6 satelitter, center og sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

6 satelitter, center og sub

Jeg er utålmodig og vil ha hjemmekino nå!! Derfor handler jeg inn 6 satelitter, center og sub rett og slett fordi det er plasseringsvennlig. Egentlig skulle jeg ventet til jeg kom i nytt hus, men klarer altså ikke vente samtidig som penga brenner i lomma.

Jeg er blitt såpass gammel at kvalitet teller litt mere enn trøkk selv om jeg gjerne vil ha litt av det også. Kommer til å bli brukt til 75%/25% film/musikk.

Ble litt skuffa da jeg var innom Oslohifi.no idag. For det første hadde de ikke Kef Q1 "fordi den ikke er noe særlig og vi har noe som er bedre og billigere". For det andre var den Audiovectoren (MI) ikke spillt inn enda så den fikk jeg ikke høre. :roll: Når jeg nevnte SVS fikk jeg beskjed om at det var noe opphausa greier, og at det ikke var noe poeng med sub som spillte dypere enn et parogtjue Hz. :roll: :roll:

Tok deretter turen innom hificenter.no. :grin: Der er de hjelpsomme og litt mindre påståelige samtidig som de har litt peiling. Der hørte jeg på System Audio 505 og likte denne veldig godt. Som center ble det foreslått SA510 og som sub en SubElectro 200. Til dette trodde de H/K 335 skulle passe greit.

Jeg likte forslaget, men vil gjerne høre noen andre forslag også. Det jeg leter etter er altså 6 satelitter, center, sub og receiver til 20-25000. Hjelp!!!!!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    For det andre var den Audiovectoren (MI) ikke spillt inn enda så den fikk jeg ikke høre. :roll:
    Dette er vel nesten det eneste jeg er enig i. Det er godt at de ikke ukritisk lar folk høre på en usinnspilt høytaler. For Audiovector sin del er det nesten en garantert måte å tape en kunde på, for det er stor forskjell i lyden på en innspilt og uinnspilt Mi3...... ;-)

Selv om du har liten plass, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å ikke gå på satelitter foran. Det er begrenset hvor integrert samsppillet mellom sub og satelitt vil bli, og spesielt i mellomtonen kan en risikere å miste mye. Går heller for noen gode gulvstående som ikke er så store:

Sytem Audio: http://www.hificenter.no/shop_item.c...h=7,109&id=901

Siden film er en såpass stor andel av bruken din kan det nok forsvares en HK. Personlig ville jeg valgt en receiver som var mer musikalsk, og har greit med krefter.

En Marantz SR5400 OSE tror jeg hadde passet her.

http://www.hificenter.no/shop_item.c...1,90,97&id=834

SubElectro er en veldig bra sub, spesielt på musikk. Hurtig og henger bra med på det jeg puttet den gjennom. Men hvis film, og ikke musikk, er det viktigste så er det nok andre kandidater som booomer mer hvis du skjønner hva jeg mener. Hadde ingen problemer med å bånne den når jeg testet den på film hos HFCK KRS.

SVS PB10 tror jeg hadde passet bedre da.... Kommer vel på ca 7k inn??

Med disse summene havner du rundt 25k, og har et anlegg som spiller både musikk og film bedre enn et med bare satelitter og sub. Og som jeg tror du vil ha glede av lenger....... ;-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha Audio Pro ville jeg valgt Marantz fremfor H/K...spilte meget penere i mine ører.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Den Marantz'en er bare 6 kanaler. Jeg vil ha 7! Men det finnes vel flere modeller. Den System Audio-pakka har jeg jo sett på da, men den blir litt dyr hvis jeg må handle inn et par SA505 ekstra. Da blir det fort 18000 før jeg har sett etter sub, receiver, kabler, stativer osv.

Pogwaq: Notert! Har så langt kikket på H/K og Yamaha, men skal nå først finne høyttaler for så å finne en matchende receiver.

Om jeg bør ha gulvstående fronter så vil jeg gjerne ha forslag på det og, men det er liksom litt nødvendig at jeg satser på satelitter. Kanskje jeg oppgraderer til gulvstående fronter etterhvert.

Noen som har synpunker på:
    Kef Q1
    Audio Pro Black Vector V2
    System Audio 505

Andre??

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo titte på hva JmLab har å by på. De har en del bra pakker som låter veldig fint.

sjekk på Hifi huset.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg satser på 4 satelitter, center og sub? Hvis receiver er 7.1 kan jeg handle fronter senere. Mulig å få til noe bra til ca 20000?

Tralltrall: Jeg skal se litt på JmLab. Noen formening om hva slags receiver som passer best til?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Yamaha kan funke bra til JmLab. Der finnes det jo mange modeller å velge mellom.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste satelittene jeg har likt lyden virkelig godt på er kef sine saker og omnisat fra mirage.

http://www.miragespeakers.com/omnistat.shtml
    omniene er litt spesiell.
    Fant de vanskelig å plasere men låt som f..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en "underdog" av høytaler+forsterker pakke.

http://www.homecinemachoice.com/revi...coreSystem.php
    Kommer fra samme fabrikk som Mirage... og som regel lavere i pris.

Kan bygges ut med ekstra bakhøytalere+sub hvis ønskelig. 5.1 pakken koster 10k. Forsterker kan vel være f.eks Pioneer VSXD 2014 til 9k evt VSXDAX5AI-s til ca 13k?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Anfield sier, SA200 er en ok (men overpriset) musiksub, men til film duger den ikke. Ikke spiller den høyt, heller ikke dypt. I den menneskelige prisklassen ville jeg vurdert SVS PB10, PSB Subsonic 6i og kanskje Sonys 900 modell. De spiller alle sammen dypere, og mest sansynlig også høyere enn SA'en.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal begynne med å høre på 4 stk SA505 med SA510AV og en sub. Hvis jeg liker det kan jeg heller spare til noen SA1550. Har vurdert SVS 20-39 PC+ som sub. Blir det helt overkill? I så fall er jo SVS PB10 et alternativ.

Jeg er blitt anbefalt Marantz til disse, men blir det galt å vurdere Yamaha eller H/K?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •