Dali Evidence 470

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Evidence 470

Vurderer å kjøpe et par brukte Dali Evidence 470 høyttalere.
    Noen som har noen erfaringer eller formeninger om disse?

Skal bruke de til film og musikk. Høre på pop,rock,vg-listemusikk,r&b.

Skal ha sub i tillegg.

Hvor kresen er de på forsterker? Vurderer å bruke de sammen med min Yamaha RX-V740 (6x90rms 8ohm) i første omgang og oppgradere forsterker senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    470 er min foretrukne høytaler på bruktmarkedet. Den har vært lenge på markedet, og har solgt godt, derfor finnes det riktig mange brukte eksemplarer.

Din 740 vil kunne sette elementene i bevegelse, men med litt mere kraft bakom kan 470 alene skape et bassfundament som overflødiggjør en subwoofer så lenge vi snakker om musikk.

Jeg har selv nettopp byttet ut min RX-V1500 med en Pioneer VSX2014i, og til å begynne med var jeg flere ganger å sjekket subben for å se om den virkelig var slukket. Det var den, og det har den også forblitt.

Den har også et enkelt, og pent design. Byggekvaliteten er det heller intet å utsette på.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at noen endelig svarte!

Skjønner hva du mener med at de sikkert trenger litt mere enn det yamaha'n klarer å gi.

Om jeg kjøper meg Dali 470 så vuderer jeg enten å selge Yamaha'n og kjøpe igjen noe annet brukt. Noen forslag? Rundt 5k max.

Har tenkt litt på H/K AVR330 da jeg skal bruke den til en del film også, vet ikke om det hjelper så mye på muskel siden da men... tror den er mere strømsterk ihvertfall...

Evt så beholder jeg Yamaha'n og kjøper en effektforsterker, Rotel RB-985 eller noe.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan få disse for 4k nye, er det noen som vil anbefale meg å kjøpe System Audio SA1280 på tilbud til 6k i stede?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville foretrekke Evidencene uten at jeg har sammenliknet dem direkte. Jeg ble overrasket over hva Evidence 470 fikk til på selv en NAD T753, men det var bare sånn "pen lytting".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •