SVS vs CV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47

Tråd: SVS vs CV

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS vs CV

Jeg har aldri hørt en SVS sub noen gang men jeg begynner å bli litt interessert når jeg hører så sinnsykt mye skryt de får her inne på forumet, det er også folk som hevder at CV aldri har laget en sub som har vært i nærheten av ferdighetene som SVS har. Har sjølv en CLSC 15" sub og syns den dundrer og spiller som bare fy... Bare lurte på om det er felles enighet for (her på forumet) at SVS spiller CV ned i støvlene uansett

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan ikke sammenlignes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... virker nå litt rart syns jeg men, at selv i lik prisklasse er det såå stor forskjell

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok bare å få deg en demonstrasjon - fort som fy.
    Deretter er det bare å avslutet denne tråden...

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    hmm... virker nå litt rart syns jeg men, at selv i lik prisklasse er det såå stor forskjell
    Tja... CV har jo gått gjennom x antall ledd som skal ha sin fortjeneste (importør/distrubutør/butikk etc) i tillegg til produsenten sin, så hvis en produsent selger rett fra egen fabrikk og ikke tar høyere fortjeneste enn andre produsenter, så vil en få langt mer for pengene hos denne produsenten... Vil tro at forskjellen mellom produsent og butikk i norge er minst en dobling underveis (noen som vet hva CV koster i USA for å få en ide om importør etc tar noe stort påslag?)
    (F.eks så tar hifi-centeret 5500,- for en jbl 250PE som jeg hadde før, og jeg har sett nevnt på avsforum.com at de selges for 250$ der borte...)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det slik: SVS er litt av det samme som CV var for ca 15 år siden når de herjet med DC serien. Sammenlignet med alt annet som kunne kjøpes for menneskepenger på den tiden spilte DC hardere og høyere.

Når jeg fikk min PB10 fikk jeg litt den samme følelsen som den gang jeg fikk mine DC12. Følelsen av å ha fått et produkt som nærmest er uknuselig, og vissheten om at det er et produkt som kommer til å følge deg i lang tid fremover (jeg har fremdeles mine DC12 stæsjet vekk, klarer ikke å skille meg med de)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et dumt spørsmål, og også litt kjettersk siden jeg er SVS eier, men vil kanskje CV trøkke mer i brøstkassa rundt 50Hz enn de SVSene som fyrer nedover? Aldri hørt CV hjemme i egen stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men faktum er jo at når du kjøper CV av hifiklubben så er det det eneste leddet! De importer og selger og er èn og samme bedrift så man skulle jo egentlig tru at det derfor var ganske liten forskjell i forhold til i USA men jeg har jo heller ikke sjekket prisene der borte heller da

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Men faktum er jo at når du kjøper CV av hifiklubben så er det det eneste leddet! De importer og selger og er èn og samme bedrift så man skulle jo egentlig tru at det derfor var ganske liten forskjell i forhold til i USA men jeg har jo heller ikke sjekket prisene der borte heller da
    I følge denne siden er prisene der borte for CLSC-15S fra 255-310$ dvs 1683 - 2046 (2100 - 2560 hvis en legger til 25% mva), så litt ekstra påslag virker det som de har ja... Og sammenligner en amerikansk pris mot svs sine rett fra fabrikkpris så kan en vel forvente at svs er noen hakk bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

SVS vs CV

Ja til det kan jeg bare si ut fra egne erfaringer at CV desverre bare kan gå og legge seg, på alle punkter.Og dypbass det har den ikke.Jeg hadde cv i ca12 mnd nå er jeg uten sub.Spørsmålet har vert hvikken SVS.Hadde for noen dager siden besøk av Lassesen med en SVS pb-10 og fy f... for en sub, helt rå, vi snakker bare om en 10" den går kjeller dypt og er meget fysisk.
    Jeg har iallefal bestemt meg, det blir en SVS pb-10.

V Hilsen
    B B

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... må vel kanskje få hørt en svs snart da, selvom jeg egentlig er veldig fornøyd med CLSC 15..... Når jeg sendte mail til hifiklubben å spurte om dette var en bra sub svarte de:

"I denne prisklassen er det ingen konkurenter når det gjelder å spille høyt og dypt ned i frekvensene, denne subwooferen slår anlegget på de fleste nattklubber!"

Kanskje mer villledning en veilledning

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke de fleste nattklubber møkkalyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur det var snakk om dypbass og lydstyrke, noe det pleier å være nok av på nattklubber

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo dypbass Cv mangler!! SVSen er mye mer fysisk og. Pris en svs pb-10 koster ca 5200kr. Du tror det ikke før du får høre det.
    Men ,men vi er jo forskjellige..
    V Hilsen
    B B

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om man leser manualen til clsc15s så står deet at den har subsonicfilter som slår inn ved 25hz med 18db dette kan forklkare hva dere mener me at den mangler mye i bunn

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste nattklubber har jo et PA anlegg og denne er fysisk ,men den er ikke dyp. Denne har punch ,men er ikke dyp Menmen.. har aldri hørt en SVS selv.. Selvom jeg har fryktelig lyst

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan jo se testen i DVD & Hjemmekino, se på kommentarer og målinger av de to ! Man kan jo ikke sammenlikne de to.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke høre på hifiklubben da, jeg ringte inn og latet som om jeg var interresert i CV v15f da sa de: V15f er ett monster og bla bla bla, Så spurte jeg om åssen de var oppimot clsc15 og sa att jeg ikke hadde råd til clsc15 da sa de: v15f er mye bedre med dypbass og trøkk bla bla bla......

neste dag gjør jeg akkurat samme men da later jeg som om jeg vill ha clsc15 da sa de: de kan ikke sammenlignes, clsc15 er en bedre høytaler på alle måer MYE bedre:P:P:P:P det kaller jeg LOL.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    kan ikke høre på hifiklubben da, jeg ringte inn og latet som om jeg var interresert i CV v15f da sa de: V15f er ett monster og bla bla bla, Så spurte jeg om åssen de var oppimot clsc15 og sa att jeg ikke hadde råd til clsc15 da sa de: v15f er mye bedre med dypbass og trøkk bla bla bla......

neste dag gjør jeg akkurat samme men da later jeg som om jeg vill ha clsc15 da sa de: de kan ikke sammenlignes, clsc15 er en bedre høytaler på alle måer MYE bedre:P:P:P:P det kaller jeg LOL.
    Seriøst..dette må du nevne på cybertainment på Hi-Fi klubbens hjemmeside. Fortell sannheten om hva du gjorde..:-)
    Hadde vært gøy å sett svarene..;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med CV-gunnar, dette burde du si ifra om.... Dess mer jeg hører dess mer tvilsom blir jeg til hifiklubben som jeg har stolt blind på i 1,5 år nå

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •