CV VF-15 vs. CV CLSC 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV VF-15 vs. CV CLSC 15

Skal kjøpe meg nye høytalere, har så og si bestemt meg for CV VF-15, noen som har erfaringer med disse?

Samtidig har jeg lurt litt på CLSC 12 (Koster det samme som VF-15) CLSC 15 blir litt for dyrt for meg, men om de er mye bedre enn VF-15 så kan jeg selvfølgelig velge de.

Noen anbefalinger/erfaringer?

Hvor lenge skal disse evnt. spilles inn?

PS. Skal drives av en Carver Xi850 http://www.carverpro.com/xiampmodels.html

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dra på nærmeste hifi-klubb butikk å hør du.. jeg liker lyden i clsc bedre enn lyden i v-serien ivertfall.. mine clsc10 spiller ekstremt mye bedre enn v-10f

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt v15f selv og de er konge med mye power syk dypbass og plenty med volum og trøkk eneste jeg kan klage på med de er att de flytter seg når man drar på

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar, da blir det VF15 på meg

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Takker for gode svar, da blir det VF15 på meg
    med den forsterkeren ville jeg gått for V-12 istede. Med 200 watt får du ikke nok til å drive de høyttalerne bra nok. Eller gå for en større forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Carver

Selv om mange skryter av Carver er jeg litt negativ til disse, det er jo noe av det rimligere pa merket. Dette er jo for slapt til at noen jeg vet om bruker dette i pa verden. Og det låter jo heller ikke så fantastisk. Da synes jeg f.eks PLX eller RMX serien til QSC eller K serien til Crown er helt overlegne.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her tror jeg du ikke vet helt hva du snakker om la2ona. Carver er absolutt ikke no billig merke og har bedre forsterkere enn qsc. det har jeg teste godt for jeg har att flere modeller av begge merker. når det gjelder den xi850 så kan du glemme de 200w. skal love deg den leverer mye bedre enn det. Jeg har drevet B-52 PA215 med den og de er TUNGE å drive. det går som ingen ting. Det kan jeg bevise uten prob. har fått mange til å sperre opp øya med den lille ampen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Carver

Hvorfor er det da ingen i den ordentlig pa bransjen som bruker Carver da? Er jo bare hobby pa firmaer som til nød bruker det..

Newcomer Per Jarle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp CLSC 12" i steden for VF-15". CLSC spiller mye bedre! VF-15 spiller helt dritt for å si det rett ut, kasseressonans til tusen!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av la2ona
    Hvorfor er det da ingen i den ordentlig pa bransjen som bruker Carver da? Er jo bare hobby pa firmaer som til nød bruker det..

jaja, godt du vet hva du snakker om. gidder ikke å diskutere det med deg uansett pga sky lappene dine. kanskje skrive no annet enn bare reklame her på forumet? en av administratorene burde vel titte på dette. vet nok hvem du er og har kranglet med mange lignende mennesker og hittil har ingen kommet så veldig langt inn på meg med det og ingen har klart å sverte meg heller. det har som oftest slått andre veien. koselig å se at du gidder å registere deg her bare for å svare på mine inlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Carver

Ikke meningen å sverte noen, men utifra det jeg har lest rundt om kring her på forumet virker det som flere mener at carver er bedre enn alt annet av pa forsterkere uansett pris. noe jeg er uenig i. Kunne vært interresant med en demo av xi serien, den har jeg verken hørt eller hatt service på. Mulig den er bedre enn foregående serier også. Synes ikke at jeg reklamerer noe til min fordel egentlig, firmaet jeg jobber i er hverken importør av qsc eller crown, så sånn sett reklamerer kanskje du mer... Jeg er som deg, lydtekniker av yrke, i tilegg til serviceelektroniker så fritid er ett fremmed ord. Registrerte meg her nå som jeg har tatt ut litt ferie og slenger meg med på diskusjoner som engasjerer.Er ikke ute etter å skaffe uvenner, bare lufte litt rundt pa temaet. Håper du ikke har tatt dette ille opp eller personlig, det var ikke hensikten.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Jarle
    Kjøp CLSC 12" i steden for VF-15". CLSC spiller mye bedre! VF-15 spiller helt dritt for å si det rett ut, kasseressonans til tusen!
    Virker ikke som denne karen vet hva han snakker om, så dette inlegget hadde ikke jeg hørt på! V15 spiller faktisk veldig bra med riktig utstyr.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er kanskje ett av de beste tipsene hittil : Ta med deg forsterkern, dra til nærmeste hifi klubben butikk, be dem koble den opp (husk å ta med de kabla du fikk med) på begge høyttalerne og LYTT! Også kjøper du bare det parret du synes låt best. Er ikke vanskeligere enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enkelt og greit

Enig med AndersLie...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer jeg noengang til å ha eget hjemmekinorom, så blir det garantert CV! V serien er jo også kjempe fint priset. V serien er også litt mer lettdreven enn Classic, classic låter nok finere totalt sett, men til film driter jeg i det .

Uansett vil trådstarter få et flott anlegg med mye lyd (husk å ha med hifiklubbens forsikring!).

Og et tips, ikke spar på krkr når det gjelder forsterkeri. CV låter ganske fint faktisk om du finner gode nok forsterkere til de. På CV V10/classic 10 låter f.eks Denon PMA-1500mk2 rimelig digg. Ellers finnes det mye anna ute der...
    Mine AL1000mk2 skifta totalt på lydsiden når NAD S200 kom i hus, utrolig bra kombinasjon. Men S200 får nok ikke tatt det værste ut av AL1000 (4 ohm ligger den på 350watt ca.. RMS), men er utrolig bra kvalitet på det som kommer ut.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt alle de CV-modellene som selges i dag, og pr. dags dato, er det helt klart Classic som er et hestehode foran.
    De spiller mye renere, og er mye bedre egnet til både hjemmekino og stereo enn sine billigere brødre.
    Skal du ha DB for en billlig penge, derimot, vil jeg anbefale VF-serien.
    Det kommer an på dine krav, selvfølgelig.
    En god forsterker er et must, uansett hvilken av modellene du kjøper.

Newcomer Per Jarle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VF serien til CV er møkk, end of story, trenger ikke akkurat være rakettforsker for å høre det!
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Virker ikke som denne karen vet hva han snakker om, så dette inlegget hadde ikke jeg hørt på! V15 spiller faktisk veldig bra med riktig utstyr.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VF serien til CV er møkk, end of story, trenger ikke akkurat være rakettforsker for å høre det!
    VF serien er ikke møkk!
    Hadde vært fint å slippe slike uttalelser.
    Alle høyttalermerker-og serier fyller visse behov.
    Det faktum at disse høyttalerne ikke passer deg, er ikke et barometer på at de er dritt. De spiller faktisk ikke så verst til å koste det de gjør. De har en dynamikk som man ikke finner i mange andre høyttalere i denne prisklassen.
    Og når vi snakker om CV, kan vel hverken classic eller VF kalles hifi, og vi snakker da om et nisjeprodukt. De er lagd for å spille høyt, og det klarer begge serier.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du har så god hørsel da. Jeg er ikke noen rakettforsker og jeg kan fortsatt høre at det ikke er møkk. <Du kan umulig ha testet dette skikkelig! End of story? Hvis jeg vil kan jeg svare, må ikke tro at du er en ekspert heller!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for meget gode svar kloke forummedlemmer!

Ble meget forvirret over om VF15 var noe å satse på, menmen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •