Trenger råd ang. sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd ang. sub

Jeg har et hjemmekino høytaleroppsett med Kef referance serie. Og er på utkikk etter en sub som er veldig klar(ikke difus brumlebass), og som går dypt i frekvensen. Noen som har noen gode tips?

Mvh

Hal 9000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velodyne

Kommer vel mye ann på hvor stort rommet er og hvilken musikk du liker og sånt, men tror denne skal være ganske bra

Velodyne CHT-12R

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert Velodyne er så dumt. Kommer jo først og fremst an på budsjettet ditt. Men som mange andre på forumet sier, SVS. Har lite erfaring med det selv, men SVS blir jo skrytt opp i himmelen av andre. På papiret går jo også disse subwoofer'ne veldig dypt. Hør om noen vil gi deg en demo

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen.

Rommet jeg bruker til hjemmekino, er bare 3,5 meter langt og 4 meter bredt med skråtak. Høytallerne jeg har gir mer enn nok lydtrykk for et så lite rom, men går ikke dypt nok når jeg ser film. Derfor er jeg på leting etter en klar og dypgående sub. Velodyne er et merke jeg ikke har hørt på, men har hørt mye bra om. Men tenkte mer på å få tak i en brukt hgs-10/12, som går lavere enn cht serien. Hadde tidligere en psb subsonic 3i, men det ble for mye brumlebass. Og den gikk ikke lavere enn 22 Hz. Har et budsjett på opp mot 10 store høvdinger til innkjøp. De jeg tenkte mest på selv, men ikke har hørt er: SVS, B&W 750, Velodyne HGS og DD serien, Triad powersub. Hvis noen kan gi meg litt tilbakemelding på hvordan de høres ut, ville jeg vært veldig takknemlig.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en Velodyne HGS-15 på finn.no til salgs, den er noe over budsjettet ditt, men kanskje du får pruta?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hifi-Center selger Sunfire Junior til 8k. Det er absolutt en sub som bør tas med i vurderingen. Ellers så har jo SVS mange alternativer.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000
    Takk for tilbakemeldingen.

Rommet jeg bruker til hjemmekino, er bare 3,5 meter langt og 4 meter bredt med skråtak. Høytallerne jeg har gir mer enn nok lydtrykk for et så lite rom, men går ikke dypt nok når jeg ser film. Derfor er jeg på leting etter en klar og dypgående sub. Velodyne er et merke jeg ikke har hørt på, men har hørt mye bra om. Men tenkte mer på å få tak i en brukt hgs-10/12, som går lavere enn cht serien. Hadde tidligere en psb subsonic 3i, men det ble for mye brumlebass. Og den gikk ikke lavere enn 22 Hz. Har et budsjett på opp mot 10 store høvdinger til innkjøp. De jeg tenkte mest på selv, men ikke har hørt er: SVS, B&W 750, Velodyne HGS og DD serien, Triad powersub. Hvis noen kan gi meg litt tilbakemelding på hvordan de høres ut, ville jeg vært veldig takknemlig.
    Ja den velodyne suben var litt overpriset.... Når det gjelder sunfire, så har jeg hørt deres første sub. Sunfire true subwoofer, bra med trykk. Men synes å huske at den var noe diffus. Eller er det jeg som husker dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben til REL er veldig stramme i lyden, de er også relativt enkle og integrere med fronthøytalerne. Men de lager ikke de største jordskjelvene i film, hvis det er viktig for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den velodyne suben var litt overpriset.... Når det gjelder sunfire, så har jeg hørt deres første sub. Sunfire true subwoofer, bra med trykk. Men synes å huske at den var noe diffus. Eller er det jeg som husker dårlig?
    Tja, jeg har ikke akkurat så stort rom. Så det trenger ikke være en så voldsom stor sub. Er det noen av Rel sine modeller du kan anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en svs pb-10 ca 5200kr eller Karnsje to? det er jo runt dit budsjett.
    SVS har jo også andre alternativer til under 10.00kr.
    Prøv og få deg en demo med SVS så tror jeg personlig du blir imponert.
    Lykke til
    V Hilsen
    B B

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt masse på B&W 750 og kan si: DEN TAR KAKA! 1000w og èn 12". Ikke nok med at den spiller MYE bass, men gjør det veldig bra også! Den er ikke så veldig stor at det gjør noe, slik at den er lett og plassere. Hvis du skal bruke så mye penger på sub, da er dette et super bra valg. Har selv sony SA-WX 900 . Den fungerer veldig godt til film men litt "mindre" til musikk. Skal du ha en sub med MYE trøkk til en god pris kjøp flaggskipet til sony. Den har også gjort det bra i lyd og bilde sitt blad nr.2 (2004).

Lykke til med ditt sub valg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tja, jeg har ikke akkurat så stort rom. Så det trenger ikke være en så voldsom stor sub. Er det noen av Rel sine modeller du kan anbefale?
    I din prisklasse må det vil bli Strata. Alle REL subbene som begynner på ST er veldig bra musikalsk. De andre subbene deres er litt billigere og litt mer tilpasset hjemmekino enn musikk. Men storm er vesentlig bedre enn strata som kan bli litt anonym. Husk at ST serien er ikke imponator bass, dette er subber som skal gi det lille der nede som hovedhøytalerne ikke klarer. Stor sett vil du ikke merke at den står på en gang, men plutselig så skjelver det litt i buksebeina

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo
    I din prisklasse må det vil bli Strata. Alle REL subbene som begynner på ST er veldig bra musikalsk. De andre subbene deres er litt billigere og litt mer tilpasset hjemmekino enn musikk. Men storm er vesentlig bedre enn strata som kan bli litt anonym. Husk at ST serien er ikke imponator bass, dette er subber som skal gi det lille der nede som hovedhøytalerne ikke klarer. Stor sett vil du ikke merke at den står på en gang, men plutselig så skjelver det litt i buksebeina
    Takk for tipset. Beskrivelsen av REL Storm virker veldig bra. Er helst ute etter en sub som kan spille ilag med mine hovedhøyttalere, både til film og musikk. Skal ta meg en tur innom Tromsø og høre på B&W 750, før jeg tar en avgjørelse. Har ikke mulighet for å få hørt på svs sine subber, og vet ikke om de er best på musikk eller film? Men takk for gode tilbakemeldinger.

Mvh

Hal 9000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvilke Kef Reference har du?
    Jeg har model 4. Er også på jakt etter passende sub til disse. Har prøvd flere typer litt rimelige men gode subber, men de matcher ikke mitt oppsett. Jeg er også på jakt etter noe som ikke bare er bra på film.
    Vil ha sub som går helt ned i frekvens.
    Alt for mange subber, både dyre og billige gjør ikke det.
    Jeg har snakket med de som har SVS. De anbefalte SVS Pb10ISD til 5290 for stk. eller PB12plus til 10000 for stk.
    Vet ikke hvordan de matcher KEF men importøren virker i hvertfall seriøs og hyggelig. Synes det betyr mye.
    Hvordan de er på pris i forhold til å importere selv vet jeg ikke.
    Jeg er også av den oppfatning at skal man ha sub til stereo også må man ha to stk. En til hver kanal.
    Jeg har i hvertfall best erfaring med to like subber.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger vel også en Svs Ps-ultra på torget her til rundt ni store . Er vel innenfor budsjettet ditt og.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en slik en , har selv kjøpt meg to stk av de å de romler de.
    http://no.kelkoo.com/b/a/ps_9507965/122301.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Hei!

Hvilke Kef Reference har du?
    Jeg har model 4. Er også på jakt etter passende sub til disse. Har prøvd flere typer litt rimelige men gode subber, men de matcher ikke mitt oppsett. Jeg er også på jakt etter noe som ikke bare er bra på film.
    Vil ha sub som går helt ned i frekvens.
    Alt for mange subber, både dyre og billige gjør ikke det.
    Jeg har snakket med de som har SVS. De anbefalte SVS Pb10ISD til 5290 for stk. eller PB12plus til 10000 for stk.
    Vet ikke hvordan de matcher KEF men importøren virker i hvertfall seriøs og hyggelig. Synes det betyr mye.
    Hvordan de er på pris i forhold til å importere selv vet jeg ikke.
    Jeg er også av den oppfatning at skal man ha sub til stereo også må man ha to stk. En til hver kanal.
    Jeg har i hvertfall best erfaring med to like subber.
    Jeg har referance 3 foran og 1 bak. Kunne ha kjøpt referance 4 istedefor, men de trenger noe vanvittig med effektkraft(400w). Dine høyttalere går så langt ned med så høgt trykk, at jeg ikke tror du trenger sub til musikk. Leter sjøl etter en sub som ikke har en for diffus lyd, og et kjapt ellement. Tror ikke sunfire, psb, sony og yamaha subbene passer til Kef referance serie. Men ifølge råd, kan velodyne, b&w, sas og spesiellt rel subbene være interresante.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laffen
    Hva med en slik en , har selv kjøpt meg to stk av de å de romler de.
    http://no.kelkoo.com/b/a/ps_9507965/122301.html
    Takk for tipset. Men den suben går omentrent like lavt som referance 4 i frekvensen, som forresten har 4 stk 10" basselement. Vi trenger begge subber som beveger seg under eller ned til 20 hz. Tror ikke det finnes noe billig alternativ, uten at lydbildet blir forverret når man går lavt i frekvensen.
    Men takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har referance 3 foran og 1 bak. Kunne ha kjøpt referance 4 istedefor, men de trenger noe vanvittig med effektkraft(400w). Dine høyttalere går så langt ned med så høgt trykk, at jeg ikke tror du trenger sub til musikk. Leter sjøl etter en sub som ikke har en for diffus lyd, og et kjapt ellement. Tror ikke sunfire, psb, sony og yamaha subbene passer til Kef referance serie. Men ifølge råd, kan velodyne, b&w, sas og spesiellt rel subbene være interresante.
    Ja de trenger forsterkerkraft. Bruker Parasound Halo A21 på frontene.
    Den synes jeg passer høyttalerne svært bra, men de går allikevel ikke så dypt som jeg vil. Rommet mitt er litt dumt også, 4,2m bredt og 7,2 langt.
    Forsvinner mye bass pga. lengden på rommet tror jeg.
    Tror forresten Haloen er stor nok, andre som har synspunkter på det?
    Den leverer 2x250w og 2x400 i 4ohm. Høyttalerne er 4ohm.
    Forsterkeren er også markant bedre i bunnen enn mange andre jeg har testet.
    SVS virker bra, men har også hørt at de kan være brutale, slik at de er vanskelige å få til å matche hovedhøyttalerne. Stemmer det?
    De er jo fristende da de går dypt i frekvens. Slik jeg mener en sub skal være for å kalles en ekte sub.
    Er uansett meget fornøyd med KEF og Parasound, men så er det jo det med bassen helt i bunnen...

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Ligger vel også en Svs Ps-ultra på torget her til rundt ni store . Er vel innenfor budsjettet ditt og.
    Den fikk jo veldig skryt i testen til dvd&hjemmekino, og Gorm mener vel at det er en av de mest musikalske sub'ene han har testet, og til den prisen er den virkelig et kupp!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •