Black Diamond V2 og Image 12 bak?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Black Diamond V2 og Image 12 bak?

Black Pearl V.2 er bassrefleks med bassporten bak. Derfor egner den seg ikke til å henge på veggen. Det gjør derimot Image 12. Blir denne for liten i et oppsett med Black Diamond V2 foran og en sub?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt de i et oppsett med Blue diamond og det fungerte helt fint...

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bakhøytalere med bassporten bak, som henger på vegg.

Jeg vil ikke si det begrenser høytalerens evne til formidling i noen nevneverdig grad, men det kan selvfølgelig være forskjeller på ulike høytalere.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Nå må du bestemme deg snart :p

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Black Pearl V.2 er bassrefleks med bassporten bak. Derfor egner den seg ikke til å henge på veggen. Det gjør derimot Image 12. Blir denne for liten i et oppsett med Black Diamond V2 foran og en sub?
    For liten blir den nok ikke, men bp v2 er jo laget for å match bp vektor & bdiamond lydmessig.. Når det er sagt så spiller det jo egentlig ikke noen rolle
    når det gjelder bakhøytalerene... i film skal de jo bare boome og bange. Syntes du skal gå for b pearl da dse gjengir boome &bange med bedre lyd trykk
    nå må du vel ha bestemt deg snart vel. ellers må jeg sii att black pearl er en aldeles glimmrende høytaler som jeg også kan annbefale sammen med en sub i front system for hjemmekino da i litt mindre rom .

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Nå må du bestemme deg snart.
    ops: Bør vel det ja!

Nå har jeg kjøpt hus og vet hvilket rom jeg skal bruke til hjemmekino. Dermed nærmer det seg beslutning.

Har allerede bestemt meg for System Audio-pakken på HFCK og SVS PB10-ISD. Litt usikker på resten.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    ops: Bør vel det ja!

Nå har jeg kjøpt hus og vet hvilket rom jeg skal bruke til hjemmekino. Dermed nærmer det seg beslutning.

Har allerede bestemt meg for System Audio-pakken på HFCK og SVS PB10-ISD. Litt usikker på resten.
    :-) Gratulerer foresten med nytt hus. hørte jeg også rykter om en bolle i ovnen, dersom det stemmer så må jeg gratulere så mye :-). System audio er jo meget stilfulle høytalere,har ikke hatt gleden av å høre de selv men det ryktes jo att de er bra.sammen med sub får du vel lydtrykk så det holder

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-) Gratulerer foresten med nytt hus.
    Takk!

hørte jeg også rykter om en bolle i ovnen, dersom det stemmer så må jeg gratulere så mye :-).
    Takk igjen!

System audio er jo meget stilfulle høytalere,har ikke hatt gleden av å høre de selv men det ryktes jo att de er bra.sammen med sub får du vel lydtrykk så det holder
    Vel! ops: ops: Det er ikke usannsynlig at jeg skal høre på et par høyttalere til. Med et rom på 25 kvm kan jeg feks vurdere Audio Pro Black Diamond V2 & Co som du har! Må bare finne et sted å høre dem først. Har du noen idè?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang første spørmålet synes jeg det fungere veldig bra med image 12 bak, har blue diamond v2 og black vector v2. image 12 har jo samme diskant, er mye mindre og enklere å plassere med de innbygde opphengene. På audio pro sine sider står det også at Image 12 er 'voice matched' til hele image serien. De kan spille høyt, eneste som mangler er bass, men hvilket signal gir bass til bakhøyttalerne? og hvor mye nytte ville man fått av dette uansett? Hadde større bakhøyttalere før, men er veldig fornøyd med image 12 som bakhøyttaler også pga utseende\plasseringvennlighet..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig informasjon! Har en kjellerstue som ikke er mere enn ca 380 cm bred. Kan bli et plasseringsproblem med større høyttalere. Skal prøve å få lyttet til Image 12. Kan være dette holder som surround.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av hanzo!
    . På audio pro sine sider står det også at Image 12 er 'voice matched' til hele image serien. De kan spille høyt, eneste som mangler er bass, men hvilket signal gir bass til bakhøyttalerne? og hvor mye nytte ville man fått av dette uansett? Hadde større bakhøyttalere før, men er veldig fornøyd med image 12 som bakhøyttaler også pga utseende\plasseringvennlighet..
    Vi har alle forskjellige smak....:-) og det er bra

1.Image 12 passar utmärkt som fram och bakhögtalare i ett hemmabiosystem och är röstmatchade med Image 22. Quote Rett fra audiopro sin nettside

2.Syntes Trykk/bass i bakhøytalere er meget vesentlig for film eller musikk opplevelsen og syntes det ikke er spesielt morsom når
    jagerflyet høres ut som en sopranmoped (putt- putt) :-)når det i utgangspunktet kommer brakende bakfra.

Det er ganske stor forskjell på en lukket og en portet konstruksjon i utgangspunktet og forskjellene blir ikke mindre når den lukkede konstruksjonen
    er ett 4,5" element og den portede konstruksjonen har ett 6,5" element.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde infinity 6.5" bassreflex før, og jeg oppfatter ikke lyden fra image 12 som mindre kraftig selv på dvdaudio med mye lyd bak.. Men forsterkerinstillinger er nok avgjørende for lyden i bakhøyttalerne (og kanskje infinity høytallerne mine ikke var så gode til sammenligning..)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •