med det romskipet som kommer flyvende mot kloden der etter to jagere.... hadde på vol 78-80 husker ikke helt, men idet skipet kom inn, så ble det KNITRE KNITRE KLAKK KLAKK! Satan hvor var mute knappen???? :O

Jeg har en mistanke om at det er delefilteret, men det kan jo også være elementene som røk :S BLir dyr affære dette....

Noen som har formening om dette?

Mvh
    tror rett og slett at det er kontaktene baki som har løsnet litt.. det skjer ved høy db.det samme skjedde med mine ht, fikk de bare loddet bedre. og tror jeg rett, så har du ikke spilt lavt med de heller.. bare gå til butikken, de fikser det!!!!! (ihvertfall få sjekket det)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville ikke den knitringen vært tilstede hele tiden hvis kontaktene var løse?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville den. Dessuten ville du ikke hørt samme feilen på dine andre høytalere. Det er vel liten tvil om at feilen ligger i DVD'en eller lydsporet (eller lignende).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

sant så sant.. men med meg var det sånn at bassen forsvant, men innimellom kom den tilbake... hmmm.....ingen knitring.... men er kablene mellom forsterker og dvd skikkelig i? det kan komme knitring ved kontakt"feil"... mange fasiter på ditt problem..... kan jo dvd'en som rett og slett ikke takler "presset"?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de er mer eller mindre helt av vil det være konstant. Hvis det er dårlig kontakt kan det komme og gå, da typisk når det er mest vibrasjoner.

Hadde sjekket loddingene var jeg deg ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok. Siden de spiller musikk knallhøyt uten problemer og det er foreløpig kun på film så må det jo nesten være noe kontakter som vibrerer. Jeg og min bror skal gå over alle loddinger og kabler idag..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dypbassen som film krever, forårsaker større vibrasjoner enn typisk musikk vil gjøre. Hvis du har en eller flere dårlig loddinger, vil dette vise seg best ved store membranvandringer. Det er nok ikke sprengt.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes mer dette høres ut som om problemet ligger andre plasser enn i dårlige kontakter i diskant elementene eller delefilteret. Ville mistenke at det er noe i elektronikk kjeden, som klipper på disse kraftige lydutladningene, eller kanskje dvd spilleren får problemer med vibrasjoner og avlesning osv. Digitale kretsløp som kjøres for hardt eller over evne, har en heller ufin måte å si i fra på, for å si det sånn.

En annen mulighet er om det ligger noen kontaktflater som kortsluttes og kommer sammen når det tilføres høye strømstyrker eller vibrasjonene blir store, men at du har opplevd de samme problemene med andre høytalere tidligere, får meg til å mistenke andre problemer i anlegget, og frikjenne høytalerene som skyld i denne lydklippingen eller høye forvrengningen.

Min erfaring med dårlig kontakter og dårlige loddinger osv, gjør seg oftest mer gjeldende ved lave volumer når volt spenningene som gjør seg er lave eller i oppvarming/nedkjølings perioder av komponentene, hvor man har termiske lengde forandringer osv. som kan påvirke dårlige loddede kontaktflater.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Med de andre høyttalerne, Alpha 50, var det koblet til kun Yamaha RXV-1400 og den største yamaha suben, YST-SW1500 i tillegg til senter og bakht self. Men det var samme dvd spiller (Denon dvd 2900).Kan det ha noe med denne å gjøre? Hadde akkurat samme klipping på alphaene som rf-7 bare med 1400 rds.......

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkel feilsøking tilsier da at det enten er DVD-spilleren sin feil eller lydsporet på filmen. Det kan nesten ikke være noe annet!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvordan kan dette slå ut i dvd spilleren da? Kan det hjelpe å sette betongheller under suben?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei filmen i en annen utgave, enn den du selv har. Samme feilen så er det filmen som er sånn.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjelp: sprengt diskant på en jbl
    By dea2k in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 01-11-2005, 20:05
  2. sprengt diskant?
    By outshined in forum Høyttalere
    Svar: 13
    Siste melding: 10-12-2004, 14:59

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg