Hvilken fortserker til Infinity Kappa? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg gikk for Pioneer VSA-10XIs
    Gratulerer med en glimrende forsterker.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si takk til dere

Kommer tilbake når jeg har fått resten av høytalerne

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hei igjen

JD

Ja jeg har etter mye om og men heldigvis klart å bestemme meg, og jeg gikk for Pioneer VSA-10XIs , som jeg fikk for et par dager siden, har nettopp satt den opp , men har ikke fått prøvd den så mye ennå.

Mandag vil jeg bestille Kappa sourrond å kappa sub, tror det vil ta systemet mitt opp til nye høyder(håper iallfall det)

Til dere som vil vite om det er snakk om "natt og dag forskjell" kontra Sonyen, det er det ikke. Dynamikken er nok noe bedre, men jeg har ikke fått testet den så mye ennå som sagt. Det er og pussig at mens jeg med Sonyen spilte på ca-20DB kunne jeg nesten ikke være i rommet fordi det var for høyt, mens denne må jeg nesten 0 for at den skal spille like høyt.

Det automatiske kalibreringssystemet er meget godt, og gjorde som jeg trodde store justeringer med høytalerne mine, på grunn av rommets utforming.

Når jeg en gang får råd, skal jeg kjøpe DVD spilleren fra Pioneer som har i link, føler da at jeg er kommet i mål med systemet mitt.

Jeg lurer litt på om noen av dere kan gi meg litt råd om kabler til frontene og senter

PS:jeg har nå kommet til den konklusjon at det for min del ikke vil være aktuelt å bruke mer penger på større/dyrere forsterkere, da jeg nok ikke har såkalte "gullører" , å ikke hører den store forskjellen på forskjellig utstyr.
    Det opplever jeg også, sony bruker sikkert noen japanske lover og ikke noen "din" greier. Men Pioneer'en kan vel skrus langt over 0db?? De fleste Sonyer kan bare skrus til 0db.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kabler til Kappa 600, bruker jeg Kimber 4TC og er meget godt fornøyd med de. Dynamiske og detaljerte. Som signalkabel bruker jeg også Kimber PBJ, men sikler på Silver Streak... De er meget bra...

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cdrom

Jeg fant ut at level for fronhøytalerne kunne stilles på Pioneern, det kunne de ikke på Sonyen. Da jeg gjorde min første auto kalibrering ble frontene satt til -9 DB, så det var vel ikke rart at jeg måtte skru så mye opp for å få "guffe".

JD

Takk for tipset, har nå nettop fått Sub og surround kappanene, men har ikke hatt tid til å montere ennå.

Kan du si meg pris og hvor jeg kan få tak i disse kablene. Lurer å på hvorfor jeg må bruke det såkalte Y-leddet på kabba subben, noe jeg ikke har på den "gamle" suben

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt de på www.dynabel.no og på www.audiofil.no. Audiofil er litt dyrere.

Må si jeg sikler etter det anlegget ditt. Har desverre ikke plass til full Kappa hjemmekino, så mine 600 må stå i "stereostua"...

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JD

Lenge siden sist , har vært my borte/opptatt(mye overtid på jobben :wink: ).

Ser i "fidelity" , at de foretrekker Supras Sword kabel til kappane, noen som har prøvd de? Jeg er ikke kommet lenger enn at jeg har kjøpt kabel til subben (Monster kabel), har ikke peiling hvordan den er i forhold til andre, men synes den fungerer godt.

Jeg er så heldig at jeg har anlegget i "peisestua" , som jeg og bare jeg disponerer. Det er bare synd at ikke de oppe setter like mye pris på høyt volum som jeg gjør :cry: , må også bare si at jeg nå kjører et 7.1 setup hvor jeg har audio pro med 2 "10" basser i hver , så jeg har ikke problem med bassen akkurat

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet kappa subben? Vurderer den sterkt selv...ta en tur over grensa,,.
    Utifra alle omtaler av Kappaene så skjønner jeg at det er en del instillinger som er påkrevd for at de skal fungere. Lager derfor en link på bare høytalerne hvor kabler, plassering og forsterkere kan diskuteres...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent Sav-p200. merkelig, den har jeg ikke sett...
    se på luringen som bruker ply 3.4 til høyttalerkabel :shock:

jaja..men avr8500 om vil ha den så driver den alt. og det er kongen i surround.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent svar, men.

Har selv Sonyen du solgte, etter at jeg kjøpte den, fikk den til innkjøpspris fra en som jobber på Sony, så leste jeg en del anmeldelser av forsterkeren, alle jeg kunne komme over. Og flere av dem sa det samme, at forforsterkeren i den var meget bra, mye bedre enn hva selve forsterker delen tilsa.

Så jeg tror du kunne spart litt penger ved å kjøpe effektforsterkere i stedet, emn håper du er fornøyd med den nye, for meg blir det heller effektforsterkere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •