Hvilken fortserker til Infinity Kappa?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken fortserker til Infinity Kappa?

Hei på Dere

Jeg har kappa 600 i front og kappa senter(skal kjøpe kappa surround og kanskje kappa sub). Jeg kjører høytalerne på en Sony STR VA-555ES, (rival til HK 7500 og Denon 3802(3), og for og være helt ærlig , så synes jeg noe mangler på 2 kanals stereo.

Etter å ha drevet noe reasearch har jeg kommet til at kanskje Sonyen min ikke klarer å machte kappanene.

Har snakket med HIFI Klubben (Centret) og de har rådet meg å koble til en effektforsterker(2 kanal) til Sonyen, med priser fra 15000+. alternativet er å oppgradere til til en flagship receiver ala Pioneer AX10 eller den største Denon eller HK.

Håper på feedback fra dere

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si, men det stemmer at receiverene i mellom klassen ikke gir den kvaliteten i stereo som mange ofte ønsker.

Løsningen kan være flaggskipene eller komponent løsning da med separat prosessor og effektforsterkere. AX10 kan være et valg, om jeg ikke husker feil var Denons litt bedre på stereo, men Pioneeren vant pga. utstyr, oppsett, MACC. Det viktigere er å finne den som passer til deg.

En effektforsterker 2 eller 3 kanals er nok den billigeste løsningen.
    Det er bedre med en godt forsterker på rimlige høyttalere en, visa vers.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner en som bruker Thule IA350B til Kappa 600, med meget fordelaktig resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Kappa 600 ble testet i siste nr. av Fidelity (nr 4). De mener at denne høyttaleren er kilen og kravstor til hva slags forsterker den blir koblet til. Tror nok du må ha noe kraftigere enn den Sony'n. Om det holder å bare koble til en effektforsterker vet jeg ikke, da jeg ikke har kjennskap til hvor bra forforsterker-delen på Sony STR VA-555ES er ( mener det er en på forumet her som bruker en slik Sony sammen med en Sunfire Signatur effektforsterker). Jeg tror det hadde vært bedre å oppgradere til en "flaggskip" receiver, evt. en delt løsning med prosessor og effektforsterker. Det spørs hvor mye penger du har tenkt å bruke på det.

Kappa-høyttalerene fortjener helt klart bedre elektronikk.

Thule burde være et bra valg.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er meg du mener?så bruker jeg en Sony STR VA-333ES og en sunfire cinema grand effektforsterker.og jeg skal en gang oppgradere til en sunfire prosessor.men sony`en og sunfire`ern funker veldig bra i sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Rusty det var deg jeg mente. Var ikke helt sikker på hvilken ES-modell det var men tok en sjangs.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for anbefalingene!!

Jeg må innrømme at jeg ikke er noen expert på hverken HIFI eller A/V, og jo mere jeg er på disse AV forumene jo mere usikker blir jeg, noen mener det er best med 2 kanals effektforsterker og noen en 5 kanals , fordi med en 2 kanals blir det "farget lyd" hvis du kjører surround(surround og center med Sonyens forsterker), og noen mener oppgradering av receivern den beste løsningen.

Men jeg må si at en flagshipreceiver, Pioneer, Denon eller kanskje den nye Yamahaen når den kommer er meget fristende koplet med en effektforsterker.

Med så er det prisen da,disse kappanene kommer virkelig til å bli dyre

Lurer også på om noen av dere har kappa sub?

Takk så langt, men jeg vil gjerne ha mere anbefalinger, vil jo ha best mulig valuta for pengene (er jo ikke en walkman vi snakker om)

PS: jeg glemte å si det , men jeg er ny her

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappa 600

Har selv Kappa 600 og har testet de med litt av hvert. Som nevnt er Thule en god match. Tror IA 150 har HT inngang, og da kan du bruke den som effektforsterker til hjemmekino og som to kanals til stereo. Denne koster 10000,- Tror ikke du kan gå feil lydmessig med en Thule-forsterker. Har også prøvd ECI-4 med mindre hell. Noe som jeg selv mener er enda bedre match er Talk Electronics. Sjekk denne siden : http://www.talkelectronics.com/ownersclub.htm

Send en mail og se om du kan få tak i noe demobrukt. Under halv pris av norsk veilledende.

Kappa 600 blir også veldig bra dersom den blir biampet. Da våkner den virkelig til liv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt å kjøpe Parasound Halo A23 til å drive mine Kappa600 fronter. Så skal jeg kjøre senter og bakhøyttalere gjennom recieveren inntil videre. Denne forsterken bør vel ha krefter og lydkvalitet som passer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg må si at en flagshipreceiver, Pioneer, Denon eller kanskje den nye Yamahaen når den kommer er meget fristende koplet med en effektforsterker.
    Mener du at du skal kjøpe en flaggskipreceiver pluss effektforsterker? Da er det kanskje bedre å kjøpe en delt løsning først som sist. I prinsippet skal en delt løsning låte bedre enn en receiver, hvis du ikke går for langt ned i pris vel og merke.

Hvor mye kronasjer har du egentlig tenkt å bruke på forsterkere?

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Zulu her, de største receiverne er naturligvis også de mest påkostede i effekttrinn (av integrerte produkter), så da ville jeg heller sett etter en ren prosessor og et effekttrinn av god kvalitet. Hvorfor betale ekstra for alle wattene hvis de ikke blir brukt?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens

Mange takk for de mange anbefalinger, har nå solgt Sonyen og er uten forsterker, så jeg er desperat.

Jeg har hørt at kappanene er en tanke lys in lyden, så da må jeg vel leter etter en "warm" forsterker. Har hørt at Thule kommer med en surround forsterker, noen som har mere om denne?.

HK8500 og Yamaha DSP-AZ1 er nesten halvparten av prisen til Pioneer AX-10 og Denon AVC-A1SR, så jeg lurer på om de virkelig er verdt merprisen?

Lurer på om noen av dere har hørt på disse forsterkerne?

Jeg vil bare si at jeg ikke hadde kjøpt kappaene hvis jeg hvisste hva de krevde av forsterkeren, skulle kanskje heller ha solgt kappaene,men nå gjorde jeg jo ikke det.

Det er også et pokkers problem at jeg bor i en liten by , utvalget av forterkere er lik null i denne "divisjonen", så jeg er nødt til å basere et kjøp på fakta fra dere.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk www.thule-audio.dk for info om receivere.

Vet ikke priser ennå, du kan jo høre med Stian Gårdsvoll, redaktør på www.audiophile.no. Han vet ofte noe mange andre ennå ikke vet. Eller hør med importør, www.interconnect.no

Når jeg testet forsterkere til mine Kappaer, testet jeg Thule IA 100 og PA 100 i et bi-amp oppsett, samt IA 100 alene. Har også hørt de på IA 150 i butikk. Thule er en god match til Kappaene, Bergen Musikkhandel anbefaler dette. Bi-amp oppsettet var knall å høre på, dynamisk, god kontroll i bassen og en luftig diskant. Jeg oppfatter Thule som en meget god allrounder uten svake eller sterke sider.( Ikke misforstå) Ingen imponatoreffekter altså, kun god lyd.

Her er en som har tråkket til med en kraftig løsning fra Vincent. har dog ikke sett disse i Norge.
    http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=demon

Har også hørt fullt Kappaoppsett med H/K 8500, og det var heller ikke dårlig for å si det sånn. Men jeg tror en 7500 pluss en effektforsterker, f.eks Thule PA 150, til IK 600 vil være et bedre valg.

Eller en surroundforforsterker og effektforsterkere rund baut.

Håper du ikke blir svimmel nå... :wink:

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Zulu
    Det er litt usikkert hvor mye jeg vil bruke, men går jeg for en flagship receiver må jeg jo opp i ca.30000.-,thule oppsettet blir jo en del dyrere, men blir vel også en del bedre.

Jeg har hørt at Thule sliter med kvaliteten på sine produkter, hva er deres oppfatning av dette?

Hamtor
    Hvilken prossesor og forforsterker bruker den du kjenner til IA350B?

JD
    Nå som jeg ikke har Sonyen kan jeg bruke DVD spilleren til en IA350B
    (Sony DVP-NS900V med innebygd dolby digital og DTS ),uten prossesor og for forsterker? jeg er helt "grønn" på dette området , så jeg må spørre.
    En hifi forhandler sa jeg kunne det, men jeg synes det høres rart ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at Thule sliter med kvaliteten på sine produkter, hva er deres oppfatning av dette?
    Jeg har ikke vært noe borti Thule sine produkter så jeg kan ikke svare på det.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hamtor
    Hvilken prossesor og forforsterker bruker den du kjenner til IA350B?
    Han bruker dekoderne i dvd spilleren, Sony 900.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hei igjen

?

JD
    Nå som jeg ikke har Sonyen kan jeg bruke DVD spilleren til en IA350B
    (Sony DVP-NS900V med innebygd dolby digital og DTS ),uten prossesor og for forsterker? jeg er helt "grønn" på dette området , så jeg må spørre.
    En hifi forhandler sa jeg kunne det, men jeg synes det høres rart ut.
    Ja såfremt Sonyen din har femkanalsutgang så skal det gå greit. Du mister i så fall muligheten til å justere hver enkelt kanal. Anbefaler deg å lese siste nr av Fidelity der det er gjort noe tilsvarende med en Cayin forsterker og Phillips DVD963. Vet ikke hvilke innstillingsmuligheter din dvd spiller har, så det er vanskkelig å si. Hvis du virkelig vurderer å bruke 30-40000,- hva da med prosessor og forsterker PR/PA 250/350 eller andre konstellasjoner: PA100/3 en trekanals 100 watter til senter og bak og PA 150 foran. Det er mange muligheter. PR250 koster ca 18000,- Tror PR/PA 250 ikke er noe dårligere enn flaggskipreceiverene i surround, samt at de nok er bedre i stereo.

Når det gjelder kvalitet kan jeg bare uttale meg på grunnlag av hva jeg har hørt: Det har vært noe opp og ned, men det skal etter sigende være bedre nå, og uansett er det ikke noe problem med service. Tror vel det ikke er noe jeg ville brydd meg med å tenke på oppe i alt det andre :wink:

Norsk prisliste Thule: http://www.interconnect.no/hifi/hifi_index.html

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Vallhall

Har du bestemt deg og handlet ennå?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

JD

Ja jeg har etter mye om og men heldigvis klart å bestemme meg, og jeg gikk for Pioneer VSA-10XIs , som jeg fikk for et par dager siden, har nettopp satt den opp , men har ikke fått prøvd den så mye ennå.

Mandag vil jeg bestille Kappa sourrond å kappa sub, tror det vil ta systemet mitt opp til nye høyder(håper iallfall det)

Til dere som vil vite om det er snakk om "natt og dag forskjell" kontra Sonyen, det er det ikke. Dynamikken er nok noe bedre, men jeg har ikke fått testet den så mye ennå som sagt. Det er og pussig at mens jeg med Sonyen spilte på ca-20DB kunne jeg nesten ikke være i rommet fordi det var for høyt, mens denne må jeg nesten 0 for at den skal spille like høyt.

Det automatiske kalibreringssystemet er meget godt, og gjorde som jeg trodde store justeringer med høytalerne mine, på grunn av rommets utforming.

Når jeg en gang får råd, skal jeg kjøpe DVD spilleren fra Pioneer som har i link, føler da at jeg er kommet i mål med systemet mitt.

Jeg lurer litt på om noen av dere kan gi meg litt råd om kabler til frontene og senter

PS:jeg har nå kommet til den konklusjon at det for min del ikke vil være aktuelt å bruke mer penger på større/dyrere forsterkere, da jeg nok ikke har såkalte "gullører" , å ikke hører den store forskjellen på forskjellig utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny forsterker.