Utfordrer til SVS?? ACI Maestro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utfordrer til SVS?? ACI Maestro

Lette etter info på B&W ASW 850 subben, og fant dette innlegget:

It to each it's own I guess on the subwoofer issue... I just was completely disappointed with the performance (for the price) of the B&W subs. I LOVE B&W speakers. I will eventually have the N802Ds someday...so it's nothing like that. Just the moment I got the SVS PB12-Ultra/2 it immediately blended with the speakers. I could not get the B&W placed right to get the same performance, texture, sound, and response... I just felt like I was paying for a name, instead of performance. I originally was wanting to keep the B&W just to keep the same manufacturer together...but decided that the performance/dollar just wasn't worth it. So I returned the B&W.

Both subs, I should note, were calibrated and ran through the BFD that I have. Both subs were moved around the room to find the optimal location. So it's not like I didn't try to make both work.

Now I will admit that I have since heard the ACI Maestro and it is now top of my list, I had wanted a SVS B12-Plus/4, but two ACI Maestros crush the performance of the B12-Plus/4... So to me, my loyalty resides with the sound quality and performance over any brand or manufacturer...

Again, sorry for the typo.

Her er link til ACI Maestro:

http://www.audioc.com/speakers1/maestro/maestro.htm

Mvh Ivan

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så jo interessant ut, med 15" long throw og 500W A/B forsterker(riktignok "utabords") og svær kasse(ser det ut som).

Men personlig hadde jeg uansett valgt SVS PB12 Ultra/2. Det vil si, det grenser vel kanskje til idioti å si det uten å ha hørt ACIen, men sånn rent spesifikasjonsmessig. Ultra/2 har jo 2 stk. ekstremt longthrow 12" elementer med aluminiumsmembran, 1000W innebygget digitalforsterker, og koster faktisk mindre enn denne ACIen. Selv har jeg en PB12 Plus/2, og vet hva den er god for... Så med forbehold om at jeg riktignok ikke har hørt denne ACIen, tror jeg ihvertfall at jeg uansett ville valgt SVS også her. Men den ser helt klart interessant ut. Må jo også legge til at den så noe mer eksklusiv ut enn SVS i den utførelsen den har på bildet i testen du linker til. Selv om SVS riktignok også tilbyr andre utførelser enn matt svart.

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som SVS gutta har noe å frykte. Les denne tråden. Intr. lesing.: