Cerwin Vega Senterhøyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega Senterhøyttaler

Hei,

Jeg har forstått det sånn at det er mest gunstig å bruke en senterhøyttaler av samme merke og t.o.m. samme modell som fronthøyttalerne. Jeg har Cerwin Vega Al-750, som jeg har tenkt å bruke som fronthøyttalere til mitt hjemmekinoanlegg. Sliter imidlertid litt med å finne en senterhøyttaler som passer. Noen som kan hjelpe?

Takk!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Cerwin Vega Senterhøyttaler

Sitat Opprinnelig postet av martlo
    Hei,
    Jeg har forstått det sånn at det er mest gunstig å bruke en senterhøyttaler av samme merke og t.o.m. samme modell som fronthøyttalerne. Jeg har Cerwin Vega Al-750, som jeg har tenkt å bruke som fronthøyttalere til mitt hjemmekinoanlegg. Sliter imidlertid litt med å finne en senterhøyttaler som passer. Noen som kan hjelpe?
    Takk!
    Som de skriver på Cerwin Vega's hjemmesider:
    The AL-750 and AL-1000 are the ultimate Cerwin-Vega loudspeakers. One part heavy metal, one part heavy artillery. Up to 1,000 watts of pure audio testosterone.
    Med andre ord er det ikke akkurat findetaljering av mellomtone, lineær frekvensgang etc. som står i fokus med disse produktene. Derfor tror jeg ikke matchen blir SÅ viktig i dette tilfellet.

AL-750 er jo en utgått modell, men det nærmeste jeg kommer i eksisterende Cerwin Vega-serier er vel E-76C. Den har samme dimensjon på mellomtoneelementet (6 1/2 tomme). Skal du mate senterhøyttaleren med like kraftige forsterkere som AL-750 kan tåle, er det egentlig bare ett alternativ: Få tak i en AL-750 til, og bruk den som senterhøyttaler (du bør vel ikke ha en CRT-tv da...). Det er faktisk svært få som faktisk tenker over muligheten å ha identiske høyttalere i alle kanaler (unntatt subben). Men det er faktisk den mest perfekte form for voice-matching!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •