Trenger tips til nye høyttalere!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer Per Jarle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til nye høyttalere!!

Har en harman/kardon hk 675 forsterker og trenger høyttalere som spiller bra til metalmusikk (som f. eks. Megadeth:twisted: , Black Sabbarth, SOAD, etc...etc...)

Har B & W 603 S2 nå, men synes disse blir for tamme i bassen til denne typen musikk......

Noen som har hk 675 med høytalere som de vet fungerer bra til metal?

Kom med tips!

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan prisklasse er det du ser etter?

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips til valg av høytallere

Sitat Opprinnelig postet av Per Jarle
    Har en harman/kardon hk 675 forsterker og trenger høyttalere som spiller bra til metalmusikk (som f. eks. Megadeth:twisted: , Black Sabbarth, SOAD, etc...etc...)

Har B & W 603 S2 nå, men synes disse blir for tamme i bassen til denne typen musikk......

Noen som har hk 675 med høytalere som de vet fungerer bra til metal?

Kom med tips!
    God kveld..
    Ta og ring Roar moen på Patos og få tilbud på 402..kan fortelle så mye att di spiller ræva av Jm-lab sine836 eller ka di nå heter, meine di kosta en 18-19 lapper nye.. mot 12000,-kr for Patos og liker du bass og syl klar og skarp diskant og ett meget bra lyd bilde så er 402 meget-meget gode..jeg regner med att jm-lab har sin klang slik jeg har hørt på minst 6-7par og jeg med flere i miljøet har ikke noen verdens ting til over for en slik høytaller..402 gjengir dybass med overlegenhet, transitter sitter som ett skudd, du vil garantert tro att denne høytalleren koster minst det dobbelte, men den krever sin elektronikk, du får lyd i 402 etter hva du gir di til kvelds.ja du avgjør, men en lytte test er ikke dumt..spill Eminem på dem så skjønner du, jeg har testa med Mozart litt og her kommer alt fram i lyd bildet..kanskje The Race me Yello og for den del hele plata får deg til og himmle me auan..

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Wolfer!

Og du har samenlikna Patos Lyric 402 og JMlab 826s?

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Kjære Wolfer!

Og du har samenlikna Patos Lyric 402 og JMlab 826s?
    Ja jeg tror det er 826s, kan beskrive høytalleren for deg..den har en liten skrå øverst, diskanten er det en bøyle over, en stk bass, tror det er en 8tommer, 2 stk mellomtoner, dobble terminaler, elementene er sort og grå aktig, ja det er bedre lyd i mitt oppsett, det er ikke jeg som sier det, men erfarne ører som har vært hoss oss begge, en annen ting er att i oppsettet med Jm-lab ble det brukt en sub..me 350w forsterker..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikkje 826s du beskriver der da men. Eg hadde ikkje vert i tvil om kva eg skulle ha valget mellom 402 og 826s.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta og hør på begge settene, kan si så mye att diskanten på 402 er helt overlegen, fin stramm bass, meget god mellomtone og ett fint frekvens området, la meg si det slik att jeg savner ikke sub og ikke savner jeg Klipsh Sp1 eller RF-35..og di spiller høyt nok i massevis.89db er bare indisier..di spiller høyere, men det som er det pene me di er jo den silkemyke og behagelige lyden..jeg hadde en musikk elsker her på lytte runde og han var imponert over 402, han har selv annleg til over 200000,-kr han vurderte 402 som ett godt alternativ..vi hørte på jm.labene som jeg snakka om..me bare 1 times mellomrom og han var ikke i tvil, 402 er bedre..med samme plata som referanse..yello ble brukt her..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd er relativt, bra lyd også. En ht er ikke nødvendigvis bedre en en annen, det kommer an på hva slags lyd du liker. Jeg har jmlab og synes det er topp, du må nesten bare ta en runde og høre. Men til metal er vel kanskje en Cerwin Vega å anbefale, eller?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg HAR høyrt begge høgtalarane. Og min favoritt av dei 2 er 826s. Men smaken er delt i verden. 826s kan du få til å samspele med det meste, + at det låter knall bra. 402 er vansklegare å finne match til. Men den spelar bra den og.

Men til til trådstartar: Om du får kjangs til å høyre på Cobalt serien, så gjer det.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg HAR høyrt begge høgtalarane. Og min favoritt av dei 2 er 826s. Men smaken er delt i verden. 826s kan du få til å samspele med det meste, + at det låter knall bra. 402 er vansklegare å finne match til. Men den spelar bra den og.

Men til til trådstartar: Om du får kjangs til å høyre på Cobalt serien, så gjer det.
    Hei, jeg har hørt begge settene..men smaken er som baken..

Newcomer Per Jarle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Valget ble clsc-10! Konge høyttaler til metal musikk!!!!!!!!! Sammen med harman kardon HK675 rocker det som bar juling nå!!!!!!!!!

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    Hei, jeg har hørt begge settene..men smaken er som baken..
    Enda beskrivelsen din av Jmlabene ikke kan være 826s?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Jarle
    Valget ble clsc-10! Konge høyttaler til metal musikk!!!!!!!!! Sammen med harman kardon HK675 rocker det som bar juling nå!!!!!!!!!
    her er jeg enig som bare **** :P selv om jeg kjører en nad 319 istedet for en harman kardon hk675

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikkje 826s du beskriver der da men. Eg hadde ikkje vert i tvil om kva eg skulle ha valget mellom 402 og 826s.
    God morgen kompis..ja nå får du vel stå pels regner jeg med..serien vi testa opp mot er Electra serien til Jm-lab..du kan si hva du vil, men Patos 402 spiller mye bedre enn di vi testa opp mot forsto det slik att di kosta godt over 20000,-kr..DU kan jo ikke komme og si hva vi hørte i begge oppsettene!!greit nok det var i 2 forskjellige stuer vi testa i da:wink: denne karen bruker Roxan for og etterforsterkere(intigrert) meridian cd spiller..og meget dyre kabler..trasparant adio..eller ka di nå kallest..bi amper også..si hva du vil..men noen liker mora og noen liker datra..hehe..ikke noe og bli sur for det da..

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann..jeg har hørt på di i sommer, faktiskt i Bodø..nopp..di imponerte ikke stort..hørte en masse alt fra 816 og oppover..så min konklusjon er Jm-lab imponerer ikke mye..bortsett fra prisen da jeg lurer jo litt på hvorfor "nesten" alle som har Jm-lab kjøper seg sub for og supplere for lyden da:roll: merk "nesten" jeg føler ikke behov for sub..enda da..har hørt minst 10 sett av dem..alt fra noen av di første som kom..til dagens..greit nok..kanskje Eutopia e bra da.......)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Om dine 402 er så jevla bra som du vil ha dei til Wolfer, så vil eg ha meg ein lyttet tur av deg. Dine må vera særegne.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    God morgen kompis..ja nå får du vel stå pels regner jeg med..serien vi testa opp mot er Electra serien til Jm-lab..du kan si hva du vil, men Patos 402 spiller mye bedre enn di vi testa opp mot forsto det slik att di kosta godt over 20000,-kr..DU kan jo ikke komme og si hva vi hørte i begge oppsettene!!greit nok det var i 2 forskjellige stuer vi testa i da:wink: denne karen bruker Roxan for og etterforsterkere(intigrert) meridian cd spiller..og meget dyre kabler..trasparant adio..eller ka di nå kallest..bi amper også..si hva du vil..men noen liker mora og noen liker datra..hehe..ikke noe og bli sur for det da..
    Og når du pratar om Electra serien, så er den utruleg vanskleg å finne match til. Kravstor HT rett og slett. Da låter den Bånn med feil elektronikk.

Eg har "stor" Patos sjølv, og eg veit kva Patos står for. Sjølv om det er norsk produsert, så er det ikkje verdens beste ht for det da. Til og med BEL prosjektet på forumet imponerte meg meir en 402. Størrelsen tatt i betraktning.

Ha ein fortsatt fin dag.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prater ikke wolf duden om mk2?

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja bare kom dem som vil og lytte, ja jeg skryter av 402 mk 2, det er meget god lyd av dem, og det er ikke vanskelig og finne en fin match til dem, enenste er att forsterkerene\e er strømsterke....gaY

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eventyrar det e det du e og BLIR,,

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. trenger hjelp til og velge høyttalere!
    By rampi in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 05-19-2005, 17:30
  2. Effektforsterker + Høyttalere trenger råd!
    By Morten A in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 12
    Siste melding: 04-30-2005, 13:36
  3. Er på jakt etter studio-PC! Trenger tips!
    By Sorg83 in forum Generell HTPC
    Svar: 4
    Siste melding: 08-25-2004, 20:44
  4. Trenger tips, skal oppgradere
    By skfigved in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 5
    Siste melding: 07-28-2004, 16:11
  5. Førstegangskjøper, trenger råd og tips.
    By Messel in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 9
    Siste melding: 05-27-2004, 23:07

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •