Jeg trenger råd til mitt B&W-oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg trenger råd til mitt B&W-oppsett

Jeg tror jeg endeling har bestemt meg for å handle inn følgende:

Center: B&W LCR600 S3
    Sub: ASW 300 eller ASW 600 - Hvilken!!??
    Bak: DM 601 S3 eller DS6 S3. Den sistnevnte er en dedikert bakhøytaler etter hva jeg forstår, men hva er egentlig forskjellen og klarer jeg meg med DM601. Stor prisforskjell.

Oppsettet skal passe med Yamaha RX-V1500 og mine "gamle" DM 603.

Spørsmålet er først og fremst rette mot valg av sub og bakhøytalere, men jeg setter også stor pris på generelle kommentarer og andres erfaringer til dette eller liknende oppsett.

Anlegget skal brukes 95% til hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har følgende:
    Yamaha RX-v2400
    B&W603 S3 front
    B&W DS6 bak (hadde tidligere B&W 601 S3)
    B&W LCR60 senter

Jeg er også på jakt etter en sub, og etter en del sjekking på div forum og anbefalig fra butikk, skal jeg minimum ha ASW600 sub. ASW300 blir litt liten sammen med 603 i front.

Når det gjelder bakhøytalere så er 601 er glimrende valg, om du får plassert de riktig i forhold til sitteposisjon. Jeg hadde ikke plass i min stue til å få nok avstand til høytalerne bak, så det bli litt "påtrengende" Byttet derfor fra 601 til DS6 og opplevde att bakkanelene ble litt mer diffuse når det gjelder retning. (Jeg kan ikke lenger lukke øynene og peke på høytalere)

Eller passer Yamaha RX-v 1500 fint til oppsettet. Jeg valgte en brukt 2400 for å gi 603 litt ekstra "guff", som den trenger for å komme skikkelig til sin rett. Men som sagt, 1500 holder fint.

Om du vil spare litt penger kan du eventuelt gå ned ett hakk på senteren. Mange sier LCR60 er litt slapp, men jeg er meget fornøyd i mitt oppsett.

Jeg har forresten B&W 601 S3 til salgs på AVtorget om du er interesert :-)

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Når det gjelder bakhøytalere så er 601 er glimrende valg, om du får plassert de riktig i forhold til sitteposisjon. Jeg hadde ikke plass i min stue til å få nok avstand til høytalerne bak, så det bli litt "påtrengende" Byttet derfor fra 601 til DS6 og opplevde att bakkanelene ble litt mer diffuse når det gjelder retning."

Sofaen min står helt inntil veggen som høytalerene skal plasseres/henges inn til. Mener du da at det er denne avstanden som blir for kort og at det da kan være bedre med "ekte" bakhøytalere. Hva er egentlig forskjellen?

Skal til Danmark i løpet av juli på ferie og tenkte da å handle på HiFi-klubben et eller annet sted. I tillegg til store prisforskjeller (Ref. www.hifiklubben.dk) slipper jeg momsen på 25%, men den diskusjonen hører vel hjemme under en annen gruppe......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •