Trenger råd ang. sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med 2 stk SVS PB10 ISD?
    Det vil komme på rett over 10 lapper, og da har man sub i stereo.
    Vil de være kraftige nok, tro?
    De skal klare 20hz greit ifølge SVS og den nye importøren.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øk budsjettet ditt til 12,5K og gå for SVS PB-12 Plus/2. Den er helt rå, dypbass i massevis samtidig som at den er tight.

Du kan også gå for en av tubene til SVS, eks. PC Plus 20-39. Den koster vel rundt 8-8.5K ferdig importert til Norge og har helt rå dypbass.

Høres kanskje litt SVS-gal ut her nå, men jeg har hørt de selv flere ganger, og det er ikke til å komme foruten at de banker alt annet i sine prisklasser (og noen over).

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å lese denne tråden.
    Visste ikke at det var så mange med KEF reference høyttalere her på forumet
    Jeg har model 2, og er også på utkikk etter en sub.
    Blir nok SVS PB12-plus, tror jeg. Hvis jeg ikke kommer over et kupp på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Interessant å lese denne tråden.
    Visste ikke at det var så mange med KEF reference høyttalere her på forumet
    Jeg har model 2, og er også på utkikk etter en sub.
    Blir nok SVS PB12-plus, tror jeg. Hvis jeg ikke kommer over et kupp på bruktmarkedet.
    Fint anlegg du har! Fungerer effektblokken bra med kef? Har selv prøvd flere merker på mine høyttalere, og synes elektrokompaniet funket best. Hvis du har tenkt å bygge om til hjemmekino senere, vil jeg bare si at Kef referanseserien funker utrulig bra til hjemmekino. Leste for noen år tilbake i et engelsk lydblad, hvor de roste kef referanseserien. Og hvor de selv brukte serien i sitt eget hi-end hjemmekinoppsett, for å teste ut forsterkere og dvd spillere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000
    Fint anlegg du har! Fungerer effektblokken bra med kef? Har selv prøvd flere merker på mine høyttalere, og synes elektrokompaniet funket best. Hvis du har tenkt å bygge om til hjemmekino senere, vil jeg bare si at Kef referanseserien funker utrulig bra til hjemmekino. Leste for noen år tilbake i et engelsk lydblad, hvor de roste kef referanseserien. Og hvor de selv brukte serien i sitt eget hi-end hjemmekinoppsett, for å teste ut forsterkere og dvd spillere.
    Det forundrer meg ikke
    De spiller veldig levende, og har ingen problemer med krevende, dynamisk musikk. Anlegget mitt brukes også en del til film, og jeg blir ofte imponert over KEF'ene

Jeg har prøvd MANGE forskjellige løsninger på KEF'ene, både integrerte og komponenter.
    Bl.a: H/K, Carver, Marantz, Rotel, Parasound, Consonance, Meridian, Sony og til slutt Sheng Ya.

Meridian er vel det merket jeg liker best sammen med KEF, men det ble rett og slett for dyrt

Men Sheng Ya er nok det aller beste jeg har hørt på lang tid, og spiller ringer rundt andre forsterkere til denne prisen, ifølge mine ører.
    KEF'ene trenger veldig mye krefter, og det er bare å glemme å koble de opp på en middelmådig hjemmekino-reciever.

Bare så kjipt at det nesten er umulig å få tak i reference-serien til KEF.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sporer vel av hele tråden nå, men ville si at det grommeste på KEF jeg har hørt er Bryston sine monoblokker. Men da hadde jeg KEF 107.
    De var helt utrolige i dypbassen, så der var ikke sub nødvendig, men de var alt for tamme i mellombassen. De var liksom litt sære.
    Model 4 passer mer til all slags musikk, og ikke minst til surround.
    De er vanskelige å få tak i brukt, men jeg vet om flere inkludert meg som har funnet strøkne Reference brukt til en billig penge.
    Har kjøpt alle mine brukt, model 4, senter 200 og 103.4 til bak. De skal ha samme bestykning som model 2.
    Jeg kunne selv hatt et sett 103.4 eller model 2 for å kjøre 7.1 men må vel bare følge med på bruktbørsene.
    Og ikke minst finne subber som matcher KEF.
    KEF sine egne er jo merkelig nok ikke oppgitt så langt ned i dypbassen.
    Merkelig når de har hatt høyttalere som 107.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    107 kicker ASS!
    Det er de aller råeste bassgampene KEF noengang har lagd.
    Men de har noen svakheter, som du nevner + at de er umulige å drive.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klar til subbkjøp

Ja da har jeg funnet noen alternative subber, men lurer på hva som kan være best i rommet som jeg har. Filmrommet er på bare 3,8*4,4 og med skrått tak. De subbene jeg tenkte på var 2 stk hgs-10 eller nobelmann sin 18" triad powersub. Mulig at en 18" blir for stort for rommet? Noen som kan gi meg litt råd?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..............Noen som kan gi meg litt råd?
    1 stk. SVS PB10 leverer det du vil ha, vil du ha ca. 6dB MER av det samme.....kjøper du bare 1 stk. SVS PB10 i tillegg til den første!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    1 stk. SVS PB10 leverer det du vil ha, vil du ha ca. 6dB MER av det samme.....kjøper du bare 1 stk. SVS PB10 i tillegg til den første!
    Gir ikke en sub ekstra en dobling av lydtrykket da,altså 3db? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Gir ikke en sub ekstra en dobling av lydtrykket da,altså 3db? :roll:
    6 db er en dobling av lydtrykk. Jeg ville bare høre om noen hadde erfaring med 18" tommer i lite rom. Så det er ikke noe alternativ til svs?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 db er en dobling av lydtrykk. Jeg ville bare høre om noen hadde erfaring med 18" tommer i lite rom. Så det er ikke noe alternativ til svs?
    Selvfølgelig er det alternativer til SVS, selv om man noen ganger får inntrykk av det motsatte. HGS 10 er en veldig god sub, og to er alltid bedre enn en
    Dette alternativet hadde nok jeg gått for av de to du nevner.
    18" i et lite rom, kan bli litt voldsomt. Jeg hørte DD18 på tonart i trondheim, og der virket rommet litt lite. Bassen var tight og bra, men den dominerte lydbildet på en litt feil måte. Tenkte meg en tur ned dit i morgen, for de har visst bygd et nytt lytterom. Da får jeg vel det endelige svaret på om rommet faktisk var for lite, eller om DD18 var dårlig innstilt.
    Min stemme går hvertfall til 2*HGS10! Da vil du ikke savne hverken trøkk eller dypbass!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger noen råd angående sub selv,og tenkte at jeg ikke bommet mye
    om jeg tok det i denne tråden.

Har fått tilbud på en Velodyne SPL-1200 mkII Black til 5500,- demobrukt.
    Har fra før av en PSB Subsonic 3i (som jeg forsåvidt ikke har brukt enda,nylig kjøpt brukt).
    Er tilbudet såppas godt at jeg burde slå til på Velodynen?
    Skal brukes mest til film, men litt musikk også.

Nå skal det sies at jeg ikke akkurat har dyrer komponenter fra før av, men hadde jo en liten plan om å bygge meg litt oppover igjen da... bare lurte på om det kanskje var litt feil ende å begynne i....? :roll:

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Selvfølgelig er det alternativer til SVS, selv om man noen ganger får inntrykk av det motsatte. HGS 10 er en veldig god sub, og to er alltid bedre enn en
    Dette alternativet hadde nok jeg gått for av de to du nevner.
    18" i et lite rom, kan bli litt voldsomt. Jeg hørte DD18 på tonart i trondheim, og der virket rommet litt lite. Bassen var tight og bra, men den dominerte lydbildet på en litt feil måte. Tenkte meg en tur ned dit i morgen, for de har visst bygd et nytt lytterom. Da får jeg vel det endelige svaret på om rommet faktisk var for lite, eller om DD18 var dårlig innstilt.
    Min stemme går hvertfall til 2*HGS10! Da vil du ikke savne hverken trøkk eller dypbass!
    Den DD18 de har på Tonart er en innlevert versjon pga mange feil inkludert lydmessige! Den nye han fikk spilte mye bedre! Så ta det du hører med en klype salt!
    PS: de vil sikkert påstå at det var feil med strømmen hans, dimmere etc. Problemet er bare at den nye ikke har vist noen av disse feilene og at den spiller mye bedre ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Triad vs Velodyne

Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Den DD18 de har på Tonart er en innlevert versjon pga mange feil inkludert lydmessige! Den nye han fikk spilte mye bedre! Så ta det du hører med en klype salt!
    PS: de vil sikkert påstå at det var feil med strømmen hans, dimmere etc. Problemet er bare at den nye ikke har vist noen av disse feilene og at den spiller mye bedre ;-)
    Nå hadde jeg ikke tenkt å bruke penger på DD18, men lurte på om 18" til triad er bedre enn to velodyne hgs-10? Har fått opplysninger om at hgs-10 er samme som dd-10, bare uten romkorrigering og fjernkontroll. Noen som vet om det stemmer. Viking, jeg finner ikke hjemmekinoen din. Har du ikke lagt den ut på forumet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementene i HGS og DD er ikke 100% identiske, der er også noen andre småforskjeller, jeg kan desverre ikke huske detaljene.

Men før du kjøper en HGS vil jeg at du skal se en ting

http://www.avtalk.co.uk/forum/index....t=0&rid=0&SQ=0

De har en fryktelig power compression, noe som vil si at når du spiller høyt kan du vinke bye bye til de dypeste tonene.

Hvorfor det er slik undrer meg meget da de tross alt har en av de på papiret feteste forsterkerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk

Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Elementene i HGS og DD er ikke 100% identiske, der er også noen andre småforskjeller, jeg kan desverre ikke huske detaljene.

Men før du kjøper en HGS vil jeg at du skal se en ting

http://www.avtalk.co.uk/forum/index....t=0&rid=0&SQ=0

De har en fryktelig power compression, noe som vil si at når du spiller høyt kan du vinke bye bye til de dypeste tonene.

Hvorfor det er slik undrer meg meget da de tross alt har en av de på papiret feteste forsterkerene.
    Tusen takk! Bye bye hgs-10, det var veldig nyttig info du kom med. Merkelig at hgs-18, hadde mye bedre resultat. Ser at svs også leverer glimrende resultat ned til 20 hz, men ikke lavere. Visste ikke om denne siden, men blir å sjekke ut allt av aktuelle subber her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg gjerne merke til at SVS har en langt lavere power compression enn de andre. Den lille som er der skyldes målemetoden hvor de starter sweepet ved 15hz, og forsterkeren derfor har tømt kondensatorene når den kommer litt lengre opp. I praksis tror jeg ikke man vil bli utsatt for kompresjon med en SVS utstyrt med 525w forsterkeren, hvordan det ligger an for de mindre får vi kanskje se i 3 runde av den store subtesten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne på http://www.ultimateavmag.com/ får å få info om triad subben. Var ikke så verst resultat, på det jevne. Var på utkikk etter brukt sub til rundt 10 tusen. Nobelman selger sin triad for 10 mens velodynehøyttalerne (2 stk hgs-10) ville kostet 15. Ser ut som triad subben er det beste valg, med tanke på god og kontrollert bass. Hvis jeg muligens ikke skulle ha kjøpt svs pc plus? Hvem er importør, og hva er prisen på den? Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg ser det ut som om alle Velodyne subbene sliter med power compression, det kan vel være noe av forklaring på at jeg noen ganger leser om Velodyne eiere som savner litt "KLASK!" i hjemmekinoen.

SVS må fremdeles bestilles direkte fra SVS, men norske Lsound skal begynne å selge de i Norge om litt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •